عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان می‌گوید در ائتلاف به نفع کسی کنار نمی‌روم.

محمدرضا باهنر در ادامه سفرهای پیش انتخاباتی به مازندران سفر کرد. وی در این سفر در جمع اصولگرایان مازندران سخنرانی کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

محمدرضا باهنر با بیان اینکه کنفرانس امروز ما برای اجرای حماسه سیاسی در کشور تدبیر شده است، اظهار داشت: بسیاری از حجم این حماسه در خرداد 92 رقم می‌خورد و برای نخستین بار است که دو انتخابات مهم را در یک روز داریم.

اهم اظهارات عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان را به نقل از فارس بخوانید:

* هر انتخابات پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی دارد، برای کم کردن حساسیت‌ها اینطور شد که انتخابات هر دو سال برگزار ‌شود و انتخابات سال جاری تجربه جدید است که باید تلاش کنیم تا نسبت به انتخابات گذشته افزاینده باشد و کاهنده نباشد و به لحاظ اهمیت هر دو در تاثیر یکدیگر قرار نگیرند.
هزینه‌های دولت هر ساله افزایش می‌یابد

*هزینه‌های دولت هر ساله افزایش می‌یابد و در سال 90 ـ 91 با یکسری تنش‌های اقتصادی در سطح عمومی قیمت‌ها مواجه بودیم که رشد اقتصادی و رشد نقدینگی به تورم ساختاری اضافه شد و سال گذشته تورم 40 درصدی را تجربه کردیم که این تورم در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود. بخشی از تورم‌های ساختاری کشور و کنترل هزینه‌های دولت وابستگی هزینه‌های دولت به نفت است، این وابستگی باید به حداقل برسد.

وی تورم سال گذشته را دارای علت‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: بخش کمی از تورم‌های سال 91 به تحریم‌های خارجی بر می‌گردد و بخش عمده آن بستگی به سیاست‌های اشتباه اقتصادی است که در کشور اتفاق افتاد.

نقدینگی در کشور 7 برابر شد
*هشت سال اخیر نقدینگی ما از عدد 70 هزار میلیارد تومان به 800 هزار میلیارد تومان افزایش یافت یعنی 7 برابر شد در حالی که رشد اقتصادی ما کمتر از 4 درصد بود و شکاف جدی در کشور ایجاد شد.

رهبری واضح خصوصیات رئیس جمهور را مطرح کردند

*کسی به میدان کارزار باید بیاید که توان به دوش کشیدن بار سنگین را داشته باشد و مقام معظم رهبری نیز به طور واضح خصوصیات رئیس جمهور آتی را مطرح کردند ما به همین موضوع آمدیم تا ادای تکلیف کنیم.

*در ائتلاف پنج به نفع کسی کنار نمی‌روم، قرار ما این است که در هنگام ثبت‌نام به یک نفر تبدیل شویم و معیارش نیز نظرسنجی است و تا 15 اردیبهشت مشخص می‌شود.
رهبری هرگاه بخواهند تذکر و یا نصیحتی داشته باشند مطرح می‌کنند

*کسانی که بخواهند هماهنگ رهبری باشند باید سیاست‌های کلی را اجرا کنند و این مسیر شفاف و روشن است و نیز رهبری هرگاه بخواهند تذکر و یا نصیحتی داشته باشند خصوصی یا علنی مطرح می‌کنند. برخی می‌خواهند مسئولیتی را گردن دیگری بیاندازند هر روز اجازه می‌گیرند و من این کار را مصلحت نمی‌دانم.

*در بحث فتنه ما دو نفر را محدود می‌دانیم ولی برخی‌ها در دوران فتنه خوب کار کردند، برخی بی‌تفاوت بودن و برخی دیگر نیز کمک کردند و اعلام می‌کنم که خاتمی از سران فتنه نیست. امتحان خوبی هم پس نداد و باید جبران کند و مواضع روشن و حساس خود را در مقابل فتنه اعلام کند.

*شناخت رحیم مشایی هفت تا هشت واحد درسی دانشگاهی می‌خواهد. اینکه می‌آید یا نمی‌آید باید از خودش بپرسید و به نتیجه رسیدید، به ما هم بگویید.

*مشایی یکسری انحرافات فکری و موضعی دارد، او می‌تواند مسئولیت محدودی در نظام داشته باشد در مقام ریاست جمهوری باید فکری حساس و روشن باشد که نظر ایشان در چارچوب منافع و مسائل نظام نیست.

* رئیس جمهور کنونی بر ساختار اجرایی کشور تکیه نمی‌کرد و می‌خواست خودش به جای همه کار کند. نیروهای استخدام رئیس جمهور دولت دهم به صورت یک سرباز عمل می‌کردند، رئیس جمهور کنونی سعی دارند ضمن احترام به سربازان، فرمانبر ایشان باشند در حالیکه مسئولان اجرایی باید ژنرال باشند و با توانمندی برنامه‌های دولت را به نتیجه برسانند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    180 5
    آقای باهنر ماشالله به تنهایی برای خودشون شورای نگهبانی هستند و درباره صلاحیت همه نظر میدن .
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    54 0
    ما در عرصه ی مدیریت، چه در ابعاد تئوریک و چه در ابعاد عملی آن شدیدا" مسئله داریم. مدیران سطح بالای جامعه هیئتی و با صرف هزینه گزاف کارها را انجام می دهد در صورتی که حتما" باید با عمل مدیریت آشنا باشند و مدتی درسس آن را بخوانند امتحان بدهند و از سوی اساتید مدیریت بدون رانت تایید شوند. امروز سیاست در دنیا با مشکل ترین فرمولهای ریاضی عجین شده است من گاها" مقالات بین المللی انان را میخوانم تعجب می کنم که با مسائل ریاضی که در بخش های فنی با آنها روبرو هستم در آنجا از آنها استفاده میشود. حال شما قیاس کنید 80% سیاستمداران ما حل معادله درجه دوم را نمیدانند و پای مذاکره با آنان می نشینند از نظر شما آنها به حرفهای اینان نمی خندند؟ آنها پیشاپیش همانند حرکات شطرنج تمامی بازی را میدانند و ما فقط شعار
  • مسعود IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    66 1
    آقای باهنر زود قضاوت نکنید ، معیار مقبولیت رای مردم است نه کس یا نهاد دیگر.
  • سوري IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    81 1
    شناخت جناب باهنر يه دوره كامل كارشناسي لازم داره
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    90 4
    "مشایی یکسری انحرافات فکری و موضعی دارد" میشه از یک سری یکیشو بگی؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    32 2
    محاله یک اصولگرا صحبت کنه تو حرفاش اسم سید عزیز نیاره