احمدی‌نژاد گفت: خوشحالم تصمیم اشتباهی که در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران اتخاذ شده بود، اصلاح شد. البته بنده در این تصمیم دخالتی نداشتم و از آن هم اطلاعی نداشتم.

به گزارش خبرآنلاین ، محمود احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از فاز اول بیمارستان محب کوثر که با حضور وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی تصمیمی در مورد دانشگاه علوم پزشکی تهران اتخاذ شد که بلافاصله نمی‌توانستیم تصمیم را برگردانیم و این موضوع به خاطر مصالح بالاتر بود، اما بعد از اقدامات لازم و رسیدگی‌های آقای طریقت منفرد نامه‌ای به دست بنده رسید که امضا کردم و تصمیم قبلی اصلاح شد.
وی اضافه کرد: مطمئنم به فضل الهی دانشگاه علوم پزشکی ایران کاری خواهد کرد که جزو خدوم‌ترین‌ها در داخل و برجسته‌ترین‌ها در سطح جهان خواهد شد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "امسال سال حماسه نامیده شده است"، خاطرنشان کرد: حماسه یعنی اقداماتی که شرایط محیطی را به طور اساسی متحول کند و وقتی مشکلی ایجاد می‌شود نیازمند کار ویژه هستیم تا محیط را متحول کند.
 وی با بیان اینکه "در سطح ملی، حماسه یعنی حضور قاطع مردم در همه عرصه‌ها"، تصریح کرد: هیچ انرژی با انرژی مردم قابل مقایسه نیست و توانایی یک ملت تجلی قدرت خداست، بویژه ملت ایران که فعال، پویا، با نشاط، نوآور، تمدن‌ساز و مبتکر در طول تاریخ بوده است.
 احمدی‌نژاد افزود: وقتی می‌توانیم شاهد حماسه باشیم که به مردم اعتماد کنیم و به آنها فرصت دهیم و همچنین موانع را برداریم چون هرجا به مردم فرصت داده شده، پیروزی به دست آمده است.
 رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر مردم مورد اعتماد قرار نمی‌گرفتند، امر خطیر دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد و امام بزرگترین تصمیم سرنوشت‌ساز را بین توده مردم رها کردند چون به مردم اعتماد عمیق داشتند؛ البته هزینه‌های جنگ زیاد است اما در مقابل پیروزی عظیمی که به دست آمد، هزینه‌ها خیلی کم بود.
  وی تصریح کرد: امید است هرکسی که در این سرزمین نیاز به خدمات بهداشتی دارد بدون دغدغه مراجعه کند و کلیه خدمات به او داده شود که با توجه به امکانات کشور، این امر تحقق یافتنی است.
 احمدی‌نژاد با بیان اینکه "این تصور که دولت و مردم متفاوت از هم هستند، غلط است"، گفت: نظام اسلامی جز مردم نیست و فقط با حضور و عمل مردم شکل می‌گیرد، چون حق، جز با اراده مردم حاکم نمی‌شود و عدالت و پیشرفت جز با حضور مردم نخواهد بود و دولت هم در خدمت مردم، در دل مردم و پیوسته با مردم است.
 رییس‌جمهور در پایان تاکید کرد: ما آمادگی داریم که بودجه بهداشت و درمان را به دست مردم بسپاریم.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام GB ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    35 1
    جناب آقای رئیس جمهور! شما به عنوان رئیس شورای عالی‌ فرهنگی‌ چطور از این ادغام خبر نداشتید؟ و چرا وقتی‌ فهمیدید هیچ اقدامی نکردید؟
    • po IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      14 1
      واقعا ها چرا نمی تونستید کاری بکنید. همون سال 89 جلوی ادغام رو م یگرفتید. تا مدت ها دانشجویان در حال اعتراض بودن که. باید 3 سال م یگذشت و این همه هزینه می شد تا جلوی کار رو بگیرید.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      10 0
      اون موقع خبر نداشتید؛ الان هم خبر ندارید؟ پس رئیس جمهور از چه چیزی خبر دارد؟ این همه مردم درگیر شدند و شما خبر نداشتید. الان هم فقط می توانید ابراز خوشحالی کنید؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    25 1
    عجب !! شما دخالتی نداشتی ؟! پس عامل اصلی کی بود ؟! من ؟!
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    16 1
    کاش همه ی تصمیم های اشتباه قابل جبران بود
  • حقیقت گو IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    21 1
    " در مورد دانشگاه علوم پزشکی تهران اتخاذ شد که بلافاصله نمی‌توانستیم تصمیم را برگردانیم " حتما اول باید اموال بیت المال حیف و میل می شد و کلی بودجه پای ادغام صرف می شد و بعد از اون دوباره تصمیم بر می گشت و مجددا کلی از بودجه برای بازگشت به حالت اولیه صرف می شد!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    13 1
    واقعا جای تاسف دارد که این همه اموال بیت المال چگونه حیف و میل میشوند و هیچکس نیست جلوی این اسرافها رابگیرد خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند .
  • پزشک IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    4 17
    مرحبا به شجاعت کسانی که جرأت اصلاح اشتباهات را داشتند.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    12 2
    چرا مجلس از خانم وزير بهداشت سابق بازخواست نمي كند؟ آيا اين خانم نبايد جوابگوي حيف و ميل بيت المال باشند؟
    • محسن IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      17 0
      خبر نداشتم یعتی چه؟ وزرا بدون اجازه ریاست محترم جمهوری آب هم نمی خورند.
  • مهدی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    8 1
    آقای رئیس جمهور خیلی آدم با حالیه ، الان داره این تقصیر و میندازه گردن وزیر بهداشت قبلی ، اگه اون الان برکنار نشده بود نمیدونم گردن کی نیخواست بندازه
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    11 0
    آقای ریس جمهور از همه چیز خبر دارد چطور زمان ادغام از این مسیله خبر نداشت واقعا جواب این همه اموالی که حیف ومیل شد و این همه استرس وارد شده به دانشجویان و پرسنل را که میخواهد بدهد.
  • مسیح IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 1
    حالا اینکار جدید قانونیه؟ پس مصوبه مجلس (اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم) چی میشه؟ نکنه دوباره غیر قانونی بشه بازهم لغو بشه خدا بزرگه
    • بدون نام EU ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      0 0
      حالا اين اصلاح ٥٣ چيه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    10 1
    واقعامتاسفم برای اینهمه بی تدبیری انفکاک که خلاف قانون واشتباه بزرگتریست.تاریخ قضاوت خواهدکرد
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    1 3
    نه بابا!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    4 1
    حالا که خبر دارید یک تحقیق و تفحص کنید که چقدر اشتباه است خسرانی که به خاطر نا آشنایی وزیر بهداشت بیمه ای با دانشگاه ها صورت میگیرد یک گروه کارشناسی یک بررسی اجمالی کنند مشخص می شود که چه اقدام غیر اصولی و اشتباهی دارد روی می دهد
  • مسیح IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    11 2
    در تاریخ 6/10/91 مجلس تصویب کرد: هرگونه انحلال، ادغام و تاسیس وزارتخانه یا انحلال انتزاع ادغام و تاسیس سازمانها و واحدهای مذکور زیر مجموعه وزارتخانه ها منوط به تصویب مجلس است. چون مجلس تصویب نکرده پس قانونی نیست.