۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

ایسنا نوشت:

 مشاور سیاسی رئیس جمهوری سوریه طی سفرش به آفریقای جنوبی نامه اسد به کشورهای عضو مجموعه بریکس برای مداخله در سوریه جهت متوقف کردن خشونت‌ها در این کشور را به رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه نیوز، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز شنبه وارد آفریقای جنوبی شده و با جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی دیدار کرد.

وی در سفرش به آفریقای جنوبی نامه بشار اسد را مبنی بر درخواست از اعضای مجموعه اقتصادی بریکس Brics برای مداخله جهت متوقف کردن خشونت‌ها در سوریه و کمک به آغاز مذاکرات ملی در این کشور را به جاکوب زوما تقدیم کرد.

شعبان در اظهاراتی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: نامه بشار اسد را به جاکوب زوما که ریاست مجموعه بریکس را از روز بیست و ششم مارس به عهده خواهد گرفت، تقدیم کردم.

وی افزود: اسد در نامه خود از کشورهای عضو گروه بریکس خواسته تا جهت متوقف کردن خشونت‌ها در سوریه و کمک به برگزاری مذاکرات ملی که اسد به آن تمایل دارد، وارد عمل شوند.

شعبان علاوه بر این تاکید کرد که رئیس جمهوری آفریقای جنوبی طی نشست دو جانبه نسبت به خرابی‌های بوجود آمده در سوریه ابراز تاسف کرده است.

شعبان در ادامه اعلام کرد که به روسیه، چین، برزیل و هند نیز سفرهایی را داشته و طی چند روز آینده به سوریه بازخواهد گشت.

سفر بثینه شعبان به آفریقای جنوبی تنها پس از گذشت چند ساعت از انتشار خبر خروج وی از سوریه از طریق فرودگاه بیروت صورت گرفت.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های مغرض علت خروج بثینه شعبان از سوریه را جدایی وی از نظام سوریه اعلام کردند.

همچنین خبرگزای رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در دیدارش با بثینه شعبان اعلام کرده است که از هیچ تلاشی برای مشارکت کشورهای عضو گروه بریکس در اجرای توافقنامه ژنو و متوقف کردن خشونت‌ها در اولین فرصت ممکن در سوریه و آغاز مذاکرات سیاسی کوتاهی نخواهد کرد.

بثینه شعبان نیز ضمن تقدیر و تشکر از مواضع آفریقای جنوبی نسبت به بحران سوریه، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی را در جریان برنامه‌های سیاسی اسد برای حل و فصل بحران سوریه قرار داد.

شعبان همچنین از جاکوب زوما خواست تا در نشست سران کشورهای عضو گروه بریکس که قرار است روز بیست و ششم و بیست و هفتم ماه جاری میلادی برگزار شود، از برنامه پیشنهادی اسد که در متن آن بر متوقف شدن خشونت در سوریه تاکید شده و نیز آغاز مذاکرات ملی در سوریه حمایت کند.

مشاور سیاسی اسد همچنین رئیس جمهوری آفریقای جنوبی را در جریان آخرین تحولات سوریه و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی بحران سوریه و پیامدهای آن بر منطقه قرار داد.

علاوه بر این بثینه شعبان با وزیر روابط بین‌المللی و همکاری‌های آفریقای جنوبی و