یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم گفت که شعار خود را پارس اسلامی که پارس آن به معنی پیشرفت، آرامش، رفاه‌ و سلامتی منجر به ستایش خداوند است، قرار داده است.

گزیده مصاحبه فارس با حجت الاسلام سیدمحمد باقر خرازی را در ادامه بخوانید:
·         بخش خصوصی باید قدرت یابد و من می‌خواهم که بخش‌های خصوصی قانونمند ثروتمند شوند البته نه بخش‌های خصوصی که کارشان چپاول دین است؛ ملت ما ملت ثروتمندی است و باید ثروتمند شود؛ من با فقر اضطراری مخالفم گرچه برای مسئولان فقر اختیاری را می‌پسندم؛ البته فقر اختیاری غیر از فقر اضطراری است. یک اشتباه بزرگ در استراتژی ثروتمند کردن مردم وجود دارد چراکه برخی ثروتمند شدن را بد می‌دانند و من این را قبول ندارم و معتقدم این تفکرات منحط خوارجی است.
·         نسل موجود ما چیزی از اطاعت از مقام ولایت مطلقه فقیه را نمی‌داند و روش‌ها و کارکردهای آن را بلد نیست و با این وجود چگونه این نسل می‌تواند پذیرای امام زمان (عج) باشد. تلاش می‌کنم تا بگویم چگونه باید نسبت به ولایت مطلقه فقیه متعبد بود و از او اطاعت محض کرد چراکه در غیر این‌صورت چگونه می‌توان نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج) اطاعت علی‌الاطلاقی داشت؟ و این شرطش این است که آن رئیس‌جمهور خودش فقیه باشد و بنده می‌گویم غیر فقیه نباید رئیس‌جمهور شود و اگر از باب اضطرار تاکنون از افرادی مثل آقای احمدی‌نژادها و دیگران استفاده کرده‌ایم این به معنای این نیست که اینها حق دارند در این مقام باشند.
·         یک عده حقه‌باز دور دولت‌ها را می‌گیرند و صندلی‌ها را می‌خرند و اتاق فکرهایشان در خانه‌های تیمی شکل می‌گیرد یا در بعضی از سفارتخانه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و دولت را در چالش‌های خطرناک قرار می‌دهند به این دلیل که تشکیلات از بیرون وجود ندارد.
·         الآن آمده‌ام به دلیل وظیفه شرعی آمده‌ام و تا آخر هم می‌ایستم وگرنه کشور 8 سال دیگر در بحران‌های بزرگ دیگر غرق خواهد بود.
·         هرگونه ارتباط تشکیلاتی برقرار کردن با افراد سبب طلبکاری آنها و وامداری نسبت به آنها می‌شود و بنده به شدت از این مسئله پرهیز دارم و نمی‌خواهم وامدار هیچ شخصی اعم از سیاسی و اقتصادی باشم؛ الان فقیرترین کاندیدای انتخاباتی بنده هستم، هیچ چیزی ندارم و دستم را به سوی هیچکس دراز نکرده و از کسی کمک قبول نمی‌کنم.
·         بنده اولین کاندیدای رئیس‌جمهوری هستم که هیچگونه مالی و قدرتی ندارم و هدف ما این است که بتوانیم قلوب مردم را تصرف کنیم؛ قلب مردم را هم با پول، قدرت و یا حمایت بسیاری از افرادی که متأسفانه به برخی مسائل آلوده هستند نمی‌توان به دست آورد.
·         هرکس حرف‌های بنده را پذیرفت به ما کمک خواهد کرد و کسی هم که نپذیرفت با وی دعوا نداریم و اگر لیاقت داشته باشد در دولت حزب‌الله از وی استفاده می‌کنیم؛ دولت حزب‌الله دولت سهامی نیست که با ارتباط به قدرت برسد و اگر بخواهیم با حمایت دیگران به قدرت برسیم شبیه به همین دولت فعلی یا دولت‌های قبلی خواهیم شد، بنده این کار را نمی‌کنم ولی از همگان استفاده خواهم کرد.
·         برای بنده اصلاً‌ چپ و راست اهمیت ندارد و هرکس که صالح و متعبد نسبت به مقام ولایت فقیه باشد و آن را بپذیرد در کنار من خواهد بود حتی اگر آقای هاشمی یا خاتمی باشد. برایم مهم نیست که آقای خاتمی از جناح چپ است یا هاشمی میانه است، ایرانی بودن برای من کافی است، معیارم ایرانی بودن است.
·         فتنه 88 را از قبل پیش‌بینی می‌کردم؛ بنده در جلساتی که در برخی مراکز مهم داشتم می‌گفتم فتنه‌ای بزرگ رخ خواهد داد؛ بنده اعتراضاتی که در ابتدا وجود داشت را فتنه نمی‌دانم چراکه آنها اعتراض بود و اگر مدیریت خوبی صورت می‌گرفت یا کسانی که سران این جریان بودند کمی صبوری به خرج می‌دادند و نسبت به ولایت مطلقه التزام عملی داشتند آن فتنه شکل نمی‌گرفت.
·         در انتخابات آینده هر نتیجه‌ای راجع به من بگویند می‌پذیرم و اعتراضی ندارم و به همه گفته‌ام هرکس به من رأی می‌دهد بعدها نگوید رأی من چه شد، چراکه بنده این نظام را قبول دارم.
·         اشکال عمده احمدی‌نژاد نیز این است که اطرافیانش افراد صحیحی نیستند؛ منظور از بیت، اهل خانه نیست، بلکه کسانی هستند که در کنار یک فرد قرار دارند.
·         اینکه به زور و اجبار وحدت داشته باشیم آن هم وحدت‌های صوری که به محض اینکه به قدرت برسند اولین دشمن سرسخت یکدیگر می‌شوند را قبول ندارم. در انتخابات گذشته وحدت‌های صوری شکل گرفت اما به محض اینکه به تشکیل دولت و کابینه رسید هتاکی‌ترین و غیرقابل تحمل‌ترین نوع برخوردها به وجود آمد.
·         جریان انحرافی کوچکتر از این است که بخواهد در کشور فتنه ایجاد کند؛ کسانی که در این کشور هستند می‌دانند که دنیای رمالیزم سیاسی تمام شده است و اینها باید پاسخگوی حرکت‌های نابخردانه سیاسی خود باشند.
·         ما پرچم سبز ولایی را به عنوان پرچم انتخابات خود گرفته‌ایم تا کسی از این رنگ به عنوان پرچم تحریم یا انحراف استفاده نکند؛ بنده با صراحت می‌گویم پرچم انتخاباتی ما پرچم سبز است و رسماً هم گفته‌ام ما این پرچم را از فتنه‌گران یا منحرفین خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد کسی از این پرچم سوءاستفاده کند و برای همین مطلب هم عمامه سبز دارم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    142 3
    ياد ژاپن اسلامي!! افتادم
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    احمدی نژادی دیگر! با لباسی دیگر!!
  • دختر دلسوخته IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    108 1
    اقاي خرازي هر چقدر شما در وارونه جلوه دادن اوضاع اقتصادي و ارتباطات سياسي خودتون استاد باشيد باز هم مردم فهيم دانا و عاقل هستند پيشنهاد مي كنم خودتان باشيد خيلي مظلوم نمايي نكنيد شما مگر علم غيب داريد كه به قول خودتان فتنه 88 را پيشگويي مي كرديد بدانيد كه خداوند تا يك حدي به انسان فرصت و مهلت مي دهد به خودتان بازگرديد و حقوقي را كه از ديگران ضايع كرديد بازگردانيد . به خدا كه گذشتن از پل صراط سخت است.
  • سینا از شیراز IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    97 31
    ما آماده خلق حماسه سیاسی هستیم. سید بزرگوارمون هم حتما میاد چون با این سخنان رهبر عزیز ، حجت بر او هم تکمیل شده. “در انتخابات همه سلیقه‌ها و جریانات معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند، وظیفه و حق همه است. انتخابات برای یک سلیقه و جریان فکری و سیاسی خاص نیست. همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور معتقدند و به آینده کشور اهمیت قائل می‌شوند و دل‌شان برای منافع ملی می‌سوزد، در انتخابات باید شرکت کنند.“ با حضور خاتمی بزرگ ترین و پرشورترین انتخابات تاریخ ایران را برگزار می کنیم.
  • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    135 2
    راي نمياري . خودتو به زحمت ننداز. خبرآنلاين نظرمو بذار.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
      65 1
      اینا که همون اول رد صلاحیت میشن نگران نباش. چرا خونت رو کثیف میکنی نظرتو هم که ثبت کردن!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    40 1
    ایشون برادر صادق خرازی هست
  • جعفر QA ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    9 54
    عمامه ى سبز؟ من بهت رأى ميدم!
  • بدون نام US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    41 0
    و به همه گفته‌ام هرکس به من رأی می‌دهد بعدها نگوید رأی من چه شد، دیگه دویست- سیصد تا رأی را می شود گفت چی شد !!!!! زیادتر نباشه ؟
  • بدون نام US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    45 1
    رسماً هم گفته‌ام ما این پرچم را از فتنه‌گران یا منحرفین خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد کسی از این پرچم سوءاستفاده کند و برای همین مطلب هم عمامه سبز دارم با این رنگ و لعاب ها کسی محبوب نمیشه کلام متقن و برنامه مدون و کارنامه درخشان چی داری؟
  • بدون نام US ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    31 1
    راستی چه کسانی را در کابینه و معاونت خود قرار میدهی ؟ وزیر اقتصادت کیست ؟ معاون اولت چه کسی است؟ وزیر ارشاد ؟ نفت؟ کشور؟بهداشت؟ به جای شعار به اینها جواب بده!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    23 5
    "رئیس‌جمهور خودش باید فقیه باشد و بنده می‌گویم غیر فقیه نباید رئیس‌جمهور شود و اگر از باب اضطرار تاکنون از افرادی مثل آقای احمدی‌نژادها و دیگران استفاده کرده‌ایم این به معنای این نیست که اینها حق دارند در این مقام باشند" اگه میخوای ماهم که فقیه نیستیم از کشور اخراج کن
  • حزب الله IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    12 3
    رضا پهلوی ومسعود رجوی هم ایرانی هستند آیا با این معیار" آنان نیز دردولت حزب الله آقای خرازی واردمی شوند؟
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    10 0
    این همه کاندیدا به جای دادن برنامه هاشون فقط گیر دادن به فتنه 88//// آقا جان تموم شد رفت شما برنامت چیه؟ کابینت کیه؟ اینارو بگو ... چرا دارید داستان تحویل مردم میدید!؟
  • سورج IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    10 0
    فقیرترین والبته کم شانس ترین !!
  • مهرداد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    2 0
    جامعه ی ما دیگر حاضر به پذیرای تند روها نیست که 8 سال با شعار شکم سیر کنیم . جامعه ما بیش از هر چیز به اعتدال احتیاج دارد چه در افکار چه در سیاست داخلی و خارجی و چه در اقتصاد
  • فرهنگ IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    4 0
    دنیای رمالیزم سیاسی تمام شده است فتنه 88 را از قبل پیش‌بینی می‌کردم بدون شرح!!!!!!