گزارشی از بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال 92 که روز گذشته در خبرآنلاین منتشر شد، با واکنش های مختلف کاربران مواجه شد.

مخاطبان خبرآنلاین که زیر این گزارش اظهار نظر کردند، هرچند از همه قشرهای جامعه بودند، اما ظاهرا تعداد معلمان و فرهنگیان در آنها بیشتر بود. واکنش ها هم به دو دسته تقسیم می شد که یکی از آنها مانند همیشه ساعت کار و کلا میزان کار معلمان بود. عده ای اعتقاد دارند که معلمان کار زیادی نمی کنند و همین حقوق برای ساعت کاری آنها و با توجه به تعطیلاتی که در دارند، کافی است. اما معلمان حرف دیگری می زنند؛ کار معلمی را با ساعت نمی سنجند و سختی های معلمی به ساعت کم آن می ارزد.

به عنوان مثال مخاطبی که اتفاقا نخستین اظهار نظر خبر را هم داشت، نوشته است: "فرهنگیا که همش تعطیلن! دیگه اضافه حقوق میخان چیکار؟!"

او مقایسه ای هم میان حقوق پرستاران و معلمان کرده است. اما واکنش های تند و تیزی هم گرفته: "آقا یا خانم پرستاری که به گفته خودت همش داری جون می کنی و کار می کنی، بهتر نبود به جای مطرح کردن تعطیلی قشر معلم که حقوق مادی و اجتماعیشون مثل شما در سطح بالایی قرار نداره، به حقوق ،اعتبار و نفوذ کاری اقشار دیگه مثل اغلب کارمندان شرکت نفت،دارایی،مخابرات،گاز،برق،بیمه خدمات درمانی و .....اشاره می کردی.متاسفانه آموزش و پرورش کشورمون بجای اینکه به دید یک نهاد تاثیرگذار در آینده مملکت و آماده سازی پشتوانه قوی نیروی انسانی نسل بعد بهش توجه بشه،به دید یک مصرف کننده و سربار دولت بودن بهش نگاه می شه."

کشمکش های این چنینی البته در نظرات کم نیست.

اما واکنش دیگر که از تیتر مطلب بیشتر بوده است، به افزایش حقوق معلمان اشاره دارد؛ 30 درصد. اعتراض ها البته به جاست. آموزش و پرورش در نوروز اعلام کرد که حقوق معلمان را 25 درصد افزایش می دهد. اما نکته اینجاست که در بودجه ارسال شده به مجلس، بیش از 30 درصد افزایش حقوق معلمان پیش بینی شده است. ضمن اینکه مجلس هم در نظر دارد حقوق ها تا 30 درصد و تقریبا به اندازه تورم سال 91، افزایش دهد. با این حال تیتر خبر با واکنش فرهنگیان مواجه شد.

به عنوان نمونه مخاطبی نوشته است: "کدام 30درصد.چرادروغ مینویسید.ماهم مثل بقیه کارمندای دولت گفته اند 25درصد.چرا این همه نام معلما رو علم میکنید .حقوق و معلمان در برابر حقوق ومزایای سایر کارمندان دولت ناچیز وناعادلانه است.دربرابر این همه زحماتی که این قشر می کشند."

و یا: "حقوق معلمان آموزش و پرورش با افزایش 25 درصدی امسال هنوز از حقوق بسیاری از کارمندان دولت کمتر است . در ضمن اضافه کاری که به تعداد اندکی تعلق می گیرد و به قشر عظیمی از فرهنگیان تعلق نگرفته است . در ثانی اینکه کارمندان بانک ها و ادارات مختلف از جمله بهداشت و درمان که روزی شاگرد همین معلمان بودند حقوقی چند برابر ی می گیرند آیا با انصاف و عدالت تناسبی دارد؟"

و همچنین: "سلام ,اولا خدمتون عرض کنم 30 درصد نیست 25 درصد ،دوما مقایسه با سایر ارگان ها آنها فوق العاده جذب هیئت امناء حق مسکن بیشتر کمک هزینه اولاد دو برابری چندین نوع وام با درصد ناچیز برخوردارند ولی واسه فرهنگیان جای تاسف داره از این نوع بخشش ها خبری نیست . در ادامه در مورد تعطیلات خدمتون عرض کنم با توجه به این که معلمان زمان فعالیت در آموزشگاه به خاطر شرایط سخت کاری همیشه شاهد اون هستیم ازلحاظ روحی کاملا خسته و آسیب پذیر میشوند اگه تعطیلات نداشته باشند دیگه خودتان قضاوت نمایید."

