رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس معتقد است خیلی پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری سهل شده است.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان این که در هیچ دوره ای از انتخابات تعداد نامزدها مانند امسال نبوده است، گفت: از یک طرف ممکن است برداشت اولیه این باشد که این موضوع اتفاق خوبی است و نشانه نشاط سیاسی و رقابت است اما از یک دید عمیق تر، مقداری ناشی از برهم ریختگی سیاسی و فقدان احزاب قوی و مردمی و تشکل های سیاسی مردمی است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که اگر احزاب قوی و مردمی داشتیم شاهد تعدد نامزدها تا این اندازه نبودیم، گفت: در کشور نهایتا 5 سلیقه سیاسی وجود دارد و این تفکرات باید احزاب و گروه های سیاسی قوی را تشکیل دهند.
وی ادامه داد: تا کنون حدود 40 نامزد مطرح هستند و ممکن است تعداد آنها نیز افزایش یابد و این موضوع موجب شده تا مردم سرگردان باشند و همچنین موجب پخش شدن آرا و برگزاری انتخابات دو مرحله ای می شود.
فولادگر افزود: در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رقابت اصلی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و حامیان دولت است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ویژگی های نامزدهای ریاست جمهوری، تصریح کرد: به نظر می رسد که خیلی پذیرش این مسئولیت سهل شده و تعدادی از نامزدها با درخواست های اندک از سوی افراد مختلف برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی می کنند.
نماینده اصفهان تاکید کرد: هم اکنون رئیس جمهور رئیس قوه مقننه است و مستقیم با رای مردم انتخاب می شود و کار نخست وزیر را نیز انجام می دهد و نباید این جایگاه را ساده بگیریم و نباید فرض کنیم هر فردی با سابقه اندک سیاسی یا اجرایی می تواند بیاید.
رئیس کمیسیون اصل 44 با بیان این که انتخابات این دوره می تواند عاملی باشد که بعد از این انتخابات درباره ساختار سیاسی کشور فکر کنیم، تصریح کرد: مبانی انقلاب و نظام اصول ثابتی هستند و ساختار را می توان تغییر داد.
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =