ایسنا نوشت:

یک عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر این‌که لزومی ندارد به بهانه‌های کوچک، خود را از مزایای بزرگ رابطه با دیگر کشورها محروم کنیم، ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ سیاست درست در عرصه بین الملل، در دولت آینده مذاکرات هسته ای نتیجه مطلوبی اخذ کند.
علی اکبر ولایتی، در جمع مردم تبریز وضعیت فعلی روابط خارجی را نامناسب توصیف کرد و افزود: روابط خارجی ما مشکلات بسیاری دارد، اما این مشکلات با اتخاذ سیاست عزت مندانه قابل حل است.
وی با بیان این‌که با رفع تحریم ها، بازار تولید داخلی رونق خواهد گرفت گفت: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اتخاذ تصمیمات درست، مشکلات داخلی و خارجی قابل حل است.
ولایتی درباره اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت آتی نیز با تاکید بر ضرورت اجرای هدفمندسازی یارانه ‌ها گفت: هدفمندی یارانه ها جزء قانون برنامه پنجم است؛ برای این‌که اقتصاد سالم داشته باشیم، باید اجناس قیمت واقعی خود را داشته باشند، تا تولید کننده به تولید راغب شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات پیش رو را تعیین کننده دانست و گفت: تا کنون هیچ موقع اهمیت تعیین یک دولت مقتدر، کارآمد، کارشناس، معتقد به اصول انقلاب به این اندازه مهم نبوده است و این یک مغالطه کاری است که اهمیت انتخاب ریاست جمهوری را برای حمایت از انرژی هسته ای عنوان می کنیم.
متکی: بزودی نامه‌ام خطاب به خانواده‌های ایرانی منتشر می‌شود
منوچهر متکی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان این‌که در نبود احزاب در کشور ما، انتخابات فرصتی است برای این‌که مسایل عمده کشور مطرح شود، افزود: اینگونه نشست‌ها باعث تنویر افکار عمومی می‌شود.
وی یادآور شد: تلاش‌های زیادی در دولت های گذشته و دولت فعلی انجام شده که نباید نادیده گرفته شود. اما، اقتصاد یک کشور بخش دیگری هم دارد که تولید ثروت است. بخشی است که درآمد ملی کشور را بالا می‌برد و در ادامه آن جایگاه معیشیتی خانواده‌ها ارتقا می یابد. اولین هدف گیری‌هایی که در تولید ثروت وجود دارد بیماری‌های مزمن گرانی و بیکاری است.
متکی در بخش دیگری از اظهارات خود در تشریح دلایلش برای ورود به حوزه کاندیداتوری ریاست جمهوری، به تجربیاتی که طی 34 سال گذشته با مشاهده شیوه‌های مختلف کشورداری در ایران و دیگر کشورها کسب کرده است، اشاره کرد و با بیان این‌که کشورهایی همچون ترکیه و ژاپن با استفاده از روش‌های موفق اقتصادی امروز، به جایگاه قابل توجهی در اقتصاد دنیا دست یافته‌اند، گفت: در ژاپن دانش آموزان در درس ژاپن شناسی فرهنگ تولید را فرا می گیرند و ما در درس ایران شناسی فرهنگ مصرف را به فرزندانمان می آموزیم.
وی افزود: به زودی نامه من درخصوص مسایل اقتصادی خطاب به خانواده‌های ایرانی منتشر می‌شود. در این نامه گرانیگاه‌ها و حوزه‌هایی که در آنها مسئله داریم را برشمرده‌ام که بعد از ثبت نام منتشر شود. من متعهد به جایی نیستم و از سوی کسی و برای بازی سیاسی نیامده‌ام و دینی به کسی جز به اعتقاداتم، انقلاب، امام، رهبری، مردم و کشور ندارم.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =