باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: شعار انتخاباتی من در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است که به‌صورت خدمات الکترونیک انجام می‌شود.
عضو جامعه روحانيت مبارز و عضو ائتلاف پنج نفره امروز (26 فروردین 1392) در جمع اقشار مختلف مردم زنجان با انتقاد از ضعف و ناکارآمدی سیستم اداری از یکی از شعارهای انتخاباتی خود سخن به میان آورد و گفت: شعار انتخاباتی من در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است که به‌صورت خدمات الکترونیک انجام می‌شود. با اجرای این سیستم تمام عملیات یک‌جا ثبت‌شده و کوتاهی‌هایی که در ارایه یک خدمت اداری وجود دارد، خودش را نشان می‌دهد. همچنین همه اقدامات اداری و خدمات‌دهی از روی شبکه قابل کنترل است.
پورمحمدی در ادامه تشریح ضعف نظارت و کنترل در کشور، یک مثالی در این زمینه آورد و گفت: یکی از مراکزی که نظارت و کنترل در آن‌جا ضعیف است، شرکت‌های خودروسازی داخل کشور است. متأسفانه خودروهای تولیدی این شرکت‌ها از کارخانه بیرون نیامده و گارانتی‌اش تمام نشده، مشکل موتور پیدا می‌کند و تعدادش هم کم نیست. علتش این است که به کنترل و نظارت بها نمی‌دهیم. وی افزود: این موضوع باعث می‌شود نسبت به تولید داخلی بدبینی ایجاد شده و هزینه‌ها نیز بالاتر رود.
وي با اشاره به مصوبه‌ای در مجلس که عوارض ورود خودروها را 20 درصد کاهش می‌داد افزود: مجلس یک مصوبه‌ای گذراند که عوارض ورود خودروهای خارجی را 20 درصد کمتر می‌کرد تا خودروهای تولید داخل با قرارگرفتن در شرایط رقابتی کیفیتی بهتر پیدا کنند. اعتراض کردند و گفتند که ورشکست می‌شویم. این‌ها همه متأسفانه حکایت از ضعف سیستم کنترل و نظارت دارد. نظارت باید تبدیل به فرهنگ شده و با اتکا به سیستم و تکنیک از آزاردهندگی آن کم شود.
 وی با بیان این‌که فراهم‌نبودن زیرساخت‌های اقتصادی با شرایطی که درآمدها زیاد شود، به بیماری هلندی تبدیل می‌شود گفت: این طور نیست که پول زیادی همیشه برای ما خوش‌آمد داشته باشد، وقتی بسترها و زیرساخت‌های اقتصادی درست نباشد، پول زیادی دردسر ایجاد می‌کند. پورمحمدی گفت: متأسفانه از فرصت‌ها خوب استفاده نکردیم و تحریم‌کنندگان را به طمع انداختیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    23 1
    آقای پورمحمدی شما که رییس بازرسی کشور هستی تا حالا در مورد ادعاهات چه کار مثبتی کردی که جواب داده باشه؟محض رضای خدا یه کار تو بگو من خودم میشم مبلغ شما