رسالت در سرمقاله روز پنجشنبه اش نوشت:

1- نیروهای پراکنده فتنه سبز در حال مجتمع شدن هستند و آتش زیر خاکستر فتنه دوباره در حال سربرآوردن است.
2- تجربیات فتنه 88 فتنه گران را به مراتب کارآزموده تر از گذشته کرده و فتنه جدید به مراتب پیچیده تر است.
3- تجمعات و اردوکشی های خیابانی از پیش از انتخابات شروع شده و نمی توان حضور جماعتی در برابر وزارت کشور در روز ثبت نام را بدون سازماندهی و صرفا بر اثر محبت و علاقه به یک نامزد تلقی کرد.
4- فتنه گران با پیگیری گفتمان" سازش و همزیستی با جهان" پیوند مستقیمی بین توزیع ارزشهای سیاسی بین المللی و بازخوردهای داخلی انتخابات به وجود آورده اند.
اصولگرایان دارای یک نامزد گفتمانی که بتواند گفتمان" مقاومت و تدبیر برای پیشرفت" را نمایندگی کند نیستند. عده ای از نامزدهای مطرح آنها به لحاظ تیپولوژی، برنامه ها و شعارها امکان رقابت با آقای هاشمی را ندارند. آنهایی هم که این توانایی را دارند تا کنون نتوانسته اند پایگاه اجتماعی، کادر و برنامه های جاذب خود را به عرصه افکار عمومی برسانند.
5- برخی مشغول اثاث کشی به خیمه رقیب هستند .
6- خط تنش و ایجاد التهابی که جریان انحرافی دنبال می کند به طور مستقیم به تضعیف جایگاه اصولگرایان و تقویت جریان فتنه منجر شده است.
7- بی تدبیری ها و غفلت های اقتصادی که باعث فشارهای تورمی شده است به پای اصولگرایان نوشته شده است و افکار عمومی قدرت تفکیک بین جریان حامی دولت و اصولگرا را ندارد و یا به سختی می تواند این تفکیک را ایجاد نماید.
8- رقیب در انتخابات اخیر قصد دارد از چند تریبون همزمان استفاده کند. مثلا به جای 10 ساعت برنامه تلویزیونی چرا از 20 و یا 30 ساعت برنامه استفاده نکنند و حرفهای نا آشنای خود را به گوش مردم برسانند که اینجا ضرورت هوشیاری شورای نگهبان را بیشتر می کند.
9- تعدد نامزدهای اصولگرا و فضاسازی که روی اظهارات برخی در چند ماه گذشته صورت گرفته موجب نوعی گنگی و بلاتکلیفی در بدنه اصولگرایی شده است و هدف نهایی این است که موتور سازمان رأی اصولگرایان در انتخابات از تحرک بیفتد.
10- با توجه به احتمال زیاد کشیده شدن انتخابات به دور دوم این امکان به طور جدی مطرح است که حامیان دولت اگر نتوانند به دور دوم برسند تمام امکانات و منابع خود را در اختیار ستاد رقیب قرار دهند.
11- عدم جمع بندی اصولگرایان روی یک نامزد نهایی برای رقابت با گفتمان رقیب در برابر فشارها آنها را به مراتب ضربه پذیر می کند. بخصوص که برخی مستقل ها نیز چشم به سبد رای اصولگرایان دوخته اند.
12- از آنجا که منتخب ریاست جمهوری تاثیر مستقیمی روی شورا ها دارد این خطر برای اصولگرایان متصور است که هم در جبهه ریاست جمهوری و هم شوراها هزیمت شوند.
13- طرح شعار انتخابات آزاد و حضور مبدع آن در انتخابات با حمایت ، تشویق و تشجیع طراحان اصلی این شعار در خارج از مرزها در راستای تحقق شعار برقراری رابطه و سازش شکی باقی نمی گذارد که برنامه ویژه ای برای انتخابات آینده تدارک دیده شده است.
