در حادثه آتش سوزی سایت دفن زباله برمشور شیراز 11آتش نشان و کارگر بازیافت زباله در زیر زباله ها گرفتار شدند که تاکنون 6 نفر نجات یافتند.

رامین طالبی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: امروز چهارشنبه چند هزار تن زباله در سایت دفن زباله برمشور شیراز آتش گرفت. البته این اتفاق هرساله می افتد.

طالبی در تشریح حادثه گفت: در این حادثه 11 آتش نشان و کارگر بازیافت زباله روی زباله ها بودند که توسط زباله ها بلعیده شدند و به گودالی به عمق 30 متر فرو رفتند.

به گفته او تاکنون 6 نفر از این افراد نجات داده شدند که 3نفر آنها آتش نشان و 2 نفر دیگر کارگر بازیافت زباله هستند: هویت نفر ششم مشخص نشده است. هم اکنون آتش مهار شده و تلاشها برای بیرون کشیدن 2 آتش نشان و 3 کارگر بازیافت زباله ادامه دارد.

طالبی در ادامه گفت: در حال حاضر 150 تا 160 آتش نشان از 16 ایستگاه با 9 خودروی سنگین شامل بیل مکانیکی، لودر و تانکر و 20 دستگاه خودروی سبک و سنگین امدادی سازمان آتش نشانی و شهرداری شیراز در محل حضور دارند. البته 50 تا 60 نفر پرسنل اداری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز به همراه نیروهای مردمی نیز در محل حادثه حضور یافته اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: دو گروه آتش نشانی با حضور در محل حادثه، با کنار زدن زباله ها و نجات افراد گرفتار از زیر آن، تلاش دارند به آتش نشانان حاضر در محل کمک کنند. مهمترین مشکل حجم بسیار زیاد زباله است و وجود شیرابه در زیر این زباله مشکلات را بیشتر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ ظهر امروز چهارشنبه آتش نشانان مشغول مهار آتش در سایت دفن زباله برمشور شیراز بودند که به ناگاه زباله های زیر پایشان خالی و در زیر انبوهی از زباله گرفتار شده اند. حادثه در ساعت 11 و 57 دقیقه صبح امروز به مرکز اورژانس اعلام و بلافاصله پنج آمبولانس به محل اعزام شد.

محدودیت فضا، امکان فعالیت همزمان تعداد زیاد نیرو و تجهیزات و ماشین آلات را سخت کرده است. خانواده های آتش نشانان گرفتار شده نیز در محل حضور داشته و منتظر پیدا کردن بستگان خود هستند.

هم اکنون شهردار شیراز، به همراه معاون اجرایی شهردار شیراز، مسئولان امور شهری، عوامل انتظامی، اورژانس و شهرداری در محل حضور دارند. تلاش آتش نشانان شیراز برای بیرون کشیدن افراد گرفتار از زیر زباله ها در سایت دفن زباله برمشور ادامه دارد.

 

تا سه روز آینده مفقودین پیدا می شوند

درباره این حادثه همچنین فرماندار شیراز به مهر گفت: حضور جمعیت در محل وقوع حادثه سایت دفن زباله باعث کند شدن امدادرسانی شده است.
جواد زرین کلاه درباره نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان سایت دفن زباله شیراز گفت: متاسفانه جمعیتی که در این لحظه در محل حضور دارند باعث کندی امداد رسانی شده که در این خصوص از نیروی انتظامی تقاضای افزایش نیروهای حاضر در صحنه را کرده ایم.

وی تاکید کرد: با تمام توان مشغول جابجایی زباله ها برای پیدا کردن مفقودین هستیم و امیدوارم تا ساعاتی دیگر بتوانیم شش نفر مفقود شدن را پیدا کنیم.

زرین کلاه با بیان اینکه زمان مشخصی را نمی توانیم برای پیدا شدن مفقودین اعلام کنیم تاکید کرد: حجم بسیار زیاد زباله باعث شده که گروههای امداد نتوانند بیش از این سرعت کار خود را افزایش دهند.

پیش بینی ما برای پیدا کردن مفقودین از 10 ساعت تا حداقل 3 روز آینده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    27 0
    چرا در مورد آتش مشانها استانداردهای ایمنی رعایت نمی شود؟ تا کی باید شاهد از دست رفتن این عزیزان باشیم؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    23 1
    دوباره آتش نشانهای بیچاره. دوباره بی احتیاطی. دوباره سهل انگاری عده ای حواس پرت جان جمعی از زحمتکش ترین آدمهای این مملکت رو میگیره... آخه کدوم آدم عاقلی رفته اونجارو آتیش زده تا همچین اتفاق ناگواری برای این عزیزان بیفته؟؟؟ خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • محمدرضا IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    22 1
    ان شا الله که بقیه مفقودین هم به سلامت از زیر زباله ها خارج بشن. خدایا کمکشون کن...
  • بدون نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    8 23
    می زاشتید زباله ها می سوخت چرا می خواستید خاموشش کنید؟
    • مهندس مکانیک IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      24 3
      شاهکار جان می دانید چه میزان زباله انجا است؟ زباله شیراز تقریبا روزی 1000 تن است!!!!!!!!!! زباله ها اگر خاموش نشوند الودگی آن کل محیط زیست شیراز را از بین می برد در ضمن زباله ها به دلیل تولید گاز متان در تابستان خود به خود هم اتش میگیرند.
    • بدون نام EU ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      21 2
      اگر می سوخت همراش چندین کارگر بازیافت و دفع پسماند هم می سوختن.البته اینا به غیر از آلودگی ایجاد شده بود.
  • رضا-شیراز IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    38 26
    البته این اتفاق هرساله می افتد!!!! متاسفم برای شهرداری شیراز که سالهاست عملا هیچ کاری برای پیشرفت و آبادانی شیراز انجام نمیدهد دل مردم رو خوش کردن به 4 تا پل نیمه ساخت و مترو عملا تعطیل شده! و جدیدا هم خودشون نمیدونند طرح ترافیک را اجرا کنند یا نه! فقط شروع کردن به کندن خیابانها و دیگر هیچ
    • بدون نام EU ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      26 14
      این اتفاقا هر ساله می افتد؟؟؟؟؟؟؟این اتفاق نادر فقط سه بار تو جهان رخ داده .چجوری هر سال رخ میده؟؟؟؟؟ راستی اولا پل نیست و تقاطع چند سطحی هست دوما بچه جان همین پل های نیمه ساخته هنوز 2 سال نیست شروع شدن به ساختن.بعد همین پل بهش میگن عمران و آبادی.مترو هم بودجش به دولت وابسته هست که اگر یکم توجه کنی میبینی اصفهان و تبریز هم تمام نشدن به خاطر بودجه ندادن دولت.طرح ترافیک هم از لحاظ شهردار باید اجرا بشه ولی نیاز به حکم دولت و استاندار هست که هنوز دولت تایید نکرده.
    • مهدی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      8 0
      در جواب بدون نام: شما یا کارمند شهرداری هستی و یا فامیل آقای شهردار! چرا با وی پن ان نظر می گذاری؟! جرات داشته باش و خراب کاری های شهرداری روو قبول کن تعصب الکی هم حدی داره
    • سایه IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      6 1
      تو متن خبر نوشته که البته این اتفاق هرساله می افتد. اول بخون بعدا نظر بده آقای بدون نام
    • باربارا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      6 1
      این آقای بدون نام همه جا و در همه ایت ها داره به همین شکل از فضاحت و فاجعه ای که شهرداری شیراز به بار آورده دفاع می کنه! انگاری مردن آدمها خیلی عادی شده.
    • بدون نام EU ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      0 4
      آتش سوزی بله اتفاق میوفته ولی این حادثه ی ریزش رخ نمیده چون آتش سوزی تو همچین جایی به خاطر بودن گاز های اشتعال پذیر طبیعی هست. تو یکی از خبر هایی که خبرآنلاین هم در این مورد نوشته میتونید بخونید که این اتفاق نادر هست و سه بار در جهان رخ داده.
  • جلال IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    29 0
    با سلام بدون شك مسوليت اين حادثه بعهده مديران آتشنشاني و خدمات شهري است. امكانات ايمني اتشنشانان مانند طناب محافظ و... مي توانست از جان ايشان حفاظت كند. در هرجاي دنيا بود الان مديران مربوطه استعفا مي دادند. اما اينجا مديران به صندليشان دوخته شده اند.
  • محمدرضا EU ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    34 23
    چشم آقای شهردار روشن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! متاسفم
    • بدون نام EU ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      9 13
      خواهشا در مورد چیزی که در موردش هیچ اطلاعی ندارید نظر ندید.
    • سعدی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      7 2
      جالبه. آقای بدون نام همیشه به نفع شهرداری شیراز نظر میده نگران نباش. ایشون هم بالاخره دورشون تموم میشه
  • سمیرا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    15 1
    واقعا متاسفم
  • غلامي EU ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    7 0
    فقط در لفظ اول ايمني بعد كار حقوق كارگر چقدر است كه به اين مصيبت گرفتار شوند پايتخت نشين ها و مسئولين كه درروز كارگر حرف مي زنند كجا هستند بدبخت به كارگران و معلمان
  • بدون نام EU ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    7 5
    چه عجله ایه حالا؟ بذارید قشنگ یه هفته ده روز بگذره بعد پیداشون کنین! این بنده خداها همون چند ساعت اول از بوی گند و تعفن زباله ها جون میدن...
  • امیر میرشاهی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    13 0
    من میگم که اگر هم پیدا بشن تا حالا له و خراب شدن چون این شیرابه زباله فرقی با اسید نداره من دوست نزدیکم راننده انجاست میگه خیلی زباله رخته روی انها خدا رحمتشون کنه
  • امیر میرشاهی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    8 1
    باید یه فکر اساسی کنن که دیگه از این حادسه ها نیوفته
  • مینا IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    3 0
    سلام واقعا نمیدونم چی بگم شوهر یکی از همکاران من داخل این واقعه بوده تو رو خدا از همه خواهش می کنم دعا کنید پیدا بشن تو رو خدا دعا کنید بچه های کوچک داره
  • نرگس IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    3 0
    واقعا متاثر شدم.موي بدنم از خوندن خبرها سيخ مي شد.اشك توي چشمم جمع شد واقعا خدا به خانواده شون صبر بده
  • م.ع A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    2 0
    روحشان شاد داغ عزیز رو درک می کنم چون داغ دیدم واقعا داغون میکنه خدا به خانواده هاشون صبر بده