پنجره نوشت:

حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر، رئیس شورای فرهنگی، امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم جمهوری اسلامی ایران است. وی یکی از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی محسوب می شود که سال گذشته به دلیل همکاری در مستند ظهور نزدیک است تجربه زندان را نیز داشته است. درخواست اجرای حد شرعی علیه امام جمعه مشهد از جمله سوابق وی است. متن پیش‌رو، حاصل گفت‌وگو با وی درباره کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی است که در ادامه خواهید خواند.
در شنبه گذشته شاهد بودیم که چهره‌هایی نظیر هاشمی، جلیلی و مشایی وارد صحنه شدند. با حضور اقای هاشمی و مشایی فضای انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تا قبل از ثبت‌نام آقای مشایی و جناب هاشمی رفسنجانی هیچ شور و شوق انتخاباتی در سطح جامعه دیده نمی‌شد و با آمدن این دو نفر که هرکدام یک سلیقه سیاسی و فکری نسبتاً فراگیری را در جامعه نمایندگی می‌کنند، مردم به این باور نزدیک شدند که در انتخابات امسال رقابت جدی و واقعی وجود دارد و اقشار مختلف مردم می‌توانند باتوجه به خطر فکری سلیقه سیاسی و نوع نگاه خود یک کاندیدا را از بین افراد مختلف انتخاب کرده و به او رأی بدهند. مهم‌ـرین تأثیر ورود مشایی و هاشمی رفسنجانی تضمین انتخاباتی حداکثری یا همان ویژگی‌ها است که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند.
شما همواره یکی از حامیان آقای مشایی بوده‌اید. آقای مشایی چه ظرفیت‌هایی برای پیشبرد اهدادف انقلاب اسلامی دارد؟
مهم‌ترین ظرفیت اقای مشایی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی این است که ایشان در چهارچوب آرمان‌های انقلاب، حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد و با نگاهی جدید به روز و واقع‌گرا به مسائل و موضوعات ملی و بین‌المللی راهکارهایی جدید و کارآمد برای عبور کشور از این مقطع حساس کنونی ارائه می‌دهد. ویژگی مهندس مشایی این است که می‌ـواند بخش وسیعی از جامعه را که نسبت به عملکرد و دیدگاه‌های دو جریان عمده سیاسی که به چپ و راست معروفند و هر یک امتحان خود در مقاطعی پس داده‌اند جذب کند و کارآمدی نظام اسلامی را با ارائه ادبیات سیاسی جدید و اعمال روش‌های مدیریتی جدید اثبات نماید.
در روز ثبت‌نام شاهد همراهی مشایی توسط رئیس‌جمهور بودیم؛ رفتار اقای احمدی‌نژاد در حمایت از یک نامزد ار چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا رئیس‌جمهوری در مرخصی رئیس‌جمهوری نیست؟
تفاوت احمدی‌نژاد با رؤسای جمهوری قبلی در شیوه رفتار او باعث می‌شود برخی رفتارهایش بدیع و غیرمتعارف وانمود شود. تمام رؤسای جمهوری قبلی در هریک از رقابت‌های انتخاباتی نماینده و کاندیدای خاصی داشتند و این مسئله بر هیچ‌کس پوشیده نبود. کیست که نداند هاشمی رفسنجانی و دولت کارگزاران حامی خاتمی در انتخابات دوم خرداد سال 76 بوده‌اند.
دولت مدعی بود که نامزد در انتخابات ندارد ولی بسیاری از دولتی‌ها در این انتخابات حضور پیدا کردند و رئیس‌جمهوری هم وارد انتخابات شد.
دولت در انتخابات کاندیدایی ندارند اعضای دولت هم می‌تواند مثل سایر شهروندان کاندیدای خودشان را داشته باشند، البته ثبت‌نام اعضای دولت در انتخابات هیچ منع قانونی ندارد.
رهبری در ابتدای سال جاری فرمودند که رئیس‌جمهوری بعدی باید نقاط ضعف رئیس‌جمهوری کنونی را نداشته باشد اما نقاط مثبت او را داشته باشد. مشایی کدام یک از نکات مثبت فعلی را داراست و از کدام یک نکات منفی فعلی مبراست؟
آقای مشایی تمام نقاط مثبت احمدی‌نژاد را داراست علاوه‌بر نقاط قوت دیگری مثل روحیات خاص ایشان تجربه هشت سال گذشته و نیز برکات فراوان حاصل از همراهی رئیس‌جمهوری در مقاطع حساس را هم دارند. ایشان همچنین از ان مواردی که به عنوان عنوان نقاط ضعف به دکتر احمدی‌نژاد نیست می‌دهند. مبراست است همان‌طور که خود رئیس‌جمهوری در کمال تواضع و فروتنی در روز ثبت‌نام اعلام کردند که آقای مشایی همه قوت‌های این دولت و برادر کوچک خود احمدی‌نژاد را دارد و نقاط برجسته‌تری نیز دارد به صورت کامل‌تر بالاتر  از من است.
 

27301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    20 12
    حرف فایده نداره .این اقا یک پست اجرایی درست نداشته که حالا بخواد مملکت رو بدیم دستش.اصلا صلاحیت نداره
  • رضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    48 8
    دو قطبی مشایی-هاشمی یه دروغ بزرگه، فقط برای اینکه مخالفان هاشمی رو به سمت مشایی بکشند!
    • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      2 5
      متوجه نشدم
  • علا IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    22 71
    آقای مشایی یک رجل سیاسی بی نظیر به نظر می اید ،او یک دیپلمات هوشمندو شاگرد بهتراز استادانش و جامع رجل حال حاضر و علاوه بر این مناسب ترین ظاهر سیا ستمدار و رئیس جمهور تاریخ ایران ، ایشان شایسته نماینده ایران در مجامع داخلی ، جهانی و پرچم ایران اسلامی بودن را نسبت به رقیبان بیشتر دارند. علاوه برآن مملکت را بهم نمی زند دوباره ازصفر کارها شروع نمی شود ویک عده از آب گل آلود مدیریت های جدید دگر اندیش فرصت فرار از قانون پیدا نمی کنند مشائی از عیب های ریاست قبل پرهیز دارد
    • محمودرضا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      23 4
      فکر کنم شما آخر فیلم یه چیزیت بشه ها