مآلا به نظر می رسد امروز نوبت ائتلاف حداکثری مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب است.قاطبه مردم انقلابی به گفتمان انقلاب رای می دهند اما باید برای مردم تبیین شود که گفتمان انقلاب در دهه چهارم گفتمان" مقاومت وتدبیر برای پیشرفت "است و هر مسیری که می خواهد شعار زیبای پیشرفت و رفاه را از طریق سازش و همزیستی با جهان مطرح کند، کژراهه ای بیش نیست. کسانی که می خواهند این کژراهه را مقابل کشور باز کنند خیرخواه ملت نیستند. مردم نمی خواهند روند قهقرایی طی کنند. دهه 90 دهه رویش های انقلاب است. آنهایی که فکر می کنند تاریخ در آنها متوقف شده است می خواهند تاریخ را مثل خود پیر کنند این در حالی است که انقلاب و نظام اسلامی هنوز جوان است اما با این جوانی آنقدر تجربه دارد که آزمودن آن با تئوری های تکراری محکوم به شکست است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    نتیجه حاکمیت اصولگرایان را در این 8 سال دیدیم. تو را به خدا اندکی به فکر ایران باشید.
    • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      228 9
      آقايان چون ميبينند قدرت رقابت با اقاي هاشمي را ندارند دائما" از فتنه دم مي زنند و چون ميدانند ايشان تائيد صلاحيت ميشود از قبل براي شوراي نگهبان نسخه ميپيچند اگر انصاف داريد پيش داوري نكنيد بگذاريد مردم خودشان رييس جمهوررا انتخاب كنند تخريب وتهمت تا كي؟
    • بدون نام GB ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      65 3
      دست کم به فکر فردای خودتان باشید.
    • ایرانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      12 1
      اینا همش دشمن و فتنه رو حفظ کردند. به غیر از این حرفی ندارند.
    • مصطفی DE ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      17 1
      این به اصطلاح اصولگراها فردایی ندارند،
  • حامی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    بی تدبیری و غفلت های اقتصادی که باعث فشار تورمی شده به پای اصولگرایان نوشته شده است؟؟؟ مگر به پای کیست حتما اصلاح طلبان داشتند از پشت پرده کشور را اداره میکردند و ما نمیدانستیم!!! دولت امروز زاییده تفکر و جریان اصولگراییست با مردم صادق باشید شعار پیشرفت و رفاه از طریق سازش و همزیستی مسالمت آمیز با دنیا چه اشکالی داره؟ کی گفته که ما باید همش با دنیا بجنگیم؟؟؟ خواهش میکنم چاپ کنین شاید صاحبان این تفکر بخونن و بتونن برای مردم جوابی داشته باشن
    • بدون نام SG ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      74 7
      عالی بود
  • وحيد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    شما اينقدر نگران مردم هستي يكبار از گراني هاي بي حساب و كتاب بنويس نه اينكه موقع انتخابات نگران اين باشي كه مردم به كژراهي نروند مطمئن باش مردم راه را بلدن اگه امثال شماها بذارين
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا. هردوتا شون کارنامه شون نقطه منفي داره. چرا مي خواهيد بگوييد جامعه يا اصولگراست يا اصلاح طلب يا انحرافي؟ اغلب مردم هيچکدوم از اينا نيستند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    بعد از 35 سال هنوزهم اصولگرایان در حال شعار دادن هستند. آقایان بهتر است عمل کنید. شرایط سیاسی و اقتصادی امروز زاییده شعارگرایی 8 سال گذشته اصولگرایان است.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    8سال و 4سال قبل شما هم همین حرفها را می زدیید
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      13 0
      اشتباهی منفی دادم
    • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      11 0
      اشباهی منفی دادم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    139 4
    پیچیدگی صحنه انتخابات برای اصولگرایان آشی است که خودشان برای خودشان پخته اند. آنروز که به ملت پشت کردند باید فکر این روز را می کردند.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    99 1
    همين خير خواهي شما براي ملت ايران در زمان جنگ موجب ممنوع الورود شدن روزنامه رسالت به جبهه هاي جنگ شده بود
  • بدون نام AU ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    عجب! تا حالا که می گفتید فتنه تمام شد و با 9 دی پرونده اش بسته شد! حال شد آتش زیر خاکستر؟ آخه شما که به حرف خودتان هم اعتقاد ندارید چطور انتظار دارید مردم به شما اعتماد کنند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    اگر فتنه ايي هم نباشد اونقدر بگيد كه بشه و بقول خودتان آتيش زير خاكستر را بيدار كنيد با اين فتنه ها هيچي عوض نميشه و فقط يك مشت جوان خام از بين ميروند آتيش بيار معركه نباشيد
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    85 2
    نظرات کاملا گویاست...
  • بدون نام TR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    125 5
    اگر مطمئن هستی که محکوم به شکست است پس چرا اینقدر ترس و و حشت به اندامت افتاده
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    من هم معتقدم همون افرادي که سال 88 فتنه کردند دارند آماده مي شوند
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    115 4
    اگر دولت فعلي موفق بود ، حتما و صد البته حتما ب، ه پاي اصولگرايان نوشته ميشد و ديگه هم خبري از جريان انحرافي نبود!!! واقعا اينطور نيست ! روزنامه محترم رسالت و روزنامه هاي مشابه ....؟؟؟
    • محمد حسین IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      6 1
      ای ول به این می گن استدلال کاملا منطقی
  • بهزاد GB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    40 5
    اگر ايران بتواند با برقراري ارتباط دوستانه و خوب با جهان موجبات توسعه سياسي و اقتصادي مملكت و در كل رفاه مردم را فراهم كند چه منافاتي با استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي خواهد داشت كه نويسنده اينقدر از خطر بروز گفتمان بين المللي و توسعه سياسي مملكت در صورت انتخاب رئيس جمهور غير اصول گرا وحشت دارد؟؟؟ آيا غير از اين است كه وضع كنوني سياسي و اقتصادي مملكت زاييده حمايت بي چون و چراي جماعت اصولگراي خود عمار پندار از احمدي نژاد است؟؟؟آقايان شما به اندازه مشايي و احمدي نژاد مقصريد و بايد پاسخگو باشيد.
  • محمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    11 24
    به نام خدا دوست عزیز همه ما دنبال عزت وسربلندی ایران اسلامی هستیم همه میدانیم که اگر تدبیرهای رهبری نبود امثال شما چه بر سر این ملت میاوردندبابا ببینید هرچه رهبر عزیز میفرمایند جذب حداکثری ودفع حداقلی چگونه به همه اصلاح طلبان حمله میکنند شاید یک عدهای هم بخواهند از این فرصت استفاده کنند ولی قاطبع اصلاحطلبان زیر پرچم اسلام و ولایت فقیه میباشند یادت نرود رای 25 میلیونی مردم در دو دوره به اصلاحطلبان وخدمات انان به کشور با شعار من خوبم چیزی درست نمیشود
  • بدون نام US ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    71 6
    اصولگرايان به تاريخ پيوستند. شك نكنيد.
  • رای ما هاشمی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    51 3
    "بی تدبیری ها و غفلت های اقتصادی که باعث فشارهای تورمی شده است به پای اصولگرایان نوشته شده است و افکار عمومی قدرت تفکیک بین جریان حامی دولت و اصولگرا را ندارد و یا به سختی می تواند این تفکیک را ایجاد نماید." مگر غیر از این است که اصولگرایان در تمام این 8 سال، تقریبا در 7.5 سالش هر کاری که دولت میکرد را تایید میکرد. حالا در این 6 ماه که فهمیدید اوضاع خراب است، دارید دامن خود را از این حمایت ها پاک میکنید؟ این دولت، دولت احمدی نژاد نیست. این دولت، دولت اصولگرایانی است که ادعا می کردند نباید در برابر دنیا تسلیم شد و باید انقلابی رفتار کرد. ما چوب دیدگاه های شما اصولگرایان را می خوریم.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    82 4
    وای چقدر خودخواه و انحصار طلب هستند این جماعت به اصطلاح اصولگرا !
    • بدون نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      4 68
      خودخواه اون هست که هر دوره ای که رای نمی یاره ی گه من انتخابات را قبول ندارم
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    82 3
    برای مردم تعیین تکلیف نکنین پدر مردم درومده از این نابسامانیهای اقتصادی . آرامش از خانواده ها رخت بربسته به فکر مردم باشید سرمایه یک کشور مردمانش هستن
  • علی IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    57 2
    میزان رای ملت است.
    • بدون نام US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      19 1
      4 سال پيش كه نذاشتن
  • رای ما هاشمی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    12 1
    پیش به سوی حماسه 76
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    15 1
    افکار عمومی خوب قدرت تفکیک بین جریان دولت واصولگرا را میداند این جریان افراطی است که یک روز دنبال احمدی نژاد میافتد وایشان راتا حد معصوم معرفی میکند ویک روز تکفیرش میکند به افکار عمومی توهین کردن کار همیشگی شماست
  • عبدالله IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    15 2
    اینقدر اصولگرا اصولگرا نزنید مگردربین ملت حظورندارید مردم دیگه اصولگرا نمیخوان مردم اسایش میخوان