فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 89 درصدی شماره‌گذاری خودرو در فروردین سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش ملی توسعه استاندارد در مدیریت زنجیره ناجا گفت: در بحث استاندارد، مقوله توزیع بسیار حائز اهمیت است چرا که به عنوان مثال در دهه 70 نیروی انتظامی در شرایط بسیار بدکمبود خودرو قرار داشت و این در حالی است که سالانه قادر به واردکردن تنها 350 خودرو بودیم اما پس از مدتی مشخص شد که به دلیل عدم‌اطمینان از زنجیره تامین و همچنین توزیع نامناسب بیش از 1000 خودروی نو در انبارها ذخیره شده است. یعنی خرید سه سال ناجا در انبارها قرار داشت.

وی در ادامه با بیان تعریفی در مورد استاندارد گفت: استاندارد یعنی تعیین سطح مورد انتظار مصرف‌کننده که سند و میثاقی میان تولیدکننده و مصرف کننده است.

وی با بیان اینکه درگذشته در توزیع وسایل و خودروها با مشکلاتی روبرو بودیم، گفت: در گذشته هنگامی که وسیله نو وارد چرخه نیروی انتظامی می‌شد، وسیله قدیمی‌تر دست به دست به واحدهای دیگر سپرده می‌شد. حتی در پروسه‌ای به واحدهای عملیاتی بدترین وسایل می‌رسید اما در حال حاضر در هنگام خرید وسایل ابلاغ شده است که نام پاسگاه و یا پلیس تخصصی در هنگام تحویل روی وسیله قید شود و مستقیما وسایل و امکانات به محل مورد نظر ارسال می‌شود و کلا زنجیره‌ای به نام انبار حذف شده چرا که چرخه پشتیبانی فعال است.

 

مصیبت ناجا در زمینه خودرو

فرمانده ناجا گفت: مصیبت ما در ناجا این است که دولت مطلبی را ابلاغ کرده اما استاندارد و زمان اجرا متناسب با امکانات بیرونی نیست، به عنوان مثال هنگامی که یورو4 ابلاغ شد، بنزینی در این مورد تولید نشده بود که در وهله پایانی نیروی انتظامی شماره‌گذاری نمی‌کند، سرانجام با شلوغ‌شدن بازار و نارضایتی مردم می‌روند مقررات را تغییر می‌دهند، در مجموع این وضعیت بهتر از هیچ است اما این مساله سبب تزلزل و بی‌اعتباری شده و تولیدکننده که باید نسبت به ارتقای کیفیت محصول خود اقدام کند، با بازار و تقاضا بازی می‌کند و نهایتا مسئولان کوتاه می‌آیند و این مسئله اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه بحث و جدل قیمت‌گذاری خودرو روی خرید تاثیر گذاشته است، گفت: در فروردین ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 89 درصدی شماره‌گذاری بوده‌ایم که این مقوله آسیب جبران ناپذیری وارد می‌کند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه تصمیمات اقتصادی باید درست باشد، گفت: در این بازار هیچ فرد تکلیف خود را نمی‌داند و مرتبا باید این چالش‌ها حل شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه استاندارد باید در فرآیند خرید کالا و شرایط نگهداری در خدمات تعریف شود، گفت: تصور ما این است که رقابت موجب ارتقای کیفیت و استاندارد می‌شود اما برای من سوال است که تولیدکننده‌های پیشتاز همچون بنز با چه رقابت می‌کنند؟‌


ناجا قابل اتصال به جامعه است
فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی واحدی نظامی است که شرایط خود را بر اساس موقعیت‌های صحرایی تنظیم می‌کند گفت: نیروی انتظامی برای افزایش آمادگی خود باید نسبت به جذب حداکثری امکانات اقدام کند.
احمدی‌مقدم گفت: طبیعت ماموریت‌های ناجا آمیخته با جامعه است. 95 درصد از بدنه ناجا قابل اتصال به جامعه است و عملیات‌های ما اجتماعی است.

 

واردات موجب رقابت نمی شود
وی در ادامه با بیان اینکه همیشه این تصور در کشور وجود داشته که واردات کالای خارجی موجب رقابت می‌شود، گفت: اما تجربه نشان داد که ورود کالاهای خارجی نه تنها موجب بهبودی کیفیت نشد بلکه سبب تعطیلی واحدهای تولیدی نیز شد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    6 0
    استاندارد یعنی تعیین سطح مورد انتظار مصرف‌کننده که سند و میثاقی میان تولیدکننده و مصرف کننده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هرکس که این تعریف را از استاندارد ارائه داده است اشتباه کرده است. برای همین هم هست که تا حالا خودروی استاندارد نداریم.
  • مجید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    13 0
    درست میفرمایید،پراید باعث رقابت در سریعتر مردن میشود
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
      0 0
      درست است چون پرایدوسمنددر حدی نیستند که رقابت کنند با ماشین خارجی
  • بدون نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    2 0
    خودرو سازان در بورس هم شفاف نیستند مثلا حتی اعلام نمی کنند چه تعداد 206 از هر تیپ آن فروخته اند و ... فقط می گویند گروه پژو فلان مقدار تولید کردیم یا فروختیم.آخه این هم شد اطلاعات دادن به بازار؟!