سایت رادیو فردا نوشت:

سنای آمریکا به متممی برای بودجه این کشور رای داده است که هدف از آن ممانعت از فعالیت‌های تجاری جمهوری اسلامی در سراسر جهان با استفاده از واحد پول یورو است.
دفتر مارک کِرک، سناتور جمهوری‌خواه که یکی از دو پیشنهاد دهنده این متمم بود، تصویب آن در سنای ایالات متحده را اعلام کرده است. دیگر سناتور پیشنهاد دهنده، جو مانچین از حزب دموکرات بوده است. طبق این اطلاعیه، سنای آمریکا روز شنبه سوم فروردین ماه این متمم را با رای قاطع تصویب کرده است.
بر اساس بیانیه دفتر سناتور کِرک، نهادهایی همچون بانک مرکزی ایران در حال حاضر حساب‌های بانکی در سرتاسر جهان دارند که ذخیره ارزی دارد و اغلب این ذخایر، به یورو است.
در این متمم بودجه، راه‌کارهایی پیش‌بینی شده است که مانع دسترسی ایران به دارایی‌های خارجی خود در قالب پولی یورو می‌شود. مارک کرک در اطلاعیه‌اش گفته است: «مسدود کردن استفاده از یورو برای ایران، در اجرای تحریم‌ها علیه این کشور برای پیش‌گیری از دست‌یابی آن به توانایی تسلیحاتی هسته‌ای، حیاتی است.»
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    11 14
    این خبر یه اشکالی داره ! چون آمریکا نمی تونه در مورد یورو که پول اروپایی هاست اینطور تصمیمی بگیره اگر اروپایی ها بخواند می تونند ولی آمریکایی ها نه
  • محمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    14 9
    آها پس پیام نوروزی آقای اوباما این بود...عجب پیامی هستش....ما که خیری ندیدیم به جز دشمنی
    • ایرانـــــی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      8 3
      این افرادی که کارشون منفی زدن در سایت هاست، در انتظار الطاف حضرت اوباما به سر می برند تا نگاهی از سر ترحم به آنها بیاندازد
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    6 4
    آمريكا غلط كرد