۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹

بخش موبایل کمپانی ژاپنی NEC ممکن است به لنوو یا هر دیگر خریداران بالقوه فروخته شود.

گزارش های جدید نشان می دهد بدلیل مشکلات ناشی از فروش و نرسیدن به اهداف تعریف شده، کمپانی NEC قصد فروش بخش موبایل خود به لنوو بعنوان مشتری بالقوه دارد.
کمپانی ژاپنی بدلیل کمبود نقدینگی منتظر مشتری خوب با بالاترین قیمت است و به همین خاطر ممکن است به پیشنهاد دهنده بالاتر، بخش موبایل خود را واگذار کند. بیش از دو سال است که NEC ضرر و زیان می دهد. این کمپانی در اطلاعیه ای در بازار بورس توکیو گفت بدلیل تغییرات عدیده در بازار در این فکر است که به بهترین ایده برای بخش موبایل خود، پاسخ دهد.
کمپانی ژاپنی در استرس فروش قرار گرفته و با چندین خریدار مذاکره کرده است. پیش تر NEC بیش از 281 میلیون سهام خود را به قیمت 227 میلیون دلار به لنوو برای جبران نقدینگی داده بود. لنوو نیز گفته بود از اتحاد با NEC دچار ضرر و زیان نشده است.
فروش بخش موبایل در NEC از 5 میلیون واحد به 4.3 میلیون واحد رسیده و آینده تیره ای برای این بخش ترسیم شده است.
از سوی دیگر لنوو واحد فعالی در بخش تولید تبلت و گوشی هوشمند دارد و البته قابل مقایسه با اپل و سامسونگ در رقابت جهانی نیست. طبق آمار نیز لنوو در بازار منطقه و کشور خود با رشد بی سابقه 11.5 درصد سهم منطقه ای را کسب کرده است. گزارشی نیز مبنی بر ترک واحد پی سی به نفع بازار گوشی های هوشمند توسط لنوو منتشر نشده است.
لنوو همچنین در حال خرید کمپانی کانادایی بلک بری نیز هست والبته قراردادی منعقد نشده است و ممکن است لنوو به این موضوع نیز فکر کند.
در ماه ژانویه یوان کینگ یانگ مدیر اجرایی لنوو، اعلام کرد روی بازار پی سی و تولید محصولات مرتبط تمرکز خواهند کرد و این بدان معناست که همچنان به رونق بازار پی سی فکر می کنند و تا بازار را از چنگ اچ پی در نیاورند، بازار را رها نمی کنند.
NEC  سال گذشته 10 هزار شاغل در کمپانی خود را اخراج کرد و این رقم معادل یک دهم کل نیروی کار این کمپانی است و این در حالی است که این کمپانی در حال سقوط است.
منبع: زد دی نت
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =