انجمن خودروسازان قیمت هایی که از سوی شورای رقابت ملاک محاسبه قرار گرفته اند را عامل ورشکستگی بسیاری از قطعه سازان و نهایتا کاهش 50 درصدی تیراژ تولید خودرو توصیف کرده است.

انجمن خودرو سازان در نامه ای به مسئولان دولتی از آنها خواست تا علاوه بر مشارکت فعالانه در جریان نحوه قیمت گذاری خودروها در شورای رقابت، تمهیدات لازم جهت قرار دادن مبلغ زیان سال گذشته و امسال خودرو سازان در بودجه 92 قرار گیرد.
انجمن خودروسازان در نامه خود با یادآوری اینکه قیمت گذاری غیرکارشناسانه و تحمیلی خودرو در سال گذشته منجر به زیان تمام شرکت های خودروساز از جمله زیان 3600 میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده، چند درخواست داشته است:

خواسته اول انجمن خودروسازان این است که نامه 18 آذرماه سال گذشته آنها به رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شود. در نامه اشاره شده انجمن خودروسازان به استناد تبصره دو ماده 101 برنامه پنجم توسعه از سازمان حمایت خواسته بودند که نسبت به جبران زیان خودروسازان از محل بودجه سالانه اقدام شود.
انجمن خودروسازان در ادامه از رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – ایدرو- به عنوان صاحب لااقل 20درصد از سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواسته است تا تمهیدات لازم برای قرار دادن مبلغ زیان یاد شده و همچنین پیش بینی زیان سال جاری شرکت های خودروساز در بودجه سال 92 که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، انجام شود.
انجمن خودروسازان در این نامه هشدار گونه به عملکرد شورای رقابت در نحوه قیمت گذاری خودرو نیز انتقاد کرده و آورده است: سازمان رقابت قیمت های شهریور 91 را ملاک محاسبه قرار داده، در حالیکه قیمت های شهریور 91 همان قیمت های تحمیلی و غیرکارشناسانه سازمان حمایت در اسفند 90 بوده است.
/31221 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    72 6
    قیمت ها باید همان قیمت خردادماه سال 91 باشد شورشو در آوردن این خودرو سازای فرصت طلب...
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    62 2
    ضرر مردم رو هم در بودجه 92 محاسبه کنید
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    18 0
    پیش خریدهای تحویل اسفند با توجه به اینکه هنوز قیمتهای جدید خودرو اعلام نشده است و در واقع قیمت قبلی اعلامی وهمچنین قیمت اصلاحی توسط خودروسازان از درجه اعتبار ساقط است (با توجه به نامه رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای رقابت ) لذا نظر به اینکه هم اکنون در ماه فروردین 92هستیم در نتیجه باید خودروهای تحویلی اسفند با قیمت قبلی مصوب در مهر ماه محاسبه گردد زیرا که در زمان ثبت نام ملاک قیمت تحویل روز خودرو است و نتیجه اینکه خودروی تحویلی اسفند باید با قیمت قبلی مصوب در مهر ماه تحویل مشتری گردد لذا همانطوری که سازمان حمایت قیمت های قبلی را برای خودروهای تحویل بهمن ماه یکماه تمدید کرده برای خودروهای تحویل اسفند نیز یکماه دیگر باید تمدید کند .. حالا نوبت سازمان حمایت است که از من وامثال من که ماهها پ
  • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    11 1
    راستی چرا شورای رقابت درباره قیمت مسکن اعلام قیمت نکنه؟ الان قیمت های مسکن که خیلی بیشتر از خودرو داره اعلام میشه. البته خریداری هم نیست. ولی برخی دوست دارند با جو سازی قیمت های مسکن رو کذایی بالا ببرند
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    75 0
    اگه ایرانسل نبود الان همراه اول 15میلیون برای ملت اب میخورد بایدگمرکی واردات خودرو را صفر کنن و حمایت از خصوصی سازی بشه تا این 2 خودرو ساز دولتی با تولید بی کیفیت ،و سالی چند هزار کشته ادعا جبران زیان نکنن . کجایی دنیا این پراید را می تونن 20میلون بفروشن .
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    32 0
    از ثبت نام 206 بنده الان یک سال گذشته با این که تحویل ان سه ماهه بود مگر ایران خودرو هوا پیما می سازد که ساخت 206 بنده یک سال طول کشیده اگر هواپیما سفارش داده بودم الان تحویل گرفته بودم .حال بماند که این 206 با 206 ای که باید تحویل می شد فرق دارد و تک ایربگه و داخلی شبیه رانا دارد. نام این کار چیست؟