۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸

ایسنا نوشت:

 القاعده در مغرب اسلامی کشته شدن رهبر این گروه را به دست نیروهای فرانسوی انکار و آن را یک مغلطه شرم آور توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز، القاعده در مغرب اسلامی که در شمال آفریقا فعالیت می‌کند نام این رهبر را ذکر نکرده اما به نظر می‌رسد فرد مذکور عبدالحمید ابو زید باشد که در فوریه سال جاری میلادی در کشور مالی توسط نیروهای فرانسوی کشته شد و فرنسه در 23 مارس سال 2013 کشته شدن وی را حتمی اعلام کرد.

این گروه شبه نظامی که مسئول حمله به پالایشگاه گازی در الجزایر در ژانویه سال جاری میلادی است همچنین مرگ این فرد را در بیانیه‌ای که توسط فرانسه روز جمعه در وب سایت SITE منتشر شد انکار کرده است. این وب سایت یک سایت اطلاعاتی نظارتی مستقر در آمریکاست.

در بیانیه آمده است که این گروه شبه نظامی همچنین برای نیروهای فرانسوی مستقر در شمال و غرب آفریقا "روزهای تاریکی" در نظر گرفته است.

نیروهای فرانسوی در یازدهم سال جاری میلادی با حملات زمینی و هوایی علیه نیروهای شبه نظامی در مناطق کوهستانی شمال این کشور اقداماتی انجام دادند.

پاریس در بیانیه ماه گذشته خود اعلام کرد: رئیس جمهوری فرانسه به طور حتم پس از انجام حملات تهاجمی ارتش فرانسه به مالی مرگ عبدالحمید ابو زید را که از رهبران ارشد القاعده در مغرب اسلامی است، تایید کرده است.

القاعده در مغرب اسلامی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشته شدن این فرد یک مغلطه شرم آور از سوی رئیس جمهوری فرانسه است که اخیرا به دلیل رسوایی‌های مالی و اخلاقی با کاهش محبوبیت زیادی مواجه شده است.

تلویزیون النهار نیز ماه گذشته اعلام کرد که جمال عکاشه جایگزین ابو زید شده است.

نیروهای امنیتی الجزایر نیز اعلام کردند که این فرد در سال 2004 میلادی به نیروهای القاعده در مغرب اسلامی در شمال مالی پیوسته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =