کمتر از یک ماه از احیا اسمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جشن شکرانه احیا در محل این دانشگاه برگزار شد. جشنی که البته گلایه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران را هم در پی داشت.

امید کریمی: همایش تکریم مقام استاد به شکرانه احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالن همایش‌های رازی درحالی برگزار شد که هنوز دانشجویان از احیا راضی نیستند و کارمندان هم چندان رضایتی به بازگشت ندارند. البته در این جشن چند روایت از احیا و یکی دو گله وجود داشت.

محمدحسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت روایتی دراماتیک از ماجرای احیا دانشگاه علوم پزشکی ایران داشت.

او گفت: در روز اول کاری خود در سال 92 زمانی که رنج دانشگاه علوم پزشکی ایران را که به آنها تحمیل شده بود دیدم سریعاً تصمیم گرفتم این احیا انجام شود تا منشأ خیر و برکت برای دانشگاهیان و مردم باشد.

البته طریقت منفرد تا پیش از این گفته بود که برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از او خواسته اند تا دانشگاه احیا شود و البته نظر او هم نبوده و شورای گسترش آموزش پزشکی به آن رای داده است، اما اکنون می گوید خودش تصمیم گرفته دانشگاه ایران را احیا کند.

 

گلایه های رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران

اما مراسم احیا یک میهمان ویژه داشت؛ دکتر محمدرضا منصوری، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران. او بد رفتاری برخی اساتید نسبت به دانشجویان گفت و از حذف عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران از مهر رزیدنت‌ها.

او گفت: در حال حاضر برخی بیمارستان‌ها عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از روی مهر رزیدنت‌ها برداشته و مهر ایران را به جای آن گذاشته‌اند. این در حالی است که چون دانشگاه ایران ردیف بودجه‌ای ندارد بیمه پول نسخه‌ها را نمی‌دهند و درآمد بیمارستان‌ها مختل می‌شود.

منصوری همچنین گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی از اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران بین دانشجویان تهران و ایران فرق قائل می‌شوند و مطالبی را عنوان می‌کنند که در شأن آنها نیست. ما با دانشگاه ایران قول همکاری داده‌ایم و وظیفه داریم که به اساتید آنها کمک کنیم و سنگ‌اندازی نمی‌کنیم و دوست داریم به جایگاه بهتر از قبل برسند اما چنین اتفاقاتی در شرایط فعلی درست نیست.
منصوری البته احیا دانشگاه علوم پزشکی ایران از از تصمیمات مسوولان نظام دانست: مسئولان نظام تصمیمی را برای احیا گرفته‌اند و ما باید در جهت آن حرکت کنیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در صف مدیریت، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و هیئت رئیسه برای اجرای برنامه‌ها تفاهم دارند: چرا که بحثی وجود ندارد. اما زمانی که مصوبات در حد اجرا می‌آید با مشکل بر می‌خوریم تصمیمات جدید در مسئولان رده بالا به خوبی هماهنگ می‌شود اما در بخش‌های پایینی این هماهنگی وجود ندارد.

او گفت: می‌توانیم عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از روی مهرها برداریم اما نیاز به اقدامات جزئی وجود دارد که به دلیل اینکه در زمان حساس و بحرانی قرار داریم ممکن است یک اقدام کوچک بحران‌آفرین شود.

منصوری گفت: عجله‌ای که ناشی از احساس باشد را باید کنترل کنیم تا تاریخ 31 تیر ماه دانشگاه علوم پزشکی تهران باید عهده‌دار مدیریت آموزشی باشد و وقت انتقام‌گیری نیست نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری هستیم و ایجاب می‌کند جو آرامی داشته باشیم و امیدوارم مجلس و معاونت مدیریت و راهبرد ریاست جمهوری به زودی ردیف بودجه‌ای را تعریف کنند.

 

منت گذاری رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران

اما یکی از سخنرانان همایش هم البته میزبان بود، مسعود اعتمادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران. او که در دوره ریاست باقر لاریجانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، رییس بیمارستان امام خمینی (ره) شده بود، (اینجا) گفت: اگر هر فرد دیگری ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را به غیر از دکتر منصوری داشت این احیا اتفاق نمی‌افتاد.

او گفت که ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران زمانی فرصت بود و حالا احیا و انفصال این دو دانشگاه فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم.

آنطور که فارس از مراسم نقل کرده، اعتمادیان توپ را در زمین دانشگاه علوم پزشکی تهران انداخت: بعد از این احیا کار سخت ما شروع می‌شود که باید جواب اعتمادها را بدهیم کار سختی به دوش ما افتاده و همه نگاه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. با این احیا دانشگاه زیر ذره‌بین رفته است و مراکز تحقیقاتی و آموزشی 2 سال دیگر باید پاسخگو باشند که در این زمان چه کرده‌اند.

