یک روز بعد از سخنان صریح رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا و هشدار نسبت به هرگونه اقدام احتمالی از سوی اسرائیل، رییس جمهور آمریکا به سخنان آیت الله خامنه ای واکنش نشان داد.

فاطمه استیری: سخنان رهبر معظم انقلاب در آغازین روز از سال 92 در حرم رضوی که در آن به بیان نکاتی در مورد موضوع مذاکره با آمریکا و تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله به ایران پرداختند، با واکنش رئیس جمهور آمریکا روبرو شد.
رهبر انقلاب در سخنان خود ضمن دسته بندی دشمنان ایران تاکید کردند:«رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید و اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»(اینجا) باراک اوباما آخرین روز زمستان در سفر به سرزمین های اشغالی از مهم بودن امنیت رژیم صهیونیستی برای آمریکا سخن گفت.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست های مقامات آمریکایی که در آن همزمان موضوع مذاکره و تحریم و فشار را در دستورکار قرار داده اند را در ادامه همان سیاست "پنجه چدنی زیر دستکش مخملی" دانستند و خاطرنشان کردند: «آنها بر خلاف این ظاهر فریبی ها، حرکت برنامه ریزی شده ای را آغاز کردند و انتظار داشتند بعد از چند ماه، ملت ایران تسلیم زورگویی آنها شود و دست از فعالیت های فزاینده علمی خود بردارد اما آنچه که اتفاق افتاد خلاف خواسته و پیش بینی بدخواهان بود.»

ایشان با تاکید براینکه به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستند، افزودند: « آمریکائی ها مدتی است که از طرق گوناگون پیغام می دهند که خواهان مذاکره جداگانه با ایران در خصوص موضوع هسته ای هستند اما من بر اساس تجربه های گذشته به چنین گفتگوهایی خوشبین نیستم، البته من مخالفتی هم ندارم» . (اینجا)

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیغام امریکایی ها تصریح کردند: مرتب و پی در پی پیغام می دهند «در پیشنهاد مذاکره منطقی صادقیم»، من در جواب می گویم ما به شما بارها گفته ایم در پی سلاح هسته ای نیستیم [اما] شما باور نمی کنید؛ وقتی شما سخن منطقی و صادقانه را حاضر نیستند قبول کنید ما چگونه حرفی را که بارها شما زده اید و صادقانه نبودن آن اثبات شده است را باور کنیم؟!
مقام معظم رهبری با بیان اینکه« مذاکره یک تاکتیک آمریکایی و برای فریب دادن افکار عمومی دنیا و مردم ماست» تاکید کردند: باید ثابت کنید که اینگونه نیست. (ایـنـجـا)

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که به اردن سفر کرده بود شب گذشته به این سخنان رهبری واکنش نشان داد و در اظهاراتی دوپهلو هرچند بار دیگر «دیپلماسی» و راه حل های دیپلماتیک بدون در نظر گرفتن راه حل نظامی را مورد تاکید قرار داد؛ اما در عین حال تاکید کرد که همه گزینه ها در مورد ایران بر روی میز قرار دارد. آنچنان که سایت بی بی سی فارسی گزارش داده، اوباما که در کنفرانس مشترک با پادشاه اردن سخن می گفت خواهان حل مناقشه هسته‌ای ایران با جهان غرب از راه‌های غیرنظامی شد.
وی در بخشی از پاسخ خود به سوالی درباره آمادگی آمریکا درباره پیامدهای حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران گفت: «ایران می‌تواند پیشرفت کند و کسب و کار راه بیندازد و به گسترش تجارت بپردازد. باید بین مردم ایران و دیگر نقاط، از جمله ایالات متحده تعامل و سفر برقرار شود. دیدگاه ایران باید بر این اصل باشد، نه تهدید به یکسان کردن شهرهای اسرائیل با خاک»
در همین راستا آسوشیتدپرس گزارش داد «باراک اوباما» در کنفرانس خبری مشترک با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، عنوان کرد امیدواریم در قبال پرونده هسته ای ایران نیازی به راه حل حمله نظامی نباشد. اوباما  افزود: بهترین راه در مقابل ایران دیپلماسی است و ما به فشارها بدون در نظر گرفتن راه حل نظامی ادامه می دهیم.
وی تاکید کرد اگر ایران به دنبال برنامه صلح‌آمیز هسته ای است باید به دنبال راهی باشد تا آن را به دیگر کشورها نیز ثابت کند و عضوی از جامعه بین المللی شود.
این در حالیست که اوباما در پیام نوروزی خود نیز با تکرار ادعاهای آمریکا در زمینه برنامه هسته ای ایران از دولت ایران خواسته بود تا با شفاف سازی در زمینه برنامه هسته ای خود زمینه حل و فصل مساله هسته ای خود را فراهم کند.

رییس جمهور آمریکا با تکرار این مساله که اولویت این کشور حل مساله هسته ای ایران از راه های مسالمت آمیز است ابراز امیدواری کرد که فصل بهار زمینه ای برای آغاز حل مساله هسته ای و روند بهبود در روابط ایران و آمریکا شود. اوباما در عین حال تهدید کرد که ادامه مسیرکنونی ایران در زمینه برنامه های هسته ای به انزوا و فشارهای بیشتر خواهد انجامید.(اینجا)

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل که در جریان اولین سفر وی به اسرائیل بعد از دور دوم ریاست جمهوری اش صورت گرفته بود در عین تکرار اتهاماتی علیه برنامه هسته ای ایران گفته بود «هم اکنون زمان حل این موضوع به صورت دیپلماتیک فراهم شده است. سوال این است که آیا ایران این فرصت را می‌بیند. در صورتی که این موضوع به صورت دیپلماتیک حل شود، همه نفع خواهند برد.»(اینجا)

حضرت آیت الله خامنه ای در اولین روز سال نو با اشاره به اینکه هر وقت نزدیک به حل مسائل می شویم آمریکایی ها سنگی می اندازند تاکید کردند: اگر امریکایی ها صادقانه می خواهند کار تمام شود راه حل را ارائه می دهم«امریکایی ها از دشمنی با ملت ایران دست بردارند.» اگر می خواهند مشکلات فی مابین وجود نداشته باشد دست از دشمنی بردارند. ایشان یادآورشدند: 34 سال است با فهم غلط از ایران و ایرانی دشمنی هایی را اعمال کرده اند و حرکات خصمانه انجام داده اند. از دشمنان ریز و درشت ما حمایت کرده اند. علیه اقدصاد ملی ما اقدام کرده اند. تا به حال شکست خورده اند و اگر به این دشمنی ادامه دهند باز هم شکست خواهند خورد.
رهبر معظم انقلاب در پایان این بخش از فرمایشاتشان تاکید کردند: مسئولان امریکایی را هدایت می کنم، اگر به دنبال راه حل عاقلانه هستند دست از دشمنی بردارند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    35 87
    مرگ بر آمریکا
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    14 36
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند باید ایران مقتدر رابپذیرد بدون هیچ راهی یاعلی
    • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
      1 0
      سلام مثبت و منفی کجاست؟
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    اگر هدایت رهبری نبود الان معلوم نبود که ایران به چه سرنوشتی دچار شده بود.اگر الان مستقل هستیم و وابستگی به کشور های دنیا نداریم و اگر الان با وجود مشکلات موجود یکی از بزرگترین کشورها در تولید علم و فناوری هستیم همه و همه ناشی از هدایت رهبری و کمک امام زمان از غیب است. چطور است که اگر امریکا قدرت است هنوز شجاعت حمله مستقیم به ایران را ندارد؟ در صورتی که بسیاری از کشور های دنیا را به اطاعت خود در اورده.این کینه توزی ها از دست یک کشور ضعیف هم ساخته است و چیزی طبیعی است.نکته ای را که نباید فراموش کرد سو استفاده کشورهای امریکا و انگلیس و اسراییل در دوران قبل از انقلاب است.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 0
    در مورد مسایل اقتصادی ایران احیانا حرفی نزده آقای اوباما ؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    مرگ برضدولایت فقیه.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    درست که امریکا درطول 34سال خصومت خود رانشان داده اما ایران هم باید یک مقدارتعامل داشته باشدتهدید رویکردمناسبی نیست
    • بدون نام US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
      0 0
      با شما موافقم
    • جلال IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      0 0
      به نظر شما 1-پذيرش پروتكل الحاقي بدون موصبه مجلس 2- ارائه اظهار نامه1033صفحه اي و اثبات آن به آزانس 3- پذيرش دست رسي هاي شفاف ساز 4- 2سال تعطيلي مراكز هسته اي از ساغند يزد تا يو سي اف اصفهان 5- 2500ساعت بازديد بازرسان و.... اسمش چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    مرگ بر اوباما کذاب اگر رهبری فرمان بده تمام شهرهای اسرائیل نابود میکنیم
  • hamid EU ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    آقای اوباما هنوزم مردم ایران رو نشناخته جانم فدای رهبر
  • معین US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    آمریکا هیجی نمی کند وجراعت نخواهد داشت
  • دوست دار ولایت IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    امیدوارم مسئولان آمریکا تحت تاثیر سخنان رهبر عزیزمان قرار بگیرند و دست از این دشمنی بردارند و به مذاکره صادقانه بپردازند .چون اگرخلاف این عمل کنند خودشان شکست خواهند خوردمثل سالهای قبل و می بینند که کشور ما بر اثر همین تحریمها به پیشرفت بسیار بزرگی دست یافته. و کشور اسرائیل در مقابل ملت ایران مثل برگ فرو افتاده ای در مقابل باد است و نابود خواهد شد ان شاء اله . تا آخرین قطره خون پشتیبان رهبر عزیزمان هستیم و جان ناقابل خود را فدای امام خامنه ای خواهیم کرد
  • ناشناس IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 0
    سخنان اوبا ما رو ناقص منتشر کردید
  • LPLN IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    آمریکا هدفش فقط دشمنیه 34 سال اخیرو نگاه کنی میبینی همش تحریم بودیم. هر روزم یه بهونه ای بوده اگه مساله هسته ای هم بالفرض حل بشه یه بهونه دیگه جور میکنه. اونا با اسلام ما مشکل دارن و تو این راه هم کارای زیادی کردن و البته خیلی هم موفق بودن-تحریم بخش کوچیکشه که رد گم کنه وگرنه الان میبینین جامعه با همین ماهواره که خیلی عادی شده و هرکی نداره اومول محسوب میشه رو به چه فسادی داره میره.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 1
    جانم فدای رهبر عزیز لذت بردم از اینکه فرمود اگر دست از پا خطا کند تل اویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم جانم فدای امام خامنه ای (ع)
    • علی ذوالقدر IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
      0 1
      آمریکا بایدکه بدانند، ایران انقلابی بساط سلطه گرانه غرب را برای همیشه بتاریخ سپرده است . چه دلگرمیم از سخنان رهبری انقلاب .
  • بدون نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 0
    ای کاش همه مسئولان بدون هیچ پیش داوری و قضاوتی فقط سخنان رهبری را عملی می کردند....
  • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    0 0
    ما جوونای ایران هنوز اونقدری غیرت توی گردنمون هست که نزاریم هر لاشخوری چشم به ایرانمون داشته باشه......
  • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    1 0
    ای کاش مثبت و منفی های نظرات بودن تا بفهمیم چه خبره .به امید صلح واشتی بین همه کشورها.
  • بدون نام US ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    1 0
    بهتر راه مذاکره مستقیم هست.پیشداوری درست نیست.صدمات اقتصادی خرد کننده است و توسعه کشور عقب می افتد.
    • بدون نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
      1 0
      بهترین راه مذاکره مستقیییییییییییییییییییییم
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      0 0
      گویا در این مملکت زندگی نمی کنید! پیش داوری؟!
  • بدون نام A1 ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    0 0
    همیشه این بحث ها بوده، ولی چی شد دقیقا در زمان مذاکرات و امید به نتیجه رسیدن، این لفاظی ها صورت میگیره.
  • صالح IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    0 1
    به جای فرمایشات ازدستورات استفاده کنید خود رهبر گفته اند
  • بدون نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    1 0
    لازم نیست با امریکا دوستی داشته باشیم میتونیم یه رابطه کاملا محدود مثل رابطه ای که با عربستان یا کره داریم داشته باشیم و مثل خیلی از کشورها از امریکا استفاده صرفا اقتصادی کنیم. من به شخصه معتقدم رابطه داشتن با امریکا بهتر از رابطه با کشورهایی که از پشت دارن بهمون خنجر میزنند داره مثل انگلیس و امارات و قطر و . . .
    • محسن IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      1 0
      مشکل اینجاست که خود آمریکا هم بخواد لابی های صهیونیست نمیخواد این اتفاق بیفته برای همین پیام نوروزی اوباما رو زیر فشار قرار میدن
  • بدون نام US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    0 0
    همیشه در یک قهر یا جنگ دو طرف ضرر می بینند و سودی که در دوستی هست هیچگاه در دشمنی نیست
    • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      0 0
      دولتی که 34 ساله از اقدام نظامی گرفته تا فشار اقتصادی و سیاسی علیه ایران کوتاهی نکرده الان منتظر مصالحه و دوستیه؟! کدام عقل و منطقی این موضوع را تایید می کند؟!
  • وحيد لطفي IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    1 0
    اوباما از اين حرفها زياد تا حالا زده ، ولي اي كاش دولتي ها و همه تاثير گذاران مشكلات معاش مردم رو حل مي كردند تا تلاش آمريكا رو براي فشار برمردم براي تغيير سياست جمهوري اسلامي بي نتيجه مي گذاشتند.
  • دلاور بختیاری IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 1
    تاریخ ایران بزرگ گواه است که درهرگاه دشمنان ایران غلطی بکنند بختیاری ها دمارشان را درآورده اند از آریوبرزن بختیاری که اسکندرمقدونی را زمینگیرکرد تا فتح قندهار درزمان نادرشاه تافتح مشروطه ای سردار اسعدبختیاری تا نابودکردن صدام و صدامیان به دست توانای فرزند روح الله ،آقا محسن رضایی سردار بختیاری.امروز هم اگرآقا اجازه بدهند ما خودمون بختیاری ها میریم و اسرائیل رو گوشمالی میدیم و برمی گردیم محضر ایشون .دنیابداند که بخت ایران بختیاری است .من خوشحالم درکنار کسانی درایران زندگی می کنم که بهترین انسانهای اقوام خود هستند که گلچین شده اند دراین ایران عزیز*زنده باد ایران بزرگ درود بر امام عشق خامنه ای و سلام بر سردار ولایت آقا محسن انقلاب ذخیره روزهای سخت ملت ایران
  • مهدي IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 1
    با سلام اگر رهنود هاي حكيمانه اي حضرت آقا نبود سالها قبل ايران به حيات خلوت امريكا و اسرائيل تبديل شده بود . حال اگر عزت ايران براي شما مهم است دعاي شما اين باشد خدايا خدايا تا انقلاب مهدي(عج) از سيد علي خامنه اي محافظت بفرما انشاا....
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مرگ برامریکا مرگ بر اسراییل مرگ برانگلیس میکروبهای کره زمین هستند
  • کورش EU ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    نه اسراییل هیچ غلطی می تواند بکند نه اربابانش