عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: ابوترابی فرد: رئیس جمهور آینده باید دارای قدرت اجماع سازی باشد.<BR> <BR>

به گزارش خبرآنلاین، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه با حضور در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: مردم در جامعه اسلامی مسئول هستند که همواره در همه ی عرصه ها و به طور خاص در عرصه های سیاسی کلان جامعه حضور مؤثر و تعیین کننده داشته باشند و در این زمینه مسئولیت دینی، عقلانی و انسانی دارند.

وی افزود : در یک جامعه ی اسلامی مردم باید درباره ی سرنوشت سیاسی خود حضور تعیین کننده و خط شکنی داشته باشند تا به پیروزی واقعی برسند و عدم انجام وضیفه ی توده های مردم در تعیین سرنوشت خویش از علت های مهمی است که موجب می شود نظام در مسیر انحراف قرار بگیرد و شخصیت های صالح در موقعیت هایی که حقشان هست قرار نگیرند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در کنار مردم علمایی که در مراتب بالایی از علم و معرفت هستند نیز مسئول می باشند و باید در برابر صاحبان زر و زور سکوت نکنند و در قبال ظلم به مظلوم بی تفاوت نباشند و مهمترین مسئولیتشان بست عدالت و قیام در جهت رسیدن به آن می باشد.

ابوترابی فرد افزود : به هر میزان که حضور مردم بیشتر باشد حماسه ی بزرگتری خلق خواهد شد و امیدوارم نخبگان و دانشجویان عزیز و ولایت مدار نیز راه را برای این حضور پرشور و آگاهانه هموار نمایند.

در ادامه ی این برنامه حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد اینکه شما از چه جهت احساس تکلیف نمودید و در انتخابات نامزد شدید گفت: به گمان من عملا دستگاه اجرایی کشور و دولت به معنای خاص از یک جایگاه ویژه و استثنایی با یک ظرفیت بزرگ در جهت حرکت نظام اسلامی به سوی قله ها و آرمان های خود برخوردارند و دارای جایگاه بسیار ممتاز و ویژه ای می باشد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: این ظرفیت ممتاز اگر در جایگاه شایسته ی خود قرار گیرد به یک موتور قدرتمند برای حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی به سوی آرمان های خود تبدیل خواهد شد و در مقابل نیز اگر به هر میزان از وظایف و جایگاه شایسته ی خود زاویه ای داشته باشد از قدرتش کاسته می شود و به چالشی در مسیر نظام اسلامی تبدیل خواهد شد .

وی تصریح کرد برای اینکه دستگاه اجرایی کشور از بالاترین وضعیت برای فراهم آوردن حرکت پرشتاب نظام برخوردار باشد باید دقیقاً گفتمان حاکم بر مدیریت اجرایی کشور همگام با گفتمان انقلاب و نظام اسلامی باشد. و کمترین زاویه ای با آن نداشته باشد. که در صورت وجود کمترین زاویه چالش های ما نیز از همین موضوع نشأت خواهد گرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این نیز دستگاه اجرایی کشور باید از بالاترین صلاحیت اخلاقی، اعتقادی، رفتاری و علمی برخوردار باشد و به معنای واقعی کلمه به تقوای الهی در همه ی عرصه ها پافشاری نماید. و تقوای سیاسی را نیز در تار و پود دستگاه اجرایی نهادینه کند.

وی خاطرنشان کرد از مهمترین آثار تقوا در دستگاه حکومتی این است که باید گفتمان دولت آینده گفتمان بر پایه ی علم و اخلاق، کارشناسانه و با ادبیات دینی و متقن و تأثیرگذار باشد و در مدیریت خود به طور جدی از آنها پاسداری نماید و در تصمیم هایش همواره به خرد جمعی احترام بگذارد و به فرهنگ اسلامی حاکم بر ساختار مدیریت یک دولت اسلامی پایبند باشد.

ابوترابی تأکید کرد: در عرصه ی اقتصاد نیز اقدامات دولت باید مبتنی بر دانایی و نوآوری علمی باشد و علم محوری و دانایی محوری در دستگاه اجرایی لحاظ شده و بر طبق آن عمل شود.

وی همچنین در ادامه گفت: ریشه ی مشکلات اقتصادی کشورهای دارای مواهب طبیعی، ارزشمند و انبوه که از این لحاظ نیز ما دارای رتبه ی اول آن در جهان هستیم، این است که اقتصاد خود را مبتنی بر درآمد حاصل از فروش آنها به جلو می برند و در نتیجه اقتصاد مبتنی بر کار و تولید از عرصه ی اقتصادی آنها رخت بر بسته و باعث می شود دولت بزرگ شود و انضباط مالی حاکم بر آن نیز کمتر شود و بدنبال آن هزینه های آنها افزایش می یابد و تولید ثروت و کالا و خدمات و ارزش افزوده جایگاه واقعی خود را از دست می دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر خواهان اقتصادی قوی و سالم هستیم باید در برابر این بیماری خطرناک و مهلک مقاومت کنیم خاطر نشان کرد: در سال 1383 تراز مالی کشور 25هزار میلیارد تومان بود و در سال 91 به 100هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این در حالی است که برنامه ی پنجم توسعه تأکید دارد هزینه های جاری را کنترل و حجم دولت کوچکتر شود و تأمین هزینه های جاری از فروش نفت قطع گردد.