او با اشاره به حضور منصوری در این همایش گفت: قرار نیست به گذشته برگردیم باید همین جا گذشته را فراموش کنیم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم هم سخت بوده و هم هزینه دارد و واقعیت را باید قبول کنیم. از سوی دانشگاه این قول را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و بهشتی می‌دهم که همدلی لازم را داشته باشند و تمام پرسنل و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران صبور باشند چرا که اگر به دنبال سرعت در احیا هستیم این موضوع در مجادله کردن محقق نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تلویحا به اعتراض دانشجویان هم دوباره پاسخ داد: مسئولیت‌های آموزشی تا 31 تیر ماه به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است و دانشجویان ورودی 90 و 91 مدرک خود را از تهران می‌گیرند. دانشگاه علوم پزشکی ایران معتقد است امکانات درخواست شده دانشگاه تهران را بدون منت در اختیارشان بگذارد و در مقابل مسئولیت و مدیریت آموزشی ورودی‌های 90 و 91 تا زمان فارغ‌التحصیلی با دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

 

ادغام باعث ناراحتی اساتید شد

یکی دیگر از سخنرانان مراسم، بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی وزیر بهداشت بود. او ادغام را باعث ناراحتی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران دانست: ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران که در دو سال و نیم گذشته رخ داد باعث ناراحتی اساتید شد و نه فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران بلکه دانشگاه‌های دیگر نیز از این اتفاق متأثر شدند.

معاون وزیر گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با سابقه 40 ساله مولود انقلاب بوده است که در بسیاری از حوزه‌ها از جمله پرستاری و توانبخشی پیشتاز سایر دانشگاه‌ها بوده است و فکر می‌کنم با شرایط امروز این دانشگاه سابقه دیرینه خود را ادامه دهد.

عین‌اللهی همچنین گفت که طریقت منفرد با شجاعت دانشگاه علوم پزشکی ایران را احیا کرد: از وزیر بهداشت که شجاعانه در صحنه وارد شد و از این دانشگاه حمایت کرد باید تشکر کنیم چرا که غیر از او هر کس دیگری در این سمت قرار داشت این کار به نتیجه نمی‌رسید برای احیای دانشگاه شجاعت لازم بود

در این مراسم پیشنهاد شد که دکتر بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی وزیر بهداشت به عنوان عضو افتخاری هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران معرفی شود.

 

ادغام اشتباه بود

سخنران دیگر مراسم، موید علویان، معاون پیشین وزیر بهداشت و معاون فعلی بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. او که تحصیل کرده دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است گفت که از ادغام ناراحت شده است: ما عضو هیئت علمی هر دانشگاهی که باشیم به دانشگاه ایران علاقمند هستیم. روزی که دانشگاه ادغام شد بسیاری از ما ناراحت شدیم اما خدا را شکر می‌کنیم که عمری به ما داد تا احیا را ببینیم.

علویان خطاب به افرادی که باعث ادغام این دو دانشگاه شدند گفت: این از اشتباهاتی بوده که در دوران خدمتشان رخ داده است اما راه بازگشت هنوز وجود دارد و می‌توانیم با جبران آن عاقبت به خیر شویم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    56 18
    خدا ازتون نگذره كه به خاطر پست و منافع مالي افتادين به جون دانشگاه. خدا مي دونه تو دل دانشجوها و هييت علمي ها و كارمندا چه خبره. يه نظر سنجي بكنيد ببينيد چند نفر مي خواهند برگردند به ايران. دانشگاهي كه استخوان هييت علمي و كارمند را خرد مي كند
    • اردیبهشت IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
      10 10
      همیشه بدنبال جواب این سوالم بودم که چرا آمریکا اونقدر پیشرفت میکنه اونم با اون همه افکار پلیدش اما کشورهای مسلمان پیشرفت آنچنانی نمی کنن تا اینکه امروز جواب سوالمو تو عکس پایینی پیدا کردم اتحاد اتحاد اتحاد http://media.jamnews.ir/Kashkool/841.jpg
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    23 10
    متاسفم برای تمام افرادی که اعتراضات دانشجویان را دیدند و هیچ اقدامی نکردند و حالا جشن احیا می گیرند دانشجویان ناراضیند اگر بخواهید می توانید نظرسنجی کنید البته سایت دانشگاه نظرسنجی کرد اما نتایج را اعلام نکردند دانشجوی ورودی 91
  • بدون نام US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    26 7
    یعنی هیچ جای دنیا انقدر یک شبه و کورکورانه راجع به یک چیزی تصمیم نمیگیرن که این همه ضرر اقتصادی داشته باشه!! اون از تاکید و اجبار و زور در زمان انحلال، اینم از احیاش! جالب اینه که این دولت برای تبلیغات و سر و ته هر چیزی رو هم آوردن یک جشن شکرانه هم میگیره که دور هم باشن و بگن تازه این یک حرکت رو به پیشرفت بوده!
  • ﺩﮐﺘﺮ ﺑﮑﺎﯾﯽ IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    8 6
    ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﻟﺘﺤﺼﯿﻼﻥ ﻗﺒﻠﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺧﻭﺩ ﺍﺯ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﭼﻨﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻻﻥ ﻭﻗﺖ ﻫﻤﺪﻟﯽ ﻭﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺍﺣﯿﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﻣﺮﮐﺰ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻃﺎﻟﻘﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺩﮐﺘﺮ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﯾﺎﻥ ﻫﻡ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﮐﻩ ﺑﻪ ﺍﻏﺎﺯﯼ ﻧﻮ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺴﺎﻝ ﺍﻭﻝ ۲۸ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺑﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ
  • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    7 7
    خیلی کار خوبی کردن جشن هم میگیرن. واقعا خجالت آور و مایه تاسف0
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    3 4
    در حاشيه ديدار وزير بهداشت از بيمارستان امام حسين اقاي دكتر وزير ميدانيد مشكل بيمارستانها چيست -پزشك سالاري يعني بجاي اينكه يك مدير تحصيل كرده علم مديريت در راس اين وزارت خانه باشد يك پزشك حاذق كه تمام فكرش لاپوشاني اشتباه پزشكان است ميباشد. در اكثر بيمارستانها مدير غير پزشك جرات ندارد دخالتي در كار اداري پزشكان(دير آمدن –بموقع در بخش حاضر نشدن و و) داشته باشد زيرا در اين صورت ميداند كه مغضوب دكتر رئيس بيمارستان ميشود آقاي دكتر وزير گويا نميداند در هر بيمارستان افراد داراي شرح وظايف هستند اگر آن پرستار بخت برگشته هم كه اسم كمك بهيار را آورد مطمئنا در همين راستا بود كه آقاي دكتروزير طبق روال اكثر پزشكان فرياد سر پرستار بخت برگشته كه تو خودت كي هستي با تمام حالت تحقير (كه مستقيم رسانه ملي پخش
  • بدون نام JP ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    13 7
    ادغام دانشگاه ايران به تهران كاملا اشتباه بود. جلوي ضرر رو هر وقت بگيري منفعته.
  • دکتر علی مجیدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    8 0
    اصلا چرا جدا شد تا دوباره ادغام بشه ؛این همه ثروت و پول در راه این جداسازی دود شد و رفت ؛دیروز در محل کارم ؛خانمی را دیدم که گریه کنان میگفت :بخدا نزدیک یکسال است که بچه هام "گوشت"نخورده اند!!!مقصر این همه بی برنامگی و اتلاف ثروت های ملی کیست ؟چرا کسی بخاطر این همه اشتباهات محاکمه نمیشود ؟ انحلال سازمان برنامه و بودجه ؛ادغام برخی از وزارتخانه ها ؛حذف کنکور وووووونیز جزو این اشتباهات است ؛چرا مسیولین ......
  • بدون نام GB ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    9 7
    فقط دانشجویان 90 و 91 راضی نیستند.لطف کنید و جمع نبندید. خیلی از ما بچه های ترم های بالاتر و اساتید خوشحالیم که دانشگاهمون بهمون برگردونده شده
  • الناز ذاکری IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    7 6
    تبریک فراوان به مناسبت احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    2 8
    این ماجرا علتش هر چه بود به کنار؛ اصلا فکر کنید خیلی کار خوبی کردید ادغام کردید.. چرا نمی توانید با صلح و آرامش این کار را انجام دهید. زمانی که ایرانی ها به دانشگاه ما آمدند آنها را پذیرفتیم با این که رتبه علمی اساتیدشان خیلی پایین تر از تهرانی ها بود. به کارمندانشان جا دادیم؛ حالا باید شاهد هتک حرمت های ایرانی ها باشیم.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    4 7
    کاش آقای سرپرستی که دلشان برای هیئت علمی های ایران سوخته زحمت می کشیدند به جای جوگیری یه نظرسنجی ای چیزی، کار کارشناسی ای می کردند نه این که احساسشان به قلیان بیفتد و نظر بدهند.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    3 2
    کار مملکت ما شده اشتباه بعد تصیحیح ان حالا هرچی هزینه شده بماند.....