۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰

با کشف 4 حلقه چاه نفت، مصر امید دارد اندکی اوضاع اقتصادی‌اش را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصر با کشف چاههای جدید نفت و چرخش به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تأمین نیازهای رو به رشد داخلی خود در حوزۀ انرژی به امیدهای تازه دست یافته است. چند روز پیش مقامات مصری از نتایج تجسس‌ و جستجوی کمپانی‌های هندی و مصری که در نهایت منجر به کشف 4 حلقه چاه نفتی در صحرای ابومنقار مصر شده بود، خبر دادند. طبق گفتۀ داود سلیمان، رئیس مرکز الفرفرا، این اولین فاز جستجویی است که قرار است 2 سال برای کشف نقاط غنی نفتی در صحرای المنقار صورت گیرد.
گفتنی است مصر پروژه‌ها و قراردادهای زیادی با کشورهای حوزۀ خلیج فارس در حوزۀ انرژی دارد. حجم قراردادهای پتروشیمی که به تازگی میان شرکت‌های مصری و شرکت پتروشیمی عربستان سعودی(سابک) منعقد شده، به 10 میلیارد دلار می‌رسد. در همین راستا قرار است قراردادی برای ایجاد یک کارگروه سه جانبه با حضور شرکت پتروشیمی عربستان، وزارت نفت و سازمان توسعۀ صنعتی مصر منعقد شود تا بدین ترتیب بزرگترین گروه همکاری در منطقه در حوزۀ پتروشیمی فعالیت خود را آغاز کند.
این کارگروه شامل کارشناسانی از وزارت نفت، تجارت و صنعت مصر و همتایان سعودی آنها خواهند بود تا پروژه‌های کوچک و متوسط در مصر را مورد بررسی قرار دهند؛ پروژه‌هایی که گفته می‌شود اشتغال‌زایی قابل توجهی برای مصری‌ها به همراه خواهد داشت. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =