آتش سوزی ساختمان ده طبقه و نجات دختر خردسال از میان اخگر های گداخته آتش، آخرین سکانس زندگی «امید عباسی» بود، لبخند امید به زندگی از یاد و خاطره هیچ یک از همرزمان وی نمی رود حتی «امیر حسین خلج» که برای اولین و آخرین بار وی را در این حادثه دید و چه وداع تلخی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، گفتگویی که در پی می خوانید مرور این حادثه از زبان «امیر حسین خلج» آتش نشان ایستگاه 100 است که در کنار دیگر دوستانش در حال عملیات و خاموش کردن آتش سوزی منزل مسکونی بود.

ماجرای آتش سوزی و عملیات خاموش کردن آن چگونه اتفاق افتاد؟
با اعلام ستاد فرماندهی و به صدا درآمدن زنگ آتش سوزی به سرعت خودمان را به محل حادثه در بزرگراه همت غرب، شهرک شهید باقری رساندیم، یک ساختمان ده طبقه دیده می شد که دقیقا در طبقه دهم آتش و دود سیاهی به بیرون زبانه می کشید. شدت آتش سوزی و حرارت بالای آن آسانسور را از کار انداخته بود. ما با پای پیاده و با تجهیزات، طبقات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم و به طبقه دهم رسیدیم. لوله کشی و آبرسانی را بلافاصله آغاز کردیم و از چند جهت مشغول خاموش کردن آتش سوزی شدیم و سه نفر از اعضای این خانواده که یک مادر و دو فرزند بودند را سالم به پایین ساختمان منتقل کردیم.

چطور با امید عباسی روبرو شدید؟
عملیات در مراحل پایانی بود که من صدایی شنیدم، شدت حرارت و دود خیلی زیاد بود و چشم به سختی اطراف را می دید. جلوتر رفتم و دیدم یکی از نیروها بر روی زمین افتاده. دستگاه تنفسی ام را سریع بازکردم و بر روی دهان آن آتش نشان - که تا به آن روز او را ندیده بودم - گذاشتم و دوستان دیگرم را صدا کردم و با کمک هم او را به پایین آوردیم.
آن صحنه و آن عملیات اولین و آخرین باری بود که من امید عباسی را می دیدم.
امید پس از پیدا کردن دختر بچه 7 ساله در آتش، با دادن ماسک تنفسی اش به او، بر اثر شدت حرارت و حجم بالای دود بر روی زمین افتاده بود.

شما چگونه دچار آسیب دیدگی شدید؟
دود ناشی از سوختن وسایل منزل، فضا را پر کرده و تنفس را مشکل می کرد، من هم دچار دود زدگی شده بودم، بعد که امید را به بیرون منتقل کردیم من به او تنفس مصنوعی دادم و یکی از مدیران نیز در حال انجام ماساژ قلبی وی بود. نبضش خیلی ضعیف می زد، با کمک بچه ها امید را به آمبولانس اورژانس منتقل کردیم و ما را با هم به بیمارستان آوردند و من در بخش آی سی یو(مراقبت های ویژه) بستری شدم و هم اکنون در وضعیت بهتری قرار دارم.

چند سال سابقه کار در آتش نشانی را دارید و آیا با توجه به این حادثه ای که برای شما رخ داد حاضرید باز هم به فعالیت خود ادامه دهید؟
من یکسال است که در سازمان آتش نشانی خدمت می کنم و از قبل نیز سرباز سازمان بودم، پدرم نیز یک آتش نشان است و من با عشق و علاقه این حرفه مقدس را انتخاب کردم و از کودکی آرزو داشتم آتش نشان شوم و تا آخرین روز خدمت با عشق و علاقه برای نجات جان و مال هموطنان خودم تلاش می کنم و از همکارانم می خواهم مراقب سلامتی خودشان باشند تا بتوانیم آمادگی خود را در خدمت رسانی به شهروندان حفظ کنیم.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    125 1
    آرزوی سلامتی دارم براشون.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    104 1
    آرزوی سلامتی دارم برای این عزیز فداکار
  • بدون نام US ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    95 1
    خدا رحمتش کند الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ساسان08 IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    116 1
    امید عباسی تو اخبار ديدمش . چه مي توان گفت . اشك تو چشام حلقه زده . سلام ما به تو اي باران ، درود ما به تو اي دريا ...
  • یکی SE ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    101 1
    خدا کمکت کنه. کاش ما هم یاد بگیریم و کمک بقیه باشیم نه باری بر دوش آنها.
  • مصطفى IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    4 0
    شادى روحش صلوات
  • علی DE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    20 0
    درود بر همه از خود گذشتگان و زحمت کشان آتش نشانی یک پیشنهاد دارم از این پس وسائل تنفسی اضافی برای گیرافتادگان احتمالی در آتش توسط نیروهای آتش نشانی در نظر گرفته شود تا عزیزانی مثل امید عباسی حفظ شوند .
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    2 1
    يك سوال مگه اتش نشانها تجهيزات يدكي مثل اكسيژن همراه ندارن تا در چنين مواقعي جان خودشان به خطر نيفتد؟