ابوترابی با بیان اینکه باید هزینه های جاری کشور مدیریت شود و بستر افزایش درآمدهای غیرنفتی هموار گردد تأکید کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت درآمد نیست و سرمایه ی کشور است و باید به عنوان موتور حرکت اقتصادی کشور و در جهت افزایش تولید و افزایش اشتغال به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد در سال 89 و 90 با تأسیس صندوق توسعه ی ملی و تخصیص 20درصد از درآمدهای نفتی به این صندوق چهل میلیارد دلار صاحب ذخیره ی ارزی شدیم و اگر دارای یک نگاه و عملکرد معقول بودیم این ذخائر ارزشمند در طول این چند سال چندبرابر شده بود و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل می نمود.

ابوترابی افزود :نقدینگی موجود در شبکه ی بانکی کشور در سال 91 بیش از 350هزارمیلیارد تومان بوده است که از این مقدار تنها 23هزار میلیارد تومان مربوط به اشخاص است و مابقی متعلق به سیستم بانکی می باشد که متأسفانه این مبالغ در جهت تولید کالا و خدمات و تولید اشتغال به طور شایسته استفاده نشده است.

وی در ادامه ی این برنامه در پاسخ به سؤالی درباره ی مواضع خود در مورد فتنه ی 88 نیز گفت: پس ازفتنه ی 88 بنده بیشترین مصاحبه و سخنرانی را درباره ی آن داشته ام و نگاهم این بود به گونه ای وارد مباحث مربوط به آن شوم که بتوانم به ابهامات و سؤالات کسانی که در فتنه گرفتار شده اند پاسخ دهم و آنها را نسبت به فضای آلوده ی فتنه آشنا کنم و گمان می کنم در این راه از توفیقات نسبی نیز برخوردار بوده ام.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد شائبه ها بابت حقوق مادام العمر نمایندگان گفت: درباره ی حقوق مادام العمر نمایندگان باید عرض کنم که در تاریخ پارلمان جمهوری اسلامی ایران هرگز مصوبه ای به عنوان حقوق مادام العمر نبوده، نیست و نخواهد بود و موضوع این بود که در مجلس هفتم مصوبه ای داشتیم که اگر کسی که در یکی از مناصب کشوری مشغول فعالیت است و دارای حقوق می باشد در صورتی که از آن مقام بیرون آمد نباید به صورت فوری حقوق وی را بسیار کم کرد بلکه گفتیم به تدریج پایین بیاید تا که به یک سطح مناسب برسد، البته بدون کمترین جنجالی نیز به تصویب مجلس رسید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد، در مجلس هشتم تعداد کمی از آقایان که این طرح شامل آنان نمی شد خواستار این بودند که با اصلاح آن این قانون شامل حال آنان هم بشود و وقتی طرحشان در مجلس رأی آورد، بحث حقوق مادام العمر در جامعه مطرح شد که در نهایت با اعتراضات وارد شده اصل این مصوبه که در مجلس هفتم به تصویب رسیده بود به طور کامل ملقی شد.

نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری درباره ی ورود خود به ائتلاف پنجگانه نیز گفت: بنده البته اشکالات وارده به این ائتلاف را قبول دارم، ولی با توجه به اینکه نیروهای انقلابی نگران تشتت و تفرقه بودند به نظرم رسید تشکیل این ائتلاف می تواند نگرانی آنها را رفع نماید و با این دید وارد ائتلاف شدم.

وی در ادامه ی صحبت های خود خاطر نشان کرد: یکی از علل اساسی آسیب فرهنگ انقلاب اسلامی این است که سبک زندگی دولت مردان با سبک زندگی اسلامی مطابق با نظر مقام معظم رهبری زاویه دارد و باید این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

نامزد یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ی امکان استفاده از نیروهای اصلاح طلب در صورت پیروزی در انتخابات آینده گفت: باید شایسته سالاری ملاک باشد و اعتقاد به اصول و عینیت بخشیدن به اصول اخلاقی و برخورداری از صلاحیت علمی و اجرایی مهم می باشد و اصرار دارم افراد بر اساس این اصول انتخاب شوند و اگر صلاحیت آنها کمتراز دیگران نبود از آنها استفاده خواهم کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید دارای قدرت اجماع سازی باشد و در مدیریت کلان کشور نگاه راهبردی و علمی داشته باشد خاطر نشان کرد: مدیریت اجرایی کشور بدون اشراف به مسائل در همه ی حوزه ها امکان پذیر نمی باشد و با توجه به جایگاه اینجانب در طول چندین سال گذشته در مجلس شورای اسلامی و حضور مداوم و اثر گذار در بحث ها و چالش های اقتصادی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از اشراف بیشتری به مسائل کشور برخوردار می باشم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد رئیس جمهور آینده باید دارای قدرت اجماع سازی بوده و به مدیریت کلان کشور نگاه راهبردی و علمی داشته باشد و به خرد جمعی نیز در تصمیم گیری ها احترام بگذارد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    1- شما 40 هزار میلیارد دلار از این همه درآمد نفتی در صندوق توسعه ارزی را بسیار رقم بالای میدانید . افسوس که شما هیچ اطلاعی از توسعه سرمایه گذاری کشورهای مانند شیخ نشینانان خلیخ فارس را هم نمیدانید . اگر این دولت برنامه مصوب 20 ساله کشور را اجرا میکرد مظمئن باشید میزان صندوق ذخیره کشور هم اکنون میبایست بیش از 500 میلیارد دلار میبود که در این صورت غرب هرگز بخود اجازه این گستاخی به ایران را تمیداد . اقتصادی پویا و مدیران لایق دیپلماسی قدرت و اقتدار یک کشور را در جهان به نمایش و اجرا دراورد. 2 - چرا همه در این مواقع میگویند من بیشترین موضعه گیری در برابر حوادث 88 داشتم ؟ این من به قول امام راحل میتواند همان من شیطان باشد . 3 - شما در مجلس که در راس امور بود چه کردید ؟