کره شمالی در جدیدترین تهدیدهای خود علیه کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد منطقه صنعتی مشترک با کره جنوبی را تعطیل می کند و پیونگ یانگ در حال ورود به « حالت جنگ » با سئول است.

جک کیم:

کره شمالی روز شنبه در جدیدترین تهدیدهای خود علیه کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد منطقه صنعتی مشترک با کره جنوبی را تعطیل می کند و پیونگ یانگ در حال ورود به « حالت جنگ » با سئول است اما کره جنوبی بدون توجه به این تهدیدهای کره شمالی اعلام کرد این تهدیدها بخشی از لفاظی های تند پیونگ یانگ است .
موافقتنامه آتش بس کره شمالی و کره جنوبی به جنگ سال هزار و نهصد و پنجاه تا هزار و نهصد و پنجاه و سه دو کشور پایان داد اما این دو کشور از آن زمان تاکنون مدت شش دهه است که به لحاظ فنی در حالت جنگ با یکدیگر قرار دارند .
بسیاری از کارشناسان معتقدند به رغم این تهدیدهای کره شمالی ، بعید به نظر می رسد این کشور جنگی تمام عیار را با کره جنوبی آغاز کند .
کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد، آمده است : «‌ از هم اکنون روابط بین کره شمالی و کره جنوبی در حالت جنگ قرار می گیرد و همه مسائل بین دو کشور بر این اساس شکل خواهد گرفت . »
یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت هیچ‌گونه فعالیت غیر عادی در ارتش کره شمالی مشاهده نشده است که حاکی از حمله ای قریب الوقوع باشد .
کره شمالی از آغاز ماه مارس یعنی آغاز رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تقریبا هر روز تهدید کرده است به پایگاه های کره جنوبی و آمریکا حمله خواهد کرد .
بسیاری از تحلیلگران در کره جنوبی معتقدند تمایل کره شمالی برای باز نگه داشتن منطقه صنعتی کائه سونگ نشان می دهد این کشور نمی خواهد با انجام دادن حمله ای واقعی یک منبعی درآمد ارزی خوب را از دست بدهد .
منطقه صنعتی کائه سونگ یک منبع درآمد ارزی مهم برای این کشور فقیر و همچنین منبع درآمدی برای صدها کارگر کره جنوبی و خودروهایی به شمار می رود که هر روز در حال جابجا کردن این کارگران هستند.
کره شمالی در بیانیه تهدید آمیز خود اعلام کرد اگر این آلت دست آمریکا ( کره جنوبی ) همچنان سعی داشته باشد از این منطقه صنعتی برای ضربه زدن به شان و تمامیت این کشور استفاده کند ، پیونگ یانگ بیرحمانه آن را تعطیل خواهد کرد .
تهدید کره شمالی در خصوص تعطیل کردن این منطقه صنعتی می تواند به تشدید تنش ها بین دو کره کمک کند زیرا باعث خواهد شد یک طرح نمادین مشترک بین این دو کشور رقیب به حال تعلیق درآید . تعطیل شدن این مجتمع صنعتی مشترک همچنین برای صدها کارگر کره جنوبی و مدیر صد و بیست و سه شرکت که مدیریت کارخانه ها را در این مرکز به عهده دارند ، مشکلاتی را بوجود خواهد آورد .
کره شمالی پیشتر نیز فعالیت در این مجتمع صنعتی را در بحبوحه تنش های سیاسی روزافزون با کره جنوبی به حال تعلیق درآورده بود اما کمی بعید فعالیت در این مرکز ازسر گرفته شد .
وزارت وحدت کره جنوبی که بر روابط سیاسی این کشور با کره شمالی کنترل دارد اعلام کرد فعالیت در پارک صنعتی کائه سونگ روال عادی خود را طی می کند و کارگران و خودروها درحال تردد بین دو کشور هستند.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد این تهدید جدید کره شمالی در مورد تعطیل کردن مجتمع صنعتی کائه سونگ یک تهدید جدید نیست بلکه ادامه تهدیدهای تحریک آمیز پیونگ یانگ است .
لفاظی های کره شمالی و واکنش تند آمریکا نگرانی بیشتری را برای چین متحد اصلی پیونگ یانگ بوجود آورده است به طوری که پکن اعلام کرد اوضاع « حساس »‌ است .
کره شمالی همچنین آمریکا را تهدید به جنگی هسته ای کرده و اعلام کرده است حملاتی را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه کره جنوبی انجام خواهد داد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر این کشور روز چهارشنبه گذشته نظاره گر حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک هدف شبیه سازی شده کره جنوبی بود . نیروهای مسلح کره شمالی همچنین هدفی را که شبیه به یک موشک کروز بود سرنگون کردند .
رزمایش های نظامی کره شمالی بخشی از واکنش این کشور به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ است .
هنوز مشخص نیست آیا کره شمالی هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد یا خیر، اما خبرگزاری رسمی کره جنوبی ( یونهاپ ) سال گذشته اعلام کرد کره شمالی هواپیماهای بدون سرنشین دهه هزار و نهصد و هفتاد آمریکا را که از آنها به عنوان هدف استفاده می شد از طریق سوریه دریافت کرده است تا آنها را به هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی تبدیل کند.
کره شمالی که چند هفته است تهدید می کند هر گونه حمله دشمنان این کشور را پاسخ خواهد داد اعلام کرده است کره جنوبی و آمریکا مسئول « پیامدهای فاجعه بار » رزمایش های نظامی مشترک خود خواهند بود .
کره شمالی می گوید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از سومین آزمایش هسته ای این کشور در ماه فوریه اعمال شد بخشی از یک توطئه تحت رهبری آمریکا برای سرنگون کردن رهبر کره شمالی است .
وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرده تهدیدهای کره شمالی در خصوص آغاز جنگ که هر روز مطرح می شود بخشی از تاکتیک های جنگ روانی این کشور با هدف تحت فشار قرار دادن کره جنوبی و آمریکا به منظور تغییر سیاست خود در قبال پیونگ یانگ و متحد کردن مردم کره شمالی است .
کره شمالی می گوید آمریکا با به پرواز درآوردن بمب افکن های «‌ بی 52 » بر فراز شبه جزیره کره به عنوان بخشی از رزمایش های مشترک خود با کره جنوبی درحال آماده سازی مقدمات برای آغاز یک جنگ است .
به نظر می رسد هدف از این لفاظی های تند کره شمالی بخشی از تلاش ها برای افزایش اعتبار نظامی کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور است که ماه دسامبر سال دو هزار و یازده پس از مرگ پدرش قدرت را به دست گرفت.
این رهبر جوان کره شمالی با انجام دادن دو آزمایش موشکی دوربرد و یک آزمایش هسته ای جدید ، نقش ارتش و برنامه تسلیحات هسته ای و موشکی این کشور را تقویت کرده است .
اگر چه کارشناسان می گویند کره شمالی تا دستیابی به یک موشک بین قاره ای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای فاصله زیادی دارد اما لفاظی های تند پیونگ یانگ باعث تشدید تنش ها بین کره شمالی با آمریکا و متحدان آن یعنی کره جنوبی و ژاپن شده است .

منبع: رویترز/واحدمرکزی خبر

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید EU ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    25 2
    یه کشور با رهبران روانی!! حال ادم از دیالوگ رهبرانشون بد میشه
  • مجی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    21 4
    حرف حرف حرف
  • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    9 2
    خیلی میخوام جنگ رو شروع کنن ببینم امریکا چه بلایی سر این دیوونه ها میاره ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    4 0
    فقط اشتباهي به ما نزنن بعد هر غلطي خواستن بكنن
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    4 1
    واسه کره شمال متاسفم چه فکری پیش خودش کرده همچین حرفی زده