واحدمرکزی خبر:

شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان پیامی صوتی از سعید الشهری فرد شماره دوی خود را که مسئولان یمنی خبر مرگ وی را منتشر کرده بودند در پایگاه اینترنتی این گروه منتشر کرد.
مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های اسلامگرا روز چهارشنبه گزارش کرد این پیام صوتی که بیش از چهارده دقیقه است همراه با عکس جدیدی از سعید الشهری منتشر شده است.
تا کنون مسئولان یمنی بارها خبر مرگ این فعال سعودی را منتشر کرده اند. آخرین بار بیست و پنجم ژانویه بود که خبر مرگ وی منتشر شد.
هر چند این پیام صوتی می تواند دلیلی بر زنده بودن سعید الشهری باشد اما هیچ تاریخی همراه با این پیام ضبط شده صوتی وجود ندارد و نمی توان تاریخ ضبط این پیام را مشخص کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، مسئولان یمنی بیست و پنجم ژانویه اعلام کرد سعید علی الشهری که بارها از حملات مسلحانه نجات یافته بر اثر شدت جراحات وارده در جریان عملیات شدید تروریستی بیست و هشتم نوامبر دو هزار و دوازده میلادی در استان صعده مرده است.
در آن تاریخ شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان سعودی این خبر را تائید یا تکذیب نکرد.
سعید علی الشهری زندانی سابق گوانتانامو که در سال دو هزار و هفت میلادی به مسئولان کشور عربستان سعودی تحویل داده است بعد از بازگشت از این زندان آمریکایی برنامه های ویژه دولت عربستان را که برای زندانیان سابق گوانتانامو ترتیب داده می شود می گذراند اما در نهایت از این برنامه ها گریخت و به صفوف القاعده در کشور یمن پیوست.
شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان بعد از آن که شاخه سعودی القاعده متحمل شکست های سنگین شد ژانویه دو هزار و نه میلادی از ادغام شاخه های سعودی و یمنی القاعده شکل گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =