۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸

ابراهیم نکو، عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد یکی از ضعف های انتخابات شفاف سازی در بحث هزینه ها است.

نکو در توضیح اینکه برگزاری انتخابات هزینه های مربوط به خود را دارد گفت: «  چه اشکالی دارد برنامه ای داشته باشییم تا هزینه های کاندیدا ها را مدیریت کنیم؟ نه که بگوییم در اختیار خاصی قرار بگیرد بلکه ببینیم افراد اصولا از چه منابعی استفاده می کنند. برخی که میلیارد ها هزینه می کنند این رقم ها از کجا آمده است. آیا افراد ویژه هزینه کرده اند؟ با چه امیدی این هزینه ها انجام شده است؟ در آینده چه چیزی می خواهند به دست بیاورند که به خاطر آن هزینه می کنند؟ این ها مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. باید بسیار شفاف تر عمل شود تا فردا همین لیدر هایی که هزینه های گزاف برای کاندیدا های خاصی انجام می دهند به گونه ای عمل نکنند که دولت را با مشکلاتی مواجه کنند و بر اساس هزینه هایی که کرده اند بخواهند به منافع کلانی برسند.»

او افزود: «  بر همین اساس من گمان می کنم اشکالی ندارد که نظارت بر منابعی که برای انتخابات هزینه می شود داشته باشیم. مشاهده کنیم که از چه منابعی دارد استفاده می شود. یک موقعی است که تعدادی محلی می خواهند یک ستادی را در اختیار کاندیدایی قرار دهند و ستادی تشکیل دهند. می توان نظارت داشت که این هزینه ها آیا در حد معقول است یا اینکه هزینه های زیادی است.

متن کامل این گفت و گو را می توانید اینجا بخوانید.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =