۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

در سه روزی که از بهار 92 گذشته است، در برخی مناطق ایران باران و حتی برف هم باریده. اما مداوم نبوده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است از غروب شنبه، سامانه بارشی وارد کشور می شود.

به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یک سامانه جدید بارشی از روز شنبه سوم فروردین ماه به کشور وارد می شود: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی سامانه جدید بارشی از نوار غربی، کشور را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

او گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز شنبه سوم فروردین ماه تا فردا چهارم فروردین ماه، استانهای آذربایجان غربی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، جنوب ایلام، شرق خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و سپس قزوین، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد، بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری گفت: این وضعیت جوی در روز دوشنبه پنجم فروردین نیز در استانهای گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دیده می شود. طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع استانهای آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته امیدوار شهری، پیش بینی می‌شود از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه در بیشتر استانهای واقع در نیمه شمالی و جنوب غرب کشور به ویژه در سواحل دریای خزر، دمای هوا کاهش یابد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا (یکشنبه 4 فروردین) وضعیت جوی تهران نیمه‌ ابری همراه با وزرش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود و بیشترین و کمترین دما فردا در پایتخت به ترتیب 19 و 11 درجه سانتیگراد است.

او پیش‌بینی کرد که روز دوشنبه 5 فروردین هم وضعیت جوی تهران کمی ابری همراه با وزرش باد در ارتفاعات نیمه‌ ابری بوده و بیشترین و کمترین دما نیز با اندکی کاهش به 18 و 9 درجه سانتیگراد برسد.

 

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 2
    نبار باران... زمین جای قشنگی نیست