۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

ایرنا نوشت:

کره شمالی روز سه شنبه بار دیگر تهدید کردکه در صورت اصابت حتی یک گلوله به خاک این کشور، آمریکا و کره جنوبی را هدف موشک های خود قرار خواهد داد.  ارتش کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: در صورتی که در جریان رزمایش جدید آمریکا و کره جنوبی به خاک این کشور تعرض شود، فوری دست به حملات تلافی جویانه خواهد زد.

این بیانیه می افزاید: ارتش برای مقابله به مثل و اقدامات تلافی جویانه در قبال این رزمایش آماده است. کره جنوبی و آمریکا از دیروز در دریای زرد رزمایش مشترک جنگی خود را آغاز کرده اند.

کره شمالی این رزمایش را که در آن یک زیر دریایی هسته ای ارتش آمریکا نیز حضور دارد مانند یک جنگ واقعی توصیف کرده است. به تمامی نیروهای کره شمالی در منطقه دستور اعلام آماده باش داده شده است.

این رزمایش تا روز جمعه آینده با حضور نیروهای رزمی آمریکا و کره و تسلیحات زیردریایی با قابلیت های هسته ای ادامه خواهد یافت. کره شمالی تهدید کرده در صورت تعرض به خاک این کشور جزایر محل رزمایش در دریای زرد را هدف قرار خواهد داد. تهدید جدید کره شمالی در حالیست که این کشور سکوهای موشکی خود را با پایان رزمایش قبلی بین آمریکا و کره جنوبی که یک ماه ادامه داشت، جمع آوری کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =