فارس نوشت:

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی قطعی نبودن عدم حضورش در انتخابات، گفت: این حرف‌ها و اظهارنظرهای آقای هاشمی یک بازی پیچیده سیاسی است که از سوی حزب کارگزاران طراحی شده است.
وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در انتخابات کاندیدا نخواهد شد، افزود: هاشمی رفسنجانی در یک بازی سیاسی‌ تلاش دارند در صحنه باشد تا حسن روحانی به عنوان نامزد مورد حمایتش در انتخابات را حمایت کند.
حسینیان با بیان اینکه شکست هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم باید برای ایشان تجربه باشد، تصریح کرد: از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم تاکنون اتفاق خاصی که رای آقای هاشمی را بیشتر کند، رخ نداده است و بنابر این بعید می‌دانم به ایشان اقبال شود.
وی با بیان اینکه کشور به رئیس‌جمهور جوان و با نشاط نیاز دارد، اظهار داشت: دوران پیری و هشتاد سالگی دوران بازنشستگی، عزلت، بازگشت به سوی خدا و توبه از گذشته‌هاست و بعید است فردی در این دوران بتواند برای امور اجرایی کشور موثر باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته، بالای 60 درصد رأی منفی به هاشمی نشان می‌دهد که شرایط، شرایط مناسبی برای ورود و بازگشت این شخصیت‌ها در بین مردم نیست.
 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ورود هاشمی‌رفسنجانی در آستانه 80 سالگی به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارداشت: انتخابات در کشور نشان داده کسانی که دو دوره مسئولیت اجرایی سطح بالا در کشور داشته‌اند خود را در معرض رای مردم قرار دهد، طبیعتا مردم اقبال مناسبی به او نشان نمی‌دهند و این تجربه را هاشمی در گذشته داشته است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح‌کرد: با توجه به نظرسنجی که در کشور صورت گرفته بالای 60 درصد رای منفی به هاشمی نشان می‌دهد که شرایط، شرایط مناسبی برای ورود و بازگشت این شخصیت‌ها در بین مردم نیست؛ از این رو به مصلحت آنها است که میدان را برای گردش نخبگان در کشور باز بگذارند و همدلی خود را با مسئولان منتخب مردم بیشتر کنند.
محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق هم با اشاره به فضاسازی‌ها برای ورود مجدد هاشمی به عرصه انتخابات با بیان اینکه امروز کشور به مدیری کارآمد نیاز دارد افزود: مدیریت کشور امروزه باید به دست فردی پرتوانی سپرده شود که با سرعت کار قوه مجریه را به پیش ببرد و مسیر تحقق چشم‌انداز 20 ساله را طی کند، بدیهی است در چنین شرایطی فردی که دارای سن بالا و توان جسمی کم است، نمی‌تواند به خوبی به وظایف مدیریتی خود در رأس قوه مجریه عمل کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: انتخاب مجدد کسی که در یک دوره 8 ساله ریاست‌جمهوری کشور را بر عهده داشته، در واقع بازگشت به عقب است و امروزه اداره کشور باید به دست افراد کارآمد، پرتوان و تحول‌خواه سپرده شود.
نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاندیداتوری هاشمی در انتخابات​های گذشته خاطرنشان کرد: عدم اقبال عمومی از هاشمی در انتخاباتهای قبلی در واقع به دلیل تخریب وی از سوی اصلاح‌طلبان و تندروانی که در این جبهه بودند، صورت گرفت و کسانی که امروز دم از آمدن هاشمی می‌زنند آن روز به شدت به تخریب هاشمی می‌پرداختند و تنها عاملی که هاشمی را از آن ورطه نجات داد حمایتهای مقام معظم رهبری از وی بود. ورود هاشمی به عرصه انتخابات یک بازی تبلیغاتی است و چنانچه این مسأله اتفاق بیفتد نتیجه مثبتی برای وی به همراه نخواهد داشت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پلنگ صورتی US ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    3 1
    حمیدرضا ترقی: "انتخابات در کشور نشان داده کسانی که دو دوره مسئولیت اجرایی سطح بالا در کشور داشته‌اند خود را در معرض رای مردم قرار دهد، طبیعتا مردم اقبال مناسبی به او نشان نمی‌دهند"! آفرین بر حرف حق، ولی می دونید دلیلش چیست؟ چون مردم به هرکس اعتماد کردند و رأی دادند، نه تنها به نفعشان نشد، بلکه همیشه مردم در مشکلات اقتصادی و معیشتی و اجتماعی و فرهنگی بیشتر از پیش غرق شدند و دست و پا زدند! باید یک فکر اساسی کرد!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    3 0
    یک نماینده تهران باید تحلیلهای سیاسیش مستدل وقوی باشد رو هوا حرف زدن نماینده نمیخواهد
  • دلاهويي IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    5 0
    خدمت عاليجنابان تند رو جبهه باصطلاح پاداري(پادرختي) مگر هر كسي كه از سن 60 سالگي گذاشت ديگر توان كار كردن را ندارد پس بايد خيلي از اشخاص در پستهاي كليدي كنار گذاشته شوند از جمله اعضاي شوراي نگهبان ومجلس خبرگان.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    7 1
    یاز این پیش بینی های دقیق برادران اصولگرا شروع شد
  • آرتا GB ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    5 0
    این نظر سنجی های معتبر منو کشته فقط !
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    9 0
    اگر رای ندارد چرا از آمدنش میترسید؟
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    31 2
    چرند گفته. فقط هاشمي
  • سرباز اصلاحات US ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    29 1
    این رای گیری که نتایجش 60 درصد گفته که هاشمی نیاد را کجا گرفتید؟ احتمالا در همان دفتر حزبتان، درسته :)
  • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    26 1
    اقای حسینیان همانی نیستند که 8 ساله از منحرفان حمایت می کردند؟؟؟ بابا یه کم ملی و دینی به قضایا نگاه کنید منافع شخصی حدی دارد
  • سید IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    27 1
    چقدر از هاشمی می ترسید. گفته هایشان از انتخابات 88 تا حال درست بوده و شما از ایشان بدلیل منافع مادی از بین رفته قبلی خود می ترسید. مگر قدرت و ثروت چقدر ارزش دارد که اینگونه سخن می گویید. اینگونه سخن گفتنتان هر شخصی را بیاد گرمای سوزان می اندازد که شما را می سوزاند.
  • مهدی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    16 4
    تاهاشمی زنده است انقلاب هم زنده است
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    19 2
    هشت سال پیش شعار این بود که قبلی نتوانستند کاری انجام دهند و با این ذهنیت دکتر احمدی نژاد را رئیس جمهور کردند پس از 8 سال همه متوجه اشتباهشان شدند. امیدوارم انسانهای مومن اشتباهشان را تکرار نکنند
  • رضا ب US ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    18 1
    خیلی تحلیل نادرستی است که آقای حسینیان کرده . بهتر بود ایشان رابگذارند رییس مصلحت که برای مردی که واقعا هم دین هم سیاست رابه صورت درست وواقعی می داند و می شناسد تعیین تکلیف کند.من خیلی دوست داشتم ودوست دارم مردی که همه دوران اقلاب رابا مبارزه وباکار گذرانده بهتر است استراحت کند ولی مگر می تواند آرام بگیرد با اطمینان می گویم اگربیاید به قول مادر 82 ساله ام اواز همه بیشتر زیر وزبر کارها رامی داند وحتما به اورای می دهیم .
  • بدون نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    18 3
    نظر نماینده یزد شاید درست باشد.ورود آقای هاشمی به این عرصه شاید بازگشت به عقب باشد. اگه بشه از لحاظ مدیریت برنامه ریزی و انجام کارهای با پشتوانه فکری و اصولی برگردیم به عقب بد نیست. خوبه. آقای نماینده یزداین عقب گرد خوبه. متاسفانه خوبه.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    5 0
    نه اینکه حرکت روبه جلوی ایشان سبب بهبودوضعیت اخلاقی،دینی ومعیشت مردم شده؟که حالابازگشت بعقب هاشمی موجب سرزنش این اقاوهم طیفانش شده؟بابازمان هاشمی تورم،گرانی،اوضاع مملکت درسطح بین المللی و..اینجوری بود؟هاشمی کسی است که ازاول انقلاب درعرصه اول مملکت بودامام به اواعتمادکامل داشت ورهبری هم.همین حالاباحکم رهبری مگررئیس مصلحت نظام نیست؟پس هیچ کس دیگرازاین کاندیداهانمیتواندمملکت راازبحران فعلی که هماناگرانی است نجات دهدرابطه باامریکاهم که دریدرهبری است وهاشمی وهاشمیها نمیتوانندوارداین مقوله شوندپس نگران چه هستید؟بدون هیچ توهینی به بقیه کاندیداهاخداوکیلی کدامیک وزنه وسیاست وکاریزماتیکی هاشمی رادارند؟بچه هایش هم اگرخطاکردندقوه قضاییه رسیدگی میکند.لب مطلب آنکه اگرهاشمی بیایدبارای بالاانتخاب میشود
  • مهدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    4 0
    جناب حسنیان شما که با تمام همت خود می خواهید آیت الله هاشمی را تخریب کنید و متعقید 60 درصد رای منفی دارد پس بهتر است از حضور ایشان استقبال کنید تا به گفته خودتان با عدم اقبال عمومی و شکست در انتخابات، ایشان از صحنه سیاست خارج شوند و شما به آرزوی خودتان برسید .. ولی همه می دانند که شما از حالا برای منافع دنیوی خود ترسیده اید . و آنکس باید به خدا بازگشت کند و بساط توبه علم کند کس دیگری است.
  • مجید IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    چقدر از اسم هاشمی وخاتمی میترسن اینا!