واحد مرکزی خبر:

 

در پی انتشار گزارش‌ها در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات چند جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، پیونگ یانگ روز چهارشنبه اعلام کرد از برنامه هسته‌ای ارزشمند و بازدارنده خود دست نخواهد کشید.
روزنامه «رودونگ سینمون» حزب حاکم در کره شمالی در مقاله‌ای در صفحه نخست خود نوشت قدرت هسته‌ای بازدارنده تنها تضمین کننده «پیروزی نهایی» علیه قدرتهای امپریالیستی است.
این روزنامه در ادامه مقاله خود تصریح کرد: «ما شمشیر با ارزش هسته‌ای را محکم‌تر در دست خواهیم گرفت و با نیروی بیشتری به جنگ علیه امپریالیست‌ها ادامه خواهیم داد.»
چند روز پیش از انتشار این مطلب، رسانه ملی چین خبر داد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در گفتگو با شی جینپینگ رئیس جمهور چین اعلام کرده است از سرگیری مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای را بررسی می‌کند.
به گفته خبرگزاری شین‌هوا، این خبر هفته پیش در زمان سفر فرستاده ویژه کیم به پکن به دست شی جینپینگ رسیده است.
کره شمالی پیشتر خبر ارسال نامه را تایید، اما از اشاره به هدف این گفتگوها خودداری کرد.
روزنامه رودونگ با اشاره صریح به عراق و لیبی نوشت کشورهایی که از بازدارنده‌ای مناسب محروم بودند و یا با متوقف کردن برنامه هسته‌ای موافقت کردند، به «قربانی تجاوزها» تبدیل شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره شمالی مکررا اعلام کرده است در خصوص برنامه خود برای رسیدن به قدرت هسته‌ای بازدارنده، مذاکره نمی‌کند.
این در حالی است که سئول و واشنگتن بر این عقیده‌اند که برای شروع مذاکرات رسمی، لازم است کره شمالی ابتدا به متوقف کردن برنامه هسته‌ای متعهد شود.

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =