امسال موضوع افزایش کرایه تاکسی ها داستان دنباله داری شده که یک سوی آن شورای شهر است و سوی دیگر استانداری.

زهرا تالانی:در حالیکه شورای شهر از هفته قبل اعلام کرد که کرایه ها رسما 30 درصد افزایش می یابد و این در خطوط تاکسیرانی در حال اجرا شدن است امروز مرتضی تمدن اعلام کرد که در این باره به سازمان بازرسی شکایت می کند.از سوی دیگر در زمان ثبت نام کاندیداهای شورای شهر،برخی داوطلبان ری جدا ثبت نام کردند که الان با برگزاری همزمان آنها تکلیف آنها نامشخص است.درباره این دو موضوع با مرتضی تمدن استاندار تهران گفت وگویی را انجام داده ایم:


حدودا یک هفته ای از اعلام افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی ها می گذرد و مردم این افزایش کرایه تاکسی ها را پرداخت می کنند.شما چطور می خواهید جلوی این روند را بگیرید؟
ما بارها به شورای شهر مخالفت خود را اعلام کردیم اما آنها توجهی نکردند برای همین از سازمان بازرسی و دستگاه قضا برای رسیدگی به این موضوع درخواست کمک کردیم.


اما هرگاه کالا یا کرایه ای در کشور گران شده دیگر ارزان نشده است؟
از نظر ما این تخلف است و خودسرانه این تصمیم غیرقانونی توسط سازمان تاکسیرانی اجرا می شود.


حتی قبل از اعلام رسمی شورای شهر،دربرخی خطها رانندگان تاکسی کرایه ها را افزایش داده بودند و سازمان بازرسی هم برخوردی نمی کرد؟

متاسفانه هنوز از مرجع رسمی این افزایش کرایه ها اعلام نشده برای همین بازرسان باید برخورد کنند و اگر چنین نشود سازمان بازرسی کشور باید وارد عمل شود.


موضوع بعدی در مورد انتخابات شورای شهر است.گویا اعلام شده که انتخابات ری و تهران یک جا برگزار می شود؟
بله.چون ری از تهران جدا نشد و انتخابات آن با هم برگزار می شود.
 

پس تکلیف کسانی که به عنوان کاندیدای ری ثبت نام کردند چه می شود؟

پرونده آنها با کاندیداهای تهران بررسی شد و نتایج صلاحیتها اعلام شد.


اما گفته می شود که پرونده آنها بلاتکلیف مانده است؟
این موضوع صحت ندارد و ما همه را به عنوان کاندیداهای تهران بررسی کردیم.
45232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    5 5
    همه چی گرون شده راننده تاکسیا هم قراره زندگی کنن دیگه
    • بدون نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      1 0
      بلی قراره زندگی کنن نه دیگه کرایه 600 تومنی یوسف آباد بشه 900 تومن. یعنی 50 درصد گذاشته روش. تورم 30 درصد بود. معلومه ریاضیات رانندگان تاکسی ضعیفه
  • میرحسینی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    2 0
    سلام اگر از منبع رسمی اعلام افزایش قیمت کرایه تاکسی ها صورت نگرفته پس برچسب های جدید نرخ را چه کسی به شیشه تاکسی ها چسبانده؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    1 0
    باطلاع مسئولین محترم برسانید که در خصوص افزایش کرایه تاکسیها خارج از فرجه قانونی مخالفت نموده اند. برخی مواقع اعلام میفرمایند مگر قیمت بنزین افزایش نموده که کرایه افزایش یابد در یک بررسی اقتصادی و فنی و خود رابواقعیت هانزدیک کردن( ونه دور کردن) باین نتیجه میرسیم که بنزین به تنهایی عامل حرکت نمیتواندباشد.نیرویمتحرکه.سیستم خنک کننده.سیستم برق رسانیهرکدام دچار اشکال شوند ورفع نشوندخطرات مالی وجانی درپی خواهدداشت این هزینه هاازکجابایدتامین بشود؟ باتوجه باینکه افزایش قیمت هارادرتمام زمینه هاشاهدوناظرهستیم.رانندگان تاکسی جزئه این مردم وبااین ملت درجمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم.ولاغیر/
  • مقیمی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    1 0
    آقی تمدن ؛ شما تا حالا چه قدمی برای قشر راننده تاکسی و تاکسی سرویسها برداشته اید که بطور مکرر چوب لای چرخشان می ذاری ؟ شما اگر شکایت کن خوبی هستید چند تا شکایت از گرانی روغن ، لاستیک ، لوازم یدکی ، گرانی خودرو ، نداشتن بیمه راننده های تاکسی سرویسها و ......... مطرح کنید تا دعای خیر آنان بدرقه راحتان باشه . هرچند این نوع فرمایشات بیشتر به شعارهای تبلیغاتی شبیه تا دلسوزی برای مردم .