سرویس جدید تبلیغات صوتی روی موبایل توسط کمپانی Nuance افتتاح شد.

پلتفورم Voice Ad اجازه می دهد تا مشتری ها با صدای تبلیغاتی حرف بزنند و محصول مورد نظر برایشان معرفی شود.
کمپانی Nuance در حالی تبلیغات صوتی را روی موبایل ها جا می اندازد که تبلیغات به طور کلی روی موبایل در حال توسعه روزافزون است.
بر اساس آمارمنتشره از سوی eMarketer، تبلیغات روی موبایل در سال 2011 4 میلیارد دلار در آمد و در سال 2012 بیش از 8.41 میلیارد دلار راهی جیب تبلیغات کنندگان کرده است. همچنین پیش بینی می شود تا سال 2016 بیش از 37 میلیارد دلار هزینه برای تبلیغات روی موبایل صورت گیرد که این رقم به جیب کمپانی هایی مانند Nuance و هم قطاران خواهد رفت.
تصور کنید تلفن تان می لرزد و یا زنگ می خورد و بعد به صورت پاپ آپ تبلیغی ظاهر شده و از شما می خواهد برای دیدن تبلیغ به علامت تایید عدد یک را بزنید و در ادامه محصول یا سرویسی معرفی شده و در این بین اگر سوال دارید، به برخی سوالات شما نیز پاسخ داده خواهد شد.
این فناوری نوین است و اگر روزی سرویسی مانند سیری siri اپل به آن اضافه گردد، همه چیز متحول خواهد شد اما سوال بزرگ اینجاست که آیا کاربران و دارندگان موبایل یا این داستان موافقند یا نه؟ آیا این فناوری را مزاحمت می دانند یا نه؟
کمپانی Nuance که از فناوری Voice استفاده می کند با هدف قرار دادن بخش بهداشت و سلامت و اتومبیل سعی کرده جای پای خود را باز کند اما هنوز در موضوع قانونی یا غیر قانونی بودن این فناوری در حالی که کاربران باید اجازه نهایی را بدهند؛ هنوز بحث وجود دارد.
کمپانی های مشابه هدف از این کار را تعمیق بخشیدن روابط بین کمپانی های تبلیغات کننده و مشتریان اعلام کرده اند. در تئوری فرض بر این است که شما با فناوری سیری در اپل یا دستیار گوگل در حال صحبت برای خرید محصول هستید و با این تئوری فعلا فاصله زیادی داریم.
کمپانی Nuance نیز با فرمت های صوتی استاندارد هنوز فاصله دارد و در شراکت با چند کمپانی دیگر در حال تدوین این استانداردها است. از سوی دیگر کمپانی ها نیاز به جاوا اسکریپت و نیز پلتفورم توسعه یافته شده توسط Nuance هستند.
سوال بزرگ هنوز بی پاسخ در این بین این است که این گونه تبلیغات صوتی نوعی فان محسوب می شود یا مزاحمت؟
تبلیغات صوتی از مکان کاربر و موقعیت وی آگاه شده و بعد به صورت پاپ آپ از او سوال می کنند و صحبت و تبلیغ شروع می شود. Nuance ویژگی پویایی و داینامیک شدن تبلیغات را شروع کرده و ادامه می دهد.
به هر حال اگر کاربران تبلیغات صوتی را بپذیرند ، موفقیتی بزرگ مانند معدن طلا نصیب Nuance و دیگران خواهد شد وگرنه همان بلایی که بر سر پاپ اپ های روی دسکتاپ آمد، بر سر تبلیغات صوتی نیز خواهد آمد.
منبع: زد دی نت

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =