کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهوری که هشت سال رئیس جمهور بوده است به قدرت برگردد، این به میلیتاریسم بیشتر شبیه است تا به دموکراسی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمدباقر قالیباف، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح روز گذشته با نزدیک یکصد نفر از مدیران رسانه‌های استانی و منطقه‌ای دیدار و گفت‌و گو کرد.

متن کامل سخنان این نامزد انتخاباتی را به نقل از فارس بخوانید:

عضو ائتلاف پیشرفت در این دیدار پس از استماع سخنان مدیران مسئول نشریات استانی به سوالات حاضران در جلسه درباره وضعیت انتخابات پاسخ و همچنین در مورد ثبت نام‌های دقیقه 90 و شایعاتی که در این رابطه منتشر شده، اظهار داشت: آیا واقعا اتفاقاتی که به تعبیر دوستان در دقیقه 90 در کشور اتفاق افتاده است، اتفاق خاص و مهمی است؟ آیا این اتفاق آینده روشن تری را برای ما ترسیم می‌کند؟ آیا این اتفاق می تواند یک اتفاق میمون و مبارک باشد؟ نقاط قوت و ضعف حوادث 2 ساعت آخر انتخابات از چه جنسی است؟ آیا این موضوع غافلگیر کننده و غیرقابل پیش بینی بود یا خیر؟ آیا این اتفاقات برنامه ریزی شده بود یا می توان آن را حادثه نامید؟ این مسایل مهم است و  دوستانی که اهل قلم ، مطالعه و تحلیل هستند باید این موضوعات را تحلیل کرده و به جامعه منتقل کنند.

وی اضافه کرد: اگر همه ما منصفانه نگاه کنیم و کلام مقام معظم رهبری را مستند قرار دهیم، بارها و بارها موضوع رسیدگی به وضع اقتصادی و فرهنگی کشور را از ایشان شنیده‌ایم، اما متاسفانه در این دو موضوع، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی از مدیران کشور  نداریم.  در این شرایط جای سوال است که چه کسانی این کارنامه غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع را امروز برای ما به ارمغان آورده اند که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم؟

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: سوال من از آقای رفسنجانی این است که شما 16 سال با قدرت و هماهنگی کامل و بدون اینکه در سر راه شما تنشی وجود داشته باشد و یا کسی قدرت مقابله و حتی انتقاد از شما را داشته باشد در قدرت بودید. 8 سال در راس قوه مجریه و 8 سال هم رئیس مجلس بودید. از دید من همه دولت در دست ایشان بود- چرا که جنگ دست ایشان بود و امام (ره) از ایشان حمایت می کردند- دولت آن زمان هم پارلمانی و نخست وزیری بود و مجلس وزرا و کابینه را تعیین می کرد و در راس مجلس نیز آقای هاشمی حضور داشت.

وی افزود:  8 سال بعد هم ایشان رئیس جمهور بوده است و مقام معظم رهبری تمام قد از ایشان حمایت می کردند به گونه‌ای که حمایت های معظم له از آقای هاشمی در آن زمان تاریخی است.  برگردید و نشریات آن زمان را مشاهده کنید تا مشخص شود سخنانی که مقام معظم رهبری برای آقای هاشمی بیان کرده اند، حتما برای آقای احمدی نژاد نگفته اند. آن جمله ای که آقا فرمودند هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی شود را به یاد داریم. اما با همه این حمایت ها و هماهنگی ها خروجی اجتماعی و فرهنگی که دوران اقای هاشمی داشت چه بوده است؟

قالیباف با بیان اینکه امروز چه چیزی تغییر کرده که  اقای رفسنجانی وارد عرصه شده اند؟ خاطرنشان کرد: ورود اقای رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش های سخت و دو قطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف‌تر و محروم‌تر کنیم. این مسئله چه آورده دیگری برای کشور دارد؟ آقای رفسنجانی در مناظرات باید به مردم پاسخ دهند که ایشان بعد از این مدت چه کردند؟

وی معتقد است که بزرگ ترین ظلم به مردم آن است که به 20 سال قبل برگردیم و به گفته وی اگر کارنامه 20 سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفی نداشتیم اما کارنامه برای مردم مشخص است. بدون تعارف باید بگویم دولت اصلاحات زاییده دولت آقای هاشمی است.

شهردار تهران  آغاز و پایه بسیاری از بد اخلاقی‌ها، بد رفتاری‌های امروز را، دولت اصلاحات دانست و یادآور شد:. اگر روزنامه های دهه 70 را نگاه کنید و عالی جناب سرخ پوش را مورد توجه قرار دهید، شاهد خواهید بود که بد اخلاقی‌ها کجا بود. تا جایی که مقام معظم رهبری مجبور شدند تا در مصلی صحبت کنند که مطبوعات باید اخلاق، دیانت و حرمت را در جامعه رعایت کنند. حالا چه شده است که سیاست پیشگانی که امروز این آسیب‌ها را در جامعه ایجاد کردند، دوباره می‌خواهند همین مسایل را برای ما پیش بیاورند؟

قالیباف آرامش، توافق، دلدادگی، کار، خدمت و تلاش را نیاز امروز جامعه و کشور برشمرد و گفت: اکنون به تنها چیزی که در کشور توجه نمی شود «کار» است چرا که همه با یکدیگر دعوا می‌کنند و با این روند می‌خواهیم آتش دعوا را بیشتر کنیم؟ دامن این آتش  ملت، بچه‌های انقلاب، دستاورد‌های انقلاب، خون شهدا و جوانان را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بنده حتما سیاست به معنای سیاست بازی را به هیچ عنوان در زندگی خودم به عنوان یک بچه رزمنده نیاوردم و نمی آورم، اظهار داشت: شما شاهد بودید در مواضع شفافی که در 8 سال گذشته در حوزه سیاست داشتم، در هر کجا که احساس کردم حق وجود دارد، از حق دفاع کردم، فارغ از اینکه این حق متلعق به کدام جریان است. ما متعلق به حق هستیم و متعلق به اصلاح طلبان و اصولگرایان نیستیم. گاهی یک قطب‌بندی درست می‌کنند و می‌گویند هرچه ما می‌گوییم درست است و هر کسی با ما نیست، برما است. این موضوع برخلاف «سیاست عین دیانت» است.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد:  امروز دولت فعلی محکم ایستاده است و می گوید ما حق هستیم. نگاه کنید ببینید چه رفتارهایی انجام می‌شود؟ هنوز این سوال برای من باقی مانده است که دولت اصلاحاتی که جامعه مدنی را دنبال می‌کرده و به دنبال توسعه سیاسی بوده است با کدام منطق باید تلاش کند که بعد از 4 سال، رئیس جمهوری که هشت سال رئیس جمهور بوده است به قدرت برگردد؟ این به میلیتاریسم بیشتر شبیه است تا به دموکراسی؛ این موضوع به اردوگاه روسیه بیشتر شبیه است تا اردوگاه غربی و هدفی که آن‌ها دنبال می‌کنند.

قالیباف خطاب به انقلابی نماها و سیاست‌پیشگان، گفت: آیا آن روزی که لازم بوده است برای انقلاب و اسلام یک سیلی بخورید، سیلی خورده اید؟ آن روزی که لازم بوده است برای این انقلاب یک تیر بزنید و یک تیر بخورید، تیر زده‌اید و تیر خورده‌اید؟ نشانی از مجاهدت از شما وجود دارد؟ اگر جایی مسئولیتی به شما داده‌اند آیا کارنامه‌ای دارید که با افتخار بگویید من این وزارتخانه و بخشداری را اداره کرده‌ام و این کارنامه من است؟ خروجی خود را ارایه کنید تا ببینیم خروجی شما در این انقلاب چه چیزی است؟ آیا این وزارتی است که شما اداره کردید؟ 

وی با طرح این پرسش که آقای رفسنجانی بیاید چه چیزی را حل کند؟ خاظرنشان کرد: با این بحث هایی که در سال‌های اخیر دیده‌اید و موضع‌گیری‌هایی که بررسی کرده‌اید مشخص می‌شود چیزی عوض نشده است. آیا مسیر انقلاب عوض شده است؟ با این وجود اگر این افراد بیایند یعنی مجددا تنش به وجود می‌آید. این تنش به نفع چه کسی است؟ من چندی پیش در رسانه‌ها خاطره‌ای از آقای هاشمی را مطرح کردم، واقعا آقای هاشمی چه پاسخی به خاطره دو نفره‌ای که من مطرح کردم دارند؟آیا  واقعا دولت فعلی قابل ادامه دادن است؟ کارنامه عمکرد، رویکردها و صداقت آن ها قابل ادامه دادن است؟ کدام روند را می توانیم مبنا قرار دهیم که بگوییم این روند را ادامه می‌دهیم؟ نباید اجازه دهیم در این مقطع حساس،کشور در طراحی و دام سیاست پیشگان بیفتد. باید اجازه دهیم کشور در یک مسیر عقلانیت، معنویت و کار بیفتد.

وی ورود خود به عرصه سیاست در سال 84 را ورود به جبهه توصیف کرد و گفت: مهم این است حرف خود را بزنیم و وظیفه خود را انجام دهیم. من افتخار می کنم که در میان این مردم بزرگ شدم و با افتخار می‌گویم که روستا زاده هستم؛ همه این فرصت ها را انقلاب، مردم و خون شهدا برای ما فراهم کردند از این رو هیچ گاه رفتار سیاست پیشگی انجام ندادم و تاریخ کاری من نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

این کاندیدای ریاست جمهوری اضافه کرد: اولین بی تقوایی فرد این است کاری را نتواند انجام دهد و بگوید می خواهم این کار را انجام دهم. از این بی تقوایی بزرگ‌تر وجود ندارد .

قالیباف در پایان اظهار امیدواری کرد: به برکت بچه‌هایی که پشت خاکریز با آن‌ها بودیم و پشت خاکریز «آر پی جی» می‌زدیم محکم ایستادیم و محکم می‌ایستیم به شرطی که با همان روحیه پشت خاکریز باقی بمانیم. به من می گویند مثال جبهه‌ای نزن اما می‌گویم همه افتخارم این است که مردان مرد را در جبهه‌ها دیدم و نه نامردانی که امروز می‌بینیم. امروز افرادی هستند که حاضر نیستند با صداقت و تقوا کاری انجام دهند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    اقای دکتر ، دیدیم آدمایی که جدید بودن چه به روز مردم آوردن. خواهشا بسه
    • حامد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      9 1
      وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات نظام ،عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ وقوای مسلح مطلقا، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره)
    • بدون نام US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      1 0
      اول اینکه قالیباف نظامی نیست. دوم اینکه من اون جمله امام را بزارم که گفته روحانیون وارد عرصه سیاست نشوند، خوبه؟ اگر حرف امام را قبول داری باید این یکی رو هم قبول داشته باشه که امام تاکید کرده بود با اسم دین و با لباس دین، وارد سیاست نشوید، چون سیاست کثیف هست و از محبوبیت دین میکاهد.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    احسنت قالیباف شجاع
  • عليرضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    برادر جان شما برنامه هاي خودتون بگيد. چيكار به آقاي هاشمي دارين؟ زمان بگم بگم ها ديگه به قول خودتون سر اومده
  • مرتضی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    بنده بسیار به جناب آقای دکتر سردار قالیباف علاقه دارم؛ اما جسارتا حضور نظامیها در عرصه های اجرایی رو بیشتر میشه «میلیتاریسم» نامید تا حضور کسی که قبلا رئیس جمهور بوده!
    • ali IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      27 0
      ملت شروع شد.دوره جدیدتخریبهای سیاسیون وپیداشدن دایه های مهربانتر از مادر برای مردم. آقای قالیباف خروجی حضور16ساله آقای هاشمی اگه چیزی نبود شما بفرمایید پس چرا رهبری از ایشان حمایت میکرد؟ آشکارا دارید سالهای اول نظامو زیر سوال میبرید شهردار.بجزجنگ چرااااااااا چون خودتون حضور داشتید. ادب انتاخاباتی خیلی مهمه.
    • بدون نام US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      0 0
      راس میگه کلمه خوبی استفاده نکرد. هاشمی بیشتر ما را یاد انحصاریسم میندازه. انحصار سیاسی و انحصار اقتصادی. حالا هم که از گردونه خارج شده، فکر کرده با شعارهای مردم پسند میتونه به قدرت برگرده. پس فرقش با احمدی نژاد چیه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    برادر شما برنامه هاي خودتون بگيد! به قول خودتون زمان بگم بگم ها سر اومده! چيكار به آقاي هاشمي دارين؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    درود بر قالیباف
  • مسعود IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    وقتی کس دیگری برای مدبریت این بحران نباشد البته که بازگشت نیاز است
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    تا جای که من اطلاع دارم شما نظامی بودی تا هاشمی!
  • مجید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    آقای قالیباف گیریم که حرف شما درست ولی از بین کاندیداهای حاضر و حتی خود شما کسی هست که تجربه مدیریتی در سطح کلان و شرایط بحران را داشته باشد ؟ با این حرفهای شما احمدی نژاد های دیگر درست نمیشوند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    این از باقیات صالحات شخص احمدی نژاد است که این فرهنگ بیمار را بین سیاسیون باب کرده که هر کس برای معرفی خودش تمام شخصیت های سیاسی ماقبل خودش رو له می کنه!
  • شادی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    اگر با رای مردم انتخاب بشه چه اشکالی داره ؟ بازگشت شما که 8 سال پیش تو انتخابات رای نیاوردی چه معنیی میده ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    104 4
    این نوع حرف زدن انقدر حق به جانبانه و محکوم کردن حق دیگران برای کاندید شدن بیشتر شبیه میلیتاریسم ... البته بیشتر ناشی از پذیرش شکست
  • بدون نام US ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    115 6
    ببين كي داره از ميليتاريسم صحبت ميكنه! عجب دوره اي شده ها
  • شهروند IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    97 3
    آقا شما اگه تونستی از مردم رای بگیری بیا واگه مردم کسی رو در هر زمانی انتخاب کنند بهش میگن دموکراسی نه میلیتاریسم برادر
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    31 3
    آقای قالیباف عزیز! اگر مردم بخواهند که آقای هامی مجددا رییس جمهور شوند این دموکراسی است. حتی اگر به معنی بازگشت به 20 سال قبل باشد باز هم خواست مردم است و شما باید به آن احترام بگذارید. خواست مردم یعنی دموکراسی دیگر. مگر نه؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    27 0
    بهتر است کاندیداهای محترم به جای تخریب برنامه های خودشان را ارائه کنند.
  • مهران IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    5 41
    رای ما قالیباف!
  • غریبه IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    19 1
    کاپیتان بی خیال آقای هاشمی رو چه به میلیتاریسم !!! اتفاقا سخنان شما در روزهای گذشته مارو درگیر تفکرات سوسیالیستیتون کرده . کاپیتان همینجوری دوستت داریم .تورو خدا به جای اینکه دیگران رو... از برنامه هاتون واسمون بگید هم تاثیر بیشتری داره هم ما روشنتر میشیم . و تشکر میکنم از خبر آنلاین واسه زحماتش که این بسترو توفضایی دوستانه فراهم کرده .موفق باشید
  • مصطفی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    32 3
    (البته خبر آنلاین نظرات مارا منتشر نمی کند ولی باز می گویم) الحق که آیت الله رفسنجانی درست گفتند که آبروی خود را در دست گرفته اند برای حفظ نظام و مردم. ببینید برای جمع کردن چند رأی چگونه ذخیره های ارزشمند این نظام و انقلاب را می کوبند. دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد. زنده باد هاشمی رفسنجانی
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    26 1
    آقای قالیباف بهتر است اگر هنری دارد آنرا بگویید .مردم قدرت تشخیص دارند و خود بهتر میداند
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    26 1
    سلام بر جناب سردار قالیباف بنده ازسال80تاکنون وبعدازینهم طرفدار شماهستم(عضو ستاد استانی وفعال شمادراین دوره حتی بیشترازنزدیکانت)بنابه آماروعملکردشمادرمدیریت(نیروی انتظامی)ورزش(قهرمانی آسیاپاس)اجرا(شهرداری تهران)و...اما شروع حرفهای شمااز3ماه پیش،کارنامه درخشان چندین ساله شما را زیر سوال میبرد.ازشما میپرسم آیا خدمتهایی که شما انجام داده اید منتی است بر سر ملت یا اینکه شما بنا به الطاف خداوند در این مسیر برای خدمت قرار گرفته اید وباید بر سر ما منت نهید؟آگاه باش وبدان خادم بودن بامنت گذاشتن بر سر دو راه جدا وبسیار نزدیک میباشند.لغزش از شکر نعمت(فرمانده شدن ودرمسیر فرماندهی های بسیارقرار گرفتن)به سمت خودبرتر بینی ست.آیارفسنجانی16سال پیش بارفسنجانی92 یکیست؟آیاصبوری ومیهن پرستی جای سوال دارد؟
  • ایرانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    14 6
    سلام آقای قالیباف مدیر بسیار لایق، مدبر، قانون‌گرا و دلسوزی‌اند و واقعا شایسته‌ی ریاست جمهوری هستند. ایشون در زمینه‌های مختلف کارنامه‌ی خوبی دارند و واقعا در بیشتر موارد (نه تمام موارد) سعی کردند فراجناحی عمل کرده و طرف حق را بگیرند. همچنین یه شاخص مهم ایشان این است که هر جا در مورد رهبری و ولایت حرف زدن سعی کردن در جهت تحکیم این جایگاه باشه و کمتر از جایگاه رهبری و ولایت برای سرپوش گذاشتن بر خطاهای خود استفاده کرده و به بیانی کمتر این جایگاه را خرج کرده‌اند. توصیه من به عنوان یک شهروند این است که همچون گذشته به راه خود ادامه دهند و کمتر وارد حواشی شوند چراکه در این سخنرانی کمی تند رفته و به نوعی به تخریب شخصیت آقای هاشمی و اصلاحات پرداخته‌اند.
  • ابوذر IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    20 0
    البته این نظراتی که جناب آقای قالی باف و سایر عزیزان مطرح می فرمایند کاملا شخصی است و نه اینکه فکر مردم و یا نظر مردم باشد ( متاسفانه در جامعه ایران باب شده هرکس نظر خودش را از قول ملت ایران بیان میکند ) مردم خود بخوبی میدانند دولت سازندگی با همه مصائب بعد از جنگ کشور ی که همه آسیب های زیر ساختی و اجتماعی و غیره را دیده بود بخوبی توانست مدیریت کند و تا جایی این فعالیت را پیش برد که توانست روی ریل حرکت به جلو بیندازد ( البته ایشان معصوم نبوده که بگوییم در دولت ایشان اصلا خطا و اشتباهی نبوده که اگر بگوییم دروغی بیش نیست ) کشور بعد از این حرکت آقای هاشمی نیاز به محکم نمودن پایه های خود در خارج داشت و اینکه صدای مظلومیت و آزادی خواهی ایران را به گوش جهانیان برساند این با دولت خاتمی میسر شد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    20 0
    آقای دکتر قالیباف هیچ شکی نیست که شما در شهرداری تهران کارهای عظیمی کردی ولی این دلیل نمیشه که کارهای اجرایی شهرداری و با اداره کردن کشور مقایسه کنی.. شاید بعد از دولت اصلاحات شما به درد ریاست جمهوری می خوردی ولی در حال حاضر با شرایط موجود کشور و عقب افتادگیهای موجود و نابود شدن اقتصاد باید کسی بیاد که آدم بزرگ و سیاستمداری باشه.. که در حال حاضر تنها آقای هاشمی هست که کل دنیا قبولش دارنو از روابط و تیم قوی اقتصادی برخورداره...
    • بدون نام US ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      0 0
      چرا مقایسه نکنیم؟ تهران یک ششم جمعیت کشور رو داره. کسی که با مالیات و عوارض شهرداری تونسته شهر 15 میلیون نفری رو اداره کنه، کل کشور رو هم با بودجه کلان آن میتونه اداره کنه.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    19 0
    كارنامه كه براي مردم مشخص است پس چرا اجازه نمي دهيد خود مردم تصميم بگيرند؟
  • بدون نام NL ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    18 0
    آقاي قاليباف در مقام شهردار تهران خيلي كارا واسه اين شهر انجام دادي.خدا قوت. دست شما درد نكنه.به نظر مياد اداره يك كشور خيلي سخت تر از اداره يك شهر باشه.شما كه اين همه از خروجي دولت ها حرف ميزني آقاي هاشمي در زمان رييس جمهوري چقد شغل ايجاد كرد و رييس جمهور مورد نظر شما چقدر؟درآمدهاي نفتي شون نسبت به همديگه چجوري بود؟ تورم تو دوره هاشون چقدر باهم تفاوت داره؟ايجاد اشتغال در دوره اصلاحات به گواه آمار ارايه شده از شبكه يك تقريبا يك ماه پيش، از همه ي دوره هاي بعد از انقلاب بيشتر بوده.زمان اصلاحات يا سازندگي قيمت نفت چقدر بود؟ايجاد اشتغال و تورم چقدر بود؟رابطه سياسي با كشورهاي ديگه چجوري بود؟الان چقدره و چجوريه؟خدارو شكر كه هاشمي كه واسه پيروزي اين انقلاب سيلي هم خورده اصلاحاتو تربيت كرد
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    23 2
    تا قبل از اين نظر مثبتي به آقاي قاليباف داشتم ولي الان با اين سخنان نظرم برگشت
  • عباس IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    16 0
    سلام ،خدمت جناب آقاي قاليباف عرض مي کنم مسير رشد وپيشرفت خود را بر تخريب ديگران قرار ندهيد.اين فرهنگ بديست که ما براي مطرح کردن خود دست به تخريب ديگران بزنيم.شما به اين مردم وانقلاب خدمات بسياري نموده ايد که از چشم مردم دور نمانده است ولي اين که در مورد ديگران آنهم کسي که از افراد انگشت شمار در رهبري اين انقلاب ومورد اعتماد حضرت امام(ره)بوده است ودر زمان طاغوت وبعد از انقلاب مرارتهاي زيادي را براي حفظ انقلاب متحمل شده است و مورد سوءقصد واقع شده وتا مرز شهادت پيش رفته است اينگونه سخن گفته شود نه تنها ظلم به ايشان بلکه ظلم به انقلاب وآرمانهاي شهيدان است.همه بايد فقط از حسنات وخدمات خود بگويند و از بد گويي رقبا پرهيز کنند وانتخاب را به شعور مردم فهيم ايران واگذار کنند.
  • یه بنده خدا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    سلام با کمال احترام ،لطفا حرف همراه با عمل جدید بزنید ،گوشمون از این حرفها پره.
  • بدون نام AU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    درود بر قاليباف
  • بدون نام US ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    192 4
    جدیدا کسی نظر نمی ده ؟؟؟!!!!!
    • popo IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      256 4
      نظر میدیم ولی ثبت نمیکنن واسه همین پست پیام دادم ولی .......
  • بدون نام EU ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    خيلي جالب بود زيرا اولا ايشان دقيقا مثل احمدي ن‍ژاد كه سي سال انقلاب را زير سوال برد ايشان هم دوره 20ساله بعد از جنگ را كه مي توانست بحرانهاي بزرگي در كشور ايجاد كند و نكرد را زير سوال برد و ثانيا كسي كه خودش نظامي است از ميليتاريسم سخن مي گويد!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    میلیتاریسم یعنی نظامي گري. هاشمي کي نظامي بوده؟
  • popo IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    آقای قالیباف اگه به دموکراسی اعتقاد داری اجازه بده مردم انتخاب کنند
  • امیر IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    چرا تخریب؟؟؟
  • حامی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    چرا نظراتی که به نقد منصفانه جناب قالیباف داده میشه شما نمیذارین...واقعا که...
  • عبدالله IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    آقای قالیباف به جای شعار دادن و تخریب دیگران سعی بنماید که برنامه جامع راهبردی برای اداره مملکت ارائه نماید
  • تهامی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    .اینکه هشت سال کسی رئیس بوده و حالا میخواد خودشو در معرض رای مردم قرار بده در حالی که هیچ مانع قانونی برای این کار وجود نداره نه در ایران بلکه در هیچ جای جهان ، چه ربطی به میلیتاریسم داره.یکی از مشکلات کنونی ما مدیرانی هستند که خدم و حشم خودشونو در پست های دولتی میذارن و ...البته منظورم شما نبودی جناب شهردار!
  • mehran IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    به نظر من بهترین گزینه برای ریاست جمهوری اقای قالیباف هستش
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      203 9
      لطفا سعي كنيد تصميم عجولانه نگيريد و كمي فكر كنيد و شرايط كشور را بسنجيد
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    ةاهرا آقای قالیباف فراموش کرده اند که روزی خودشان یک میلیتارین بوده اند! ولی از نحوه سخن گفتن ایشان واضح است که دقیقا خطر را احساس کرده اند. علی رغم مدیریت قوی آقای قالیباف، نقطه ضعف ایشان افراد بی تجربه ای هستند که دور و برشان قرار دارند. با این افراد بی تجربه که نمونه های بارزشان را در شهرداری تهران می شود دید، امیدی به شکل گیری یک دولت کارآمد توسط ایشان نیست. کشور الان نیازمند مدیران با تجربه است و رئیس جمهوری می تواند موفق باشد و کاری اساسی انجام دهد که بتواند از قابلیت های مدیران با تجربه استفاده کند. نفی موفقیت های دروان اصلاحات و سازندگی اصلا در شان آقای قالیباف نیست. ظاهرا ایشان هم مانند بسیاری از اصولگرایان موفقیت شان را به نفی دیگران گره زده اند. همان کاری که احمدی نژاد کرد.
  • بدون نام EU ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    292 9
    شهردار محترم اقدامات جنابعالی در مسند شهرداری تهران بسیار ارزنده و قابل ستایش است لیکن همین آقایی که شما می فرمایید 8 سال پیش بوده و الان..... حداقل چیزی که رعایت می فرمایند این است که امثال شما را تخریب نمی کنند. بهتر است کاندیداها حرفه ای باشند و خود را و برنامه هایشان را مبنایی برای پیشرفت کشور قراردهند نه اینکه دیگران را تخریب نمایند . مردم بعد از حوادث تلخ 88 توان آشوب دیگری را به هیچ وجه ندارند شما را به خدا کمی به فکر مردم باشین
  • صبا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    آقای قالیباف خودتون رو از چشم نیاندازید . بهتر است شما به جای تخریب دیگران برنامه هاتون رو به مردم بگید تا در نهایت آنها تشخیص دهند که به چه کسی رای دهند
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    بداخلاقي انتخاباتي نکنيد
    • منیره IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      13 0
      دقت کردین این واژه ی بداخلاقی از کجا اینقدر رایج شده؟ چقدر آشناست ...
  • سعید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    238 4
    جنباب قالیباق حتما معنای کلمه میلیتاری را می دانید که در علوم سیاسی به معنای نظامی گری است و حکومت هایی که در آن نظامیان به قدرت می رسند را میلیتاری می گویند. با این اوصاف شاید این صفت بیشتر مناسب شما باشد تا آقای هاشمی
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    229 7
    آقای قالیباف هیچ جای قانون اساسی ما نیامده که کسی که سالها پیش 8 سال دولت رو در دست داشته دیگر نمی تواند رییس جمهور شود.ضمنا کارنامه دولت اصلاحاتی که شما به آن خورده میگیرید آنچنان بود که امروز بسیاری از مردم حسرت آن را میکشند و آرزو دارند که یکبار دیگر آقای خاتمی رییس جمهور این کشور میشد.
  • دریا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    243 5
    یه نکته ی کنکوری کنکوری:آقای رفسنجانی رو تخریب کن بیا بالا.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    250 6
    این حرف که « رئیس جمهوری که هشت سال رئیس جمهور بوده است به قدرت برگردد، این به میلیتاریسم بیشتر شبیه است » فقط از یک ذهن عمیقاً میلیتار برمی آید. اقبال کنونی جامعه به هاشمی از حُب او نیست از بغض خیلی هاست . لطفاً این نظر را حذف نکنید!
  • مجتبی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    255 6
    صحبت های ایشان شباهت های بسیار زیادی با حرف های 8 سال پیشه احمدی نژاد داره . اون موقع هم با همین تخریب ها تونستن قدرت رو به دست بگیرند. ولی شکر خدا مردم پس از 8 سال واقعا متوجه شدند که باید چگونه در مورد افراد قضاوت کرد.
  • امیرحسین IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    آقای قالیباف نمیتونن با تخریب افراد محبوب برای خودشون رای جمع کنن
  • محسن IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    با سلام.به نظر بنده بهترین گزینه ممکن در حال حاضر آقای قالیباف و جلیلی هستند. ان شا الله بار دیگه( با ائتلاف این دو) نمونه یک حکومت قرآنی اسلامی در ایران خواهیم دید.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    26 0
    آقای قالیباف با این ادبیاتی که استفاده کردین به جای جمع آوری آرا تخم نفرت رو درون مردم کاشتید..... درود بر هاشمی
  • حسام الدین GB ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    24 0
    به نظر من بهترین سمت برای آقای قالیباف، ادامهٔ شهرداری تهران و حومه آن است. با توجه به آنکه دولت احمدی‌نژاد از دادن هر نوع کمک مالی به شهرداری و مترو دریغ می‌‌ورزید، قطعاً دولت بعدی به ریاست هاشمی‌ از این کمک‌ها مضایقه نکرده، درنتیجه راه برای پیشرفت و توسغه تهران هموار تر می‌‌شود.
  • امین IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    12 0
    سلام.من 20 تا نظر دادم اما ثبت نمیشه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امین IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    10 1
    سلام چرا تایید نمیکنین نظرمو؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    12 1
    معنی میلیتاریسم در واژه های سیاسی جهان به منزله اتصدی نظامی ها و کهنه سربازان در اداره حکومت است ویا اینکه حکومت غیر نظامی تحت تحت تاثیر مستقیم و غیر مستقیم نظامیان بوده است . نمونه های بارز آن در گذشته در کشورهایی چون آرژانتین,شیلی ,برزیل,کره جنوبی ,ترکیه و برخی کشورهای دیگر مشاهده شده است.از خصلت های بارز و مشابه در این کشور ها رشد و توسعه فراگیر پس از کاهش تصدی گری نظامیان و تفویض قدرت به نهادهای غیر نظامی است. لازم است نامزدها به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی در همه موارد توجه کنند.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    17 0
    اقای دکتر قالیباف این برخورد شما عملکرد و دید حرفه ای شما رو زیر سوال میبره چون در ذهن خود من این سوال پیش میاد احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری این قبیل حرفها رو زد ولی جنابعالی خیلی زود شروع به این کار کردید بهتره یه تجدید نظری تو انتخاب مشاورین خودتون بکنید.
  • بدون نام RU ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    11 1
    به معناي ارتش سالاري مي باشد. به چهار حالت در سازمان ارتش مانند جنگجويي ، سروري ارتش بر دستگاه دولت ، بزرگداشت سپاهگيري و بسيج كشور براي هدف هاي نظامي را ارتش سالاري گويند. وقتي اين چهار حالت كاملاً فراهم شد ارتش سالاري كامل گويند. و ميليتاريسم زمينه را براي دژسالاري ، نازيسم ، فاشيسم و فالانژيسم فراهم مي كند.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    14 0
    خبر آنلاین! اینو نمی نویسم که چاپ کنی فقط می خوام بدونی من در چند ماه اخیر ده ها نظر گذاشتم که خالی از هر گونه توهین، افترا، تخریب و ... بود. حتی بیشتر در ذیل خبرهای غیر سیاسی بود کامنت هام. اما هیچ کدوم منتشر نشد. ترجیح میدم از این به بعد به جای سایت شما سایت های دیگه مثل بی بی سی رو چک کنم. ممنون
  • رضا IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    20 1
    یکی برای این بنده خدا میلیتاریسم رو تعریف کنه.... مصداق میلیتاریسم شمایی که به عنوان یه نظامی وارد عرصه ی سیاست شدی
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    13 2
    آقاي قاليباف شما هم مثل احمدي نژاد يک شهردار موفقيد نه بيشترو هوس رياين جمهوري نکنيد که سرنوشت احمدي نژاد در انتظارتان است
  • مصطفی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    17 0
    هاشمی برای مردمی که روش متفاوتی از انقلابی گری رو دیدن بهترین گزینه است . آقاد دکتر قالیباف بهتره برای رای آوردن از روش های دیگه استفاده کنه.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    13 0
    آقایان لطفا اعصاب مردم رو خراب نکنند به حد کافی دراین مدت مردم اختلافات را دیدهاند حالا که کمی امید حاصل شده همه دست به دست هم بدهند و بعد از انتخاب مردم با کمکرسانی به منتخب مردم و ابراز دوستی و مودت و وحدت به فکر ساختن اوضاع داخلی و خارجی باشند واقعا ظ ظرفیت مردم تمام شده چقدر دشمنی ها رو باید تحمل کنیم
  • دانشجو IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    56 1
    خوب شد که آقای دکتر سردار خلبان زود شخصیت اصلی خود را بروز داد
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    49 0
    شعار نده آقا واسه من که با مدرک فوق لیسانس با دو سر عائله بیکار هستم چیکا میکنی از این بگو آقا با شعار نمیشه رای ما رو خرید، دوران تخریب گذشته
  • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    15 0
    مگه عنوان سردار یک عنوان نظامی نیست؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    1 4
    آخه اگه شما به برنامه ها توجه می کردید که تا هاشمی اومد ازش حمایت نمی کردید
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    1 0
    چرا كانديداها بجاي ارائه برنامه هايشان دارند به هم حمله مي كنند . خب مردم خودشان شعور دارند مي فهمند به كي راي بدهند و همه بايد تابع باشند ديگه اين تخريب ها چه معنايي دارد . نظرم نسبت به آقاي قاليباف 180 درجه عوض شد . درست مثل آدم سرخورده اي صحبت مي كند كه زورش به رغيب نمي رسد از دور اعتراض و بد و بيراه مي گويد .
  • باربارا IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جناب آقای شهردار، از شما دیگه خیلی بعید بود! شما واقعن نمی دونید یا متوجه نیستین که اینگونه صحبت کردن درباره آقای رفسنجانی یا دوره اصلاحات (که شامل 16 سال از 33سال میشه) باعث رویگردانی مردم از شما خواهد شد؟ یعنی فهمیدنش اینقدر سخته؟ شما برنامه های خودت رو بگو، چکار داری به دیگران؟ من فکر می کردم شما تفاوت عمده ای با بقیه اصولگراها داری.یعنی اشتباه می کردم؟ در ضمن شما نظامی بودین نه آقای رفسنجانی