اما یکی از مخاطبان این افزایش 31 درصدی حقوق معلمان را چنین حساب کرده است: احتمالا 31 درصد شامل 25 درصد افزایش حقوق هر معلم به اضافه 6درصد بابت حقوق معلمانی که در سال 92 استخدام می شوند می باشد.
من به عنوان یک معلم حاضرم حقوق سال 90خود را به میزان 25 درصد کاهش دهم و هیچگونه اعتراضی هم نکنم به شرط آنکه محاسبات بر حسب دلار باشد . به خدا حاضریم و حق هم همین است چون دولت در حال حاضر دلار را به نرخ ازاد محاسبه می کند پس درآمدهای دولت بر حسب دلاری 3500 تومان محاسبه می شود."
برای خواندن نظرات بیشتر و رای و پاسخ به نظرات، اینجا را کلیک کنید.

توجه: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام رای و نظر خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مل مل IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    51 22
    خبرآنلاین ،مگه قرار نبود دیگه درباره حقوق معلمان صحبت نکنی ؟با این کارشما خبرنگاران که دفعه ی بعد با لفظی دیگر به استقبالتان می آیم ،قشربا فرهنگ جامعه را با نظرات نامناسب بعضی افراد نا آگاه مخدوش می کنی ،که این نظرات هیچگونه خللی در کار واراده ما وارد نمی کند چون ما خدای بزرگی داریم.ولی حقوق خودتان چقدر اضافه شده ودیگر کارمندان دولت وچقدر .............. می گیرید؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      34 22
      آقای محترم این چه طرز حرف زدنه؟ مگه دیکتاتوریه که کسی درباره معلما حرف نزنه. اگه حرف نزنن که همین یه قرون دوزاری که می دن به معلما هم دیگه نمی دن. اگه رسانه ها نبودن و از درد معلما نمی نوشتن که هیچی اضافه نمی شد. بقیه نمی فهمن چه جوری حرف بزنن دلیل نمیشه که کسی حرف از معلم نزنه.
    • سعید IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      17 7
      خیلی جالبه که کم کم همه مردم احساس مصونیت از بررسی و جستجو می کنن؟ چه اتفاقی افتاده که با این لحن بیان می کنید که " مگه قرار نبود ...." ؟ شما چهکاره هستی تو این مملکت که تصمیم می گیری چی چاپ یا بررسی بشه و چی نشه چند وقت دیگه تشریف بیارین بفرمایین ما چی بخونیم و چی رو نخونیم این همون سانسور و فیلترینگ نیست؟
    • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      5 12
      واقعا باید تاسف خورد به حال اون دانش اموزانی که یکی مثل تو با این ادبیات و لحن حرف زدنت میخوای تربیت یادشون بدی!!
  • ایمان IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    43 38
    همه کارمندان از کمی حقوقها نسبت به تورم موجود و گرانیها در عذابند،این درست.اما واقعا از توهمات معلمان عزیز نسبت به حقوق و رفاهیات سایر کارمندان در تعجبم!بجز وزارت نیرو،ارتباطات و نفت، بقیه ادارات از نظر پرداختی فرقی باهم ندارن.بنده مربی سازمان فنی و حرفه ای هستم،با44ساعت موظفی آموزش در هفته،بدون 1ماه تعطیلی نوروز و 4ماه تعطیلی خرداد و تابستان،دم عید غیر حقوق و عیدی بخدا چیزی نگرفتم. آخه انصاف هم خوب چیزیه،تقت به توقی می خوره معلما حقوق کارمندای ارگانهای دیگه رو علم می کنند.
    • امیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      31 14
      متاسفانه برخی از معلمان در تربیت دانش آموزان کوتاهی میکنند یکی شون معلم شما بوده که بهت یاد نده معلم متوهم نیست
    • یک معلم IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      37 5
      از قدیم گفتن اواز دهل زدور شنیدن خوش است شما که سر کلاس درس نیستی از حرص دانش آموزان تنبل و درس نخوان کنف بشی و اعصابت به هم بریزه باور کنید تعطیلات برای استراحت روحی و روانی معلمان نیز نیاز مبرم است اگر نه که خدمت معلمان را باید 15 سال میکردند معلمان عزیز اگه با نظر من موافید نظر مثبت بدهید.
    • موسوي US ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      22 2
      جناب ايمان گرامي، شما تا بحال حكم يك فرهنگي رو به چشم ديدي؟؟ اگر ميديدي مطمئن باش از اين مقايسه ها دلخور نمي شدي، حق مسكن،‌ حق جذب، حق هيئت امنا و همترازي و ... كه در حكم شما جا خوش كرده در حكم ما جايي نداره عزيز. كمي پمنا اگر كمي معقول باشيد و سوادتان را در زمينه ي مسائل آموزشي بالاتر ببريد اين همه تعطيلات معلمان را به رخ نمي كشيد... در مورد كار مفيد كارمندان دولت پيش از اين پژوهش هايي شده و نتايج آن را ميدانيم
  • وفایی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    53 12
    خدائیش حقوق معلمها که قشر بسیار زحمت کشی هستند( نه کسانی که در ادارات آموزش و پرورش کار می کنند) بسیار کمه و از مزایا هم برخوردار نیستند نه مسکن نه بن و نه هیییییییییچ مورد دیگه ای ولی برعکس کسانی که تو ادارات آموزش و پرورش کار می کنند هم اضافه کار دارند هم حق مسکن و اگر سبد کالایی باشد بین خودشون تقسیم می کنند اگه وامی باشه هم خودشون در اولویت هستند. اینارو از خودم نگفتم چند نفر از اعضای خانواده من فرهنگی هستند .... تو ادارات آموزش و پرورش مافیا درست شده نمی زارن کسی از معلمها وارد کادرشون بشه چون خودشون تیم شدن مگر کسانی که از خودشون باشن...
  • مربی فنی و حرفه ای IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    23 6
    مربیان حق التدریس سازمان فنی حرفه ای چی .... بهمون گفتن تا 26 اردیبهشت نیاین سرکار از حقوق خبری نیست. ساعتی 3800 میدن در ماه هم بیش از 80 ساعت کلاس نمیزارن برگزار کنیم. قانون رسمی تبدیل وضعیت رو هم که اجرا نمیکنن. حتی پول کرایه راهمونم درنمیاد. حالا بگین فرق ما مربیان سازمان فنی و حرفه ای با آموزش پرورشی ها چیه؟؟؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      21 3
      راست میگه منم مربی حق التدریس سازمانم خیلی اوضاعمون خرابه. پس این قانون تبدیل وضعیتمون کی اجرا میشه قرار بود مهرماه سال 91 اجراشه اما هنوزم نشده اصلا هیچ خبری هم نیست انگار نه انگار که قانونی هم بوده...........
    • مربی حق التدریس سازمان US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      4 3
      دیگه هیچ امیدی نداریم آخرش هم نفهمیدیم مربی فنی حرفه ای با آموزش پرورش چرا باید انقد فرق داشته باشه. کل سال کلاس داریم کارگاه داریم کارمون عملیه حق التدریس هم هستیم ساعتی 3800 بیشتر هم نمیگیریم هیچ مزایایی هم نداریم .قانون هم معلوم نیست کجا گم شده که اجرا نمیشه. وزیر هم که نداریم. ما چی داریم ؟؟؟؟
  • reza IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    8 39
    صبح دیرتر از بقیه میرن سر کار ظهر موقع اذان خونه اند اونهم چه کاری بی استرس بی نیاز به قدرت بدنی بالا یا حتی فعالیت فکری زیاد بعدش هم استراحت ظهر ،بعد از ظهر هم گردش وتفریح .بابت کدوم زحمت حقوق بالا طلب میکنن نمیدونم فقط حقوق سازمانهای دیگه رو بدون گفتن مراحل استخدامی،استرسها وسختیها وساعات کاری اونها میبینن و مینالن .به قول خودشون همه شاگردها آخر ترم قبول بشن یا ردبرای اونها وحقوق محترمشان فرقی نمیکنه یعنی کلا .....
    • موسوي US ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      19 5
      كاسه ي چيني كه صدا مي كند خود صفت خويش ادا مي كند برات متاسفم كه از سالها آموزش و زحمات آموزگارانت هيچ بهره اي نبرده اي، دوستِ‌كم سوادِ من كمي مطالعه و پرس و جو كن تا بفهمي تا خود معلمان به قبولي بي قيد و شرط دانش آموزان معترض هستند. تا بداني كه ساعت كار مفيد معلمان در روز بييش از يك هفته ي غالب كارمندان ادارات است. مطالعه كن تا بداني هيچ جامعه از فراتر از آموزگارانش رشد نخواهد كرد و ...
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    14 5
    چرا تو سر هم میزنین حقوق اکثر ادارات واقعا کمه بنده وزارت کشوری فوق لیسانس و رسمی هستم حقوق بنده بدون احتساب کسورات در ماه میشه495هزار تازه اضافه کارهامون رو هم یک سوم کردن هیچ امتیاز خاصی هم نداریم.
  • کریم US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    37 4
    چرا کسی با مدرک دیپلم در مخابرات باید 2ملیون حقوق بگیره ...چرا یه فوق دیپلم در شرکت نفت باید ماهی 5 ملیون حقوق بگیره چرا حقوق قضات ما 7 تا 10 ملیونه ...چرا چرا .....عدالت را بدرود باید گفت
    • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      5 12
      ماهی 5 ملیون واسه فوق دیپلم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس چرا به من با فوق لیسانس تو نفت همچین حقوقی نمیدن، آدرس بده انتقالی بگیرم همون جا! اگه وضع حقوق نفت خوب بود این همه نیروهاشو از دست نمی داد. این چیزایی هم که از نفت می گید مال چند دهه پیشه. ما هم همینا رو شنیدیم رفتیم نفت دیدیم از این خبرا نیست اصلا همش تقصیر همین شماها شد که رفتم نفت،هی گفتین اینطور اونطور امثال بنده هم باورم شد حالا هم عمرم تو بیابونا داره از بین میره
  • afshar IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    19 6
    نکته اول مگه این اعضای هیئت چیکار میکنند که با 12 ساعت کار در هفته حقوق ملیونی می گیرند که شرایط سختی کارشون از معلما خیلی کمتره نکته دوم این که تنها جایی که دریافتی از حکمشون حدود 200 تومن کمتره فقط مربوط به معلماست
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    29 3
    ملت عزیز ایران تورو خدابه قشر کارمند و معلم گیر ندید مگر چقدر فرقشه گیریم یکی 2میلیون بگیره یکی 5/1میلیون بخدا پولی نیست الان یه خانواده 4نفره یه نون و پنیر با خیار و گوجه که ساده ترین غذا است بخواهند میل کنند باید حدود حداقل 20هزار تومن پول بدهند تازه برای 1وعده از شبانه روز اونوقت گیر دادید به 5درصد کمتر یا بیشتر یا گیر دادید به کارمند فلان وزارت خانه یا فلان اداره بخدا این درست نیست از کارگر و کارمند جماعت مستضعف تر مگر وجود دارد اگر در روز 12ساعت سر کار باشی فرقی نمیکنه کدام سازمانی حقوقت به 2میلیون هم نمیرسه الان هم که پولی نیست بچسبید به سایر مشاغل گردن کلفت که روزی 50میلیون حداقل درامدشونه از خواب غفلت بلند شید لطفا خودزنی نکنید
  • بدون نام US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    14 7
    جناب ایمان خان اگه معلما اسم کارمندای دیگه رو میارن منطور ادارات دیگه است نه فنی حرفه ای که تو خودتو میندازی وسط در ثانی من یک معلم فوق لیسانس از اهواز هستم که کل حکمم یک میلیونه! حالا میخای بهت بگم خودتو با کجا مقایسه کنی؟ اولا شرکت نفت که اصلا قابل قیاس با ما نیست در همین شهر من مدرک دیپلم بالای سه میلیون میگیره اگه خبر انلاین بخواد مدرک ارایه میدم حالا حساب کن فوق لیسانس اونجا چه خبره از نقت و پتروشیمی که رویاست میگذرم اما دوستی دارم در اداره کل ارشاد با فوق دیپلم یک و هشتصد دریافتیشه!ازشاد که دیگه تولیدی نیست؟!! جالبه بدانید این مثالایی که زدم حکم شون از من کمتره اما اضافه کار و مزایا بالاس... برادر کجای کاری؟
  • احمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 7
    خوش به حال معلمین عزیز. البته نه بابت اینکه زیادگرفته باشند بلکه کم هم هست . بخاطر اینکه سروقت همین شندرغاز را بهشون دادند. ما کارمندیم خیلی زود افزایش را اعمال کنندبرج چهار یا پنج هست و تا اون موقع کلی قرض قوله پس گردنمون جا خوش میکنه والبته اجناس هم دیگه خدا می دونه چقده گرون بشن....؟!! پس بازم خوش بحل معلمین عزیز کاش منم معلم بودم بابت همین افزایش بموقع... ونه چیز دیگهو چون همه کس نمی تونه معلم بشه.
    • الهام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
      6 2
      اولا که الان که دوم اردیبهشته!هنوز حقوق خودمون رو هم ندادن چه برسه به اینکه اضافه اشو بدن! دوما اینکه چرا همش خودتونو با معلمها مقایسه میکنید؟مگر خود شما زیر دست همین معلما بزرگ نشدید؟چرااینقدر قدر نشناسید؟درسته شاید بعضی از معلما تو کارشون کوتاهی کنند ولی بیشترشون با همین حقوق کم صادقانه کارمیکنند.ولی خدا وکیلی توی کلاس درس نشستن وبا 20-30تا دانش آموز سر وکله زدن خیلی سخته! باور کنید تنها قشری که از ساعات کاریشون استفاده مفید دارند همین معلما هستن،چون دیدم که کارمندای ارگانهای دیگه شاید 8ساعت توی اداره باشند ولی ساعت مفید کاریشون خیلی کمه!!البته نه همشون!ولی همون تعدادی هم کامل کارمیکنند،اضافه کار و...میگیرند.
  • مجيد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    8 15
    تو اين مملكت فقط معلمها حقشون ضايع شده ..هيچ كس به فكر كارگر جماعت نيست نه قرداد درست حسابي نه حقوق ومزايا درست درمون اين استخداميها همشون ناله ميزنن تو 12 ماه سال رو 6 ماه تعطيلن
  • احمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    4 6
    آقای وفایی اینایی که شما میگین دروغه و اون دنیا باید در درگاه الهی پاسخگو باشید .
    • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      2 2
      احمد آقا حرفای آقای وفایی کاملا درسته. منم به عنوان یک معلم حرفاشون رو تایید می کنم. مسوول ضمن خدمت یکی از ادارات آموزش و پرورش شهر تهران، یک دوره از آموزشها رو به یکی از دوستانش سپرده بود که تخصص کافی نداشت. خود من این مورد رو پیگیری کردم که حتی اون آقای مسوول هم عزل شد. موارد از این دست زیاده
  • مجتبی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    7 4
    طبق بعضی از آمارها میزان کار روزانه هر کارمند ایرانی 22 دقیقه می باشد که فاجعه است اما به اطلاع کسانی که معلمان را بیکار می پندارند باید بگویم هر معلم با 24 ساعت کار در هفته در 8 ماه سال تحصیلی روزانه به میزان 162 دقیقه کار مفید انجام می دهد (صرف نظر از وقت تصحیح اوراق - طرح سوال -زنگ تفریح -اضافه کاری و وقت مطالعه) و اگر حتی 12 ماه سال را در نظر بگیریم به طور متوسط روزانه 108 دقیقه کار مفید انجام می دهد (خودم شخصا با اضافه کاری روزانه در 8 ماه تحصیلی 243 دقیقه کار مفید می کنم) در این محاسبات هر جلسه تدریس 90 دقیقه در نظر گرفته شده است در حالی که در محاسبات اداری هر جلسه تدریس 2 ساعت می باشد پس معلمان از لحاظ میزان کار سر فراز می باشند . حاضرم بر سر این موضوع شرط ببندم.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 1
    علت این سو تفاهم اینه که معمولا این افزایش حقوق شامل حال کارمندان ادارات آموزش پرورش، مدیران و »علونان مدارس میشه و نه معلم بیچاره باور کنید دوستان بخدا حقوق معلمها واقعا کمه من با مدرک فوق لیسانیس حقوقم یک میلیون با 20 سال سابقه و یکی از دوستانم با مدرک فوق دیپلم و سابقه تقریبا مساوی نزدیک یک و سیصد حکمشه چون من معلمم و ایشون معاون مدرسه تو رو خدا اینقدر بی انصاف نباشید دولت با حذف همترازی معلمان فوق لیسانس و بالاتر ظلم خیلی زیادی به اونها کرد فقط شد به نفع بیسوادترهایی که سمت اجرایی دارن
  • رحمتي IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    19 1
    درادارات ديگر مزاياي چون اضافه كار-بهره وري - پاداش - حق مسكن - حق سرويس - بن كمك رفاهي -هزينه غذا-و... پرداخت مي شود ولي دراموزش وپرورش نه .ايااين عدالت است
  • سیداحمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 2
    سلام علیکم ای آقا کی گفته 30% یا 25% به ما که فقط 17.5% اضافه شده! اگه ممکنه دستورالعمل محاسبه این 25 یا 30 درصد اضافه رو نشون بدید تا ماهم خودمان محاسبه کنیم!
  • مریم US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    16 4
    چقد تنگ نظرن بعضی هاا خوبه حقوق معلم ها دست اینا نیس ! تعطیلیمون زیاده کلی هم مزایا داریم افزایشمونم کمه خیــلــــــی کم باید بیشتر از این به معلما برسن
  • مریم US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    20 3
    داریم به کجا میریم معلوم نیست !!! همه پر از عقده و کینه و حسد ! امام صادق عليه السلام: اَلنَّصيحَةُ مِنَ الحاسِدِ مُحالٌ؛ نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    10 0
    قرار بر این بود که حقوق کارکنان دولت متناسب با رشد تورمی محاسبه شود امسال که 5/31 و بعبارتی درستتر 41 درصد بود بایستی حکم های جدید با افزایشی نسبی محاسبه شوند که البته اینگونه نشد و مجلس به این شرایط طبق سنوات قبل گردن نهاد و نهاد های نظارتی هم که انگار خوابن ...نه دیوان محاسبات کشور ونه بازرسی به این افزایشات ذلت بار هیچ ایرادی نگرفتن
  • ندوشن IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    8 0
    خبر جون باید بگم اون افزایش 25درصدی هم 23.5درصد اعمال شد این 5درصد دوباره عملااز پیش مالیده شده هست
  • ابراهیم IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    11 2
    سلام دعا کنید که وزیر جدیدی بیاد و حامی معلما باشه و هی نگه که کار معلما رو با پول نمیشه جبران کرد وقتی معلمی از نظر مالی مشکل داشته باشه بدون شک توی بازدهی کارشم تاثیر میزاره
  • مائده IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    19 0
    درود به همه کارمندان و معلمان گرامی،من فرزند یک کارمند و یک معلم هستم و کاملا تمام نظراتی که در مورد کمی حقوق زده شده را درک می کنم و حقوق پدر و مادرم در برابر گرانی ها هیچ است.متاسفانه نظرات خیلی بدی نسبت به معلمان وجود دارد.از تعطیلی بیش از حد معلمان می گویید؟ می دانید پانیک چیست؟ از یک روانپزشک پرس و جو کنید و ببینید چند درصد بیمارانشان معلم هستند!! بیش از نیمی از همکاران مادر من از جمله مادرم درگیر این بیماری هستند.شما میگی:صبح دیرتر از بقیه میرن سر کار ظهر موقع اذان خونه اند؟؟خیلی بی انصافی شما.کدوم یکی از معلماتون تا حالا دیر اومدن سر کلاس؟ظهر بر می گردن خونه تا شب صدای بچه ها تو گوششونه.شما می دونی شب تا صبح لرز و نفس تنگی و بی قراری کردن و صبح رفتن سر کلاس یعنی چی؟
    • بدون نام IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      4 0
      دوست عزیز اینا همه بی انصافند.
  • معلم IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    4 0
    معلم در کلاس درس حتی یک ثانیه حق عدم تمرکز ندارد ودر خانه آن موقع که بقیه کارکنان استراحت می کنند دنبال طراحی سوال یا اصلاح برگه هاست .درود بر همه معلمان که تمام وقت کار میکنند .اجرشان با خدا .کسی غیر از یک معلم خوب کار وسختی کار معلمی را درک نمی کند
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    2 1
    دوستانی که معترض حقوق معلیمین این قشر زحمت کش که بهحق از وجود خویش برای تربیت وهدایت فرزندان این مرز وبوم می کذارند غافل ازاین امر هستند که در دنیای امروز بیشترین هزینه دولت ها در زیر ساخت های فرهنگی خوصاصا فرهنگیان ان جامعه می شود شما سری به قبرستان ها بزنید یارو بایه بلند گو ودنیایی دروغ پردازی برای یک ربع اشک مردم را دراوردن چنجاه هزارتومن میگیره ساعتی میشه دویست تومن ماهش میشه شش میلیون تومن و..... ان موقع یک فرهنگی با تحصیلات عالیه و....مثلا میگیره ماهی یک میلیون با توجه به وظیفه خطیری که دارد این بی انصافیست که مورد اتهام واقع شود بلکه باید تمامی نیازهایش براورده شود تا با معلومات واندیشه والا نوبا وگان این مرز وبوم را اگاه ومسوول بپروراند تا جامعه ایی با فرهنگ وپویا داشته باشیم
  • حمیده IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    5 1
    من معلم نیستم ولی خواهرام معلمن به نظرم معلمی واقعا کار پرزحمت وانرژی بریه اوناوقتی بارنگ وروی پریده وزردمیان خونه اصلا توان حرف زدن ندارن فکرشو کنید چندین ساعت باید کلاسو اداره کرد وحرف زد اونم با دانش آموزای این دوره که سرکلاس مدام زیر تلسکوپی و خیلی پرانرژین به نظرم ساعات کارمفیدمعلما خیلی بالاست و تعطیلات توشون گم میشه بهتره تا جای شغل کسی قرار نگرفتیم راجع به اون قضاوت نکنیم من به همه معلما احترام میذارم و مطمئنم پاداش واقعی زحمات اونا جای خیلی خوبی نزد خدا ذخیره شده
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    2 0
    این افزایش حقوق جدید 10 درصدی هم باید از سال 88 اجرا می شد مثه تموم وزارت خونه ها ولی آموزش و پرورش از از خرداد 92 اجراش کرد اونم نه به اندازه سایر وزارت خونه ها
  • یک کارمنداموزش وپرورش IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 0
    تمام ادارات وسازمانها ی دولتی هرسال یا هرماه افزایش هایی دارند وهیچکس باخبر نیست فقط اموزش وپرورش بی چاره است که حتی خواجه حافظ شیرازهم هنوز حقوق اموزش وپرورش افزایش نیافته از کلیات ان اگاه شده اخه وقتی پراید 8میلیون تومانی به 16میلیون رسیده افزایش 50هزاز تومان یا 100هزاز تومان چه دردیرادوامی کند الان خزانه ازپرداخت همین افزایش 100هزارتومان نیز به علت نبودن اعتبا.رپرداخت ننموده است انوقت بعض ها به 60و70میلیونمی گویند بااین حقوق به جایی نمی رسیم
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    3 2
    شما معلمها زیادی هم حقوق میگیرین دولت باید به تعداد روزهایی که کار میکنید بهتون حقوق بده . شماها که کار نمیکنید از این کلاسهای خصوصی و ساعت های کار کردنتون معلومه چه قدر کارتون سخته که بعد از بازنشستگی هم میرین غیر انتفاعی . اگه کارتون سخت بود با 30 سال کار حسابی اوراق می شدید
  • لیلا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    1 1
    اقای بی نام مودب باش انشالله خودت اوراق شی ما غیرت داریم ما از جونمون می ذاریم تا شرمنده بچه هامون نشیم تا روزی که با افتخار بریم سوی خدا ما هیچوقت تک شغلی نبودیم ما به کار زیاد عادت داریم .
  • محمدرضا A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    1 0
    اساتيد دانشگاه هم با ساعات موظفي كمتر و تعطيلات تقريبا" برابر، بيش از سه چهار برابر معلمان حقوق مي گيرند. هيچ كس صداش در نمياد البته خداييش حق شونه. جون شغلشان شغل معلمي است و شغل عادي نيست. در تمام دنيا معلمان از جايگاه رفيع برخودار هستند اما در كشور ما معلمان با سيلي صورت خودشان را سرخ نگه مي دارند آنوقت برخي از كاربران و گاها" برخي از مسؤو لين و نماينده هاي مجلس صحبت از ساعت كاري معلم به ميان مي اورند. همين فوق ليسانس و دكتري كه در آموزش عالي حقوق چند برابر نسبت به معلم مي گيرند همين فوق ليسانس و دكترها تو آموزش و پرورش هم هستند ولي ببينيد چقدر دريافتي دارند؟ معلم فوق ليسانسي هستم كه به خدا قسم سال 2013 سه مقاله در كنفرانس هاي بين المللي و ملي ارائه دادم ولي دريافتي من زير يك ميليون است