محسن هاشمی می گوید پدرم گفته‌اند که به احتمال ۹۹ درصد در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند. ایشان یک درصد را گذاشته‌اند به دلیل اینکه اگر آمدند، نگویند دروغ گفته است.

 محسن هاشمی رفسنجانی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با تسنیم به بیان نکاتی پیرامون کاندیداتوری پدرش، ، سرلیستی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر و ...پرداخته است؛
اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* در مورد کاندیداتوری پدرم، فضا به نیامدن است. امکان دارد تحولاتی اتفاق بیفتد زیرا تحولات در زمان ریاست‌جمهوری خیلی سریع است. ایشان یک درصد را گذاشته‌اند به دلیل اینکه اگر آمدند، نگویند دروغ گفته است.(خنده) ولی مسیر به سمت نیامدن است.
* الان به نظر می‌آید آمدن آقای جهانگیری به میدان مطرح است که آن هم به نظرم ایشان منتظر است ببیند که کاملاً از طرف اصلاح‌طلبان حمایت می‌شود و تنها کاندیدای شورای هماهنگی اصلاحات است یا نه.
*{در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آقای هاشمی گفته‌اند حسن روحانی را به کنارکشیدن به نفع آقای جهانگیری متقاعد می‌کنند درست است؟} من نه تائید می‌کنم و نه رد می‌کنم. می‌دانید در این مذاکرات سیاسی همه این بحث‌ها می‌شود و هر کسی یک برداشتی دارد و آن را مطرح می‌کند. نمی‌شود بگوئیم رد شده است.
*در جلسه کارگزاران بحث بر سر این شد که آقای جهانگیری را به شورای هماهنگی اصلاحات معرفی کنند و اگر شورای هماهنگی اصلاحات موافق تک کاندیدایی جهانگیری باشد، کارگزاران از ایشان حمایت می‌کند.

*جهانگیری تقریباً با تشکیلات رهبری تعامل خوبی توانستند پیدا کنند. ایشان خدمت رهبری رفتند و صحبت کردند و نظرات را گفتند و استمزاج کردند.
* آقای جهانگیری خودشان گفتند که به تنهایی رای ندارم و موقعی رای دارم که کاندیدای تکِ اصلاح‌طلبان باشم، در آن حالت است که به صحنه می‌آیم.
* صحبت‌هایی در رابطه با کاندیداتوری من در انتخابات ریاست جمهوری بود ولی تعداد کاندیدا خیلی زیاد شد و خیلی‌ها احساس تکلیف کردند( باخنده) که دیگر برای ما تکلیفی باقی نماند. به نظر من به اندازه کافی، داوطلب رئیس جمهور هست. در نتیجه گفتیم از این فرصت استفاده کنیم و از توان و تخصصی که در موضوع حمل و نقل عمومی و مسائل مترو پیدا کردم بتوانیم در شورای شهر استفاده کنیم.

* در مورد شوراها من لیستی ارائه نمی‌کنم ولی ممکن است در لیست کسانی که از من دعوت کردند، اسم من باشد.
*بخشی از معتدلین جامعه و بخشی از اصلاح‌طلبانی که فکر می‌کنند می‌توان از این مسیر اثر گذاشت از من خواستند در انتخابات شرکت کنم. خانه کارگر، حزب اسلامی کار و شورای هماهنگی اصلاحات گروه‌هایی بودند که از من خواستند تا از طرف آنها برای شورای شهر اعلام کاندیداتوری کنم.
*از طرف آقای مطهری و گروه موسوم به "صدای ملت" صحبت‌هایی شده که در انتخابات شرکت کنیم ولی هنوز جلسه‌ای با هم نداشتیم. با توجه به اینکه من هم از شورای مرکزی حزب کارگزاران هستم، خودمان را معتدل فرض می‌کنیم و سعی نمی‌کنیم که خودمان را بین چپ و راست نشان دهیم.
*علاقه‌مندیم که اصولگرایان ما را در لیست‌های خود بگذارند.
* دولتی‌ها هم در انتخابات شوراها هستند و باید مواظب بود که از امکانات دولت برای تبلیغات استفاده نکنند.
*{در واکنش به اینکه می‌گویند سیاست آقای هاشمی این بود که "برای رسیدن به وضعیت ترسیم شده و توسعه یافته، اگرهم بخشی از مردم زیر چرخ دنده‌های اقتصاد خرد شوند، مشکلی نیست و این اقتضای توسعه است} دروغ است. حاج آقا هیچ وقت این حرف را نزده. حاج آقا خیلی مواظب قیمت‌ها بودند و دائماً وضعیت را کنترل می‌کرد. من خودم در آن زمان در بازرسی ویژه بودم. آن سیاستی که اعمال شد برای این بود که در آن زمان ارز 7 تومان بود و این مساله یک رانت عجیب و دزدیهای فراوانی را صورت می‌داد.
* {در پاسخ به سوالی درباره شعار انتخاباتی در شورای شهر} ما با همکارانمان و کسانی که می‌خواهیم لیست مشترک بدهیم در این‌باره صحبت می‌کنیم ولی ما و مخصوصاً خود من حمل‌ونقل عمومی بر محوریت حمل‌ونقل ریلی انبوه‌بر و مسائل مربوط به آلودگی هوا و جابجایی مسافر برایم اهمیت دارد. شعار هم حول شهر شاداب و شهر زندگی؛ تهران شهر زندگی است تهران شهر شاداب، است.
*من فکر می کنم اگر بتوانیم در شورا قرار بگیریم، در یک بازه 4 ساله 256 ایستگاه مترو در تهران خواهیم داشت که کل تهران را پوشش دهد و مردم را با دقت و امنیت و همچنین با قیمت پائین جابجا کند.
*{در پاسخ به اظهارات احمدی‌نژاد در قم درباره پول‌هایی که زیر زمین کردند} البته می‌دانید که این مسئله یک عوامفریبی و پوپولیستی است که ایشان مطرح می کنند. خود ایشان و برخی از مردم فکر می‌کنند که اگر چیزی روی زمین ساخته شود ارزانتر است درصورتی که اینگونه نیست.
*زمان خود آقای احمدی‌نژاد، شورای شهر حرف ایشان را قبول نکرد و اجازه نداد که مونوریل ساخته شود. البته ایشان غیرقانونی در صادقیه شروع به ساخت یک مونوریل کرد که آنهم معلوم شد کارشناسی نشده و جمعش کردند. همین شورای شهر دوستان خودشان هم جمعش کردند.
* /29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    17 1
    تو ایران همه چی همیشه به همین 1% ها بستگی داره! هی با اعصاب و روان مردم بازی میشه
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    2 2
    تا نجفی هست جهانگیری چرا؟؟!!!!!!!!!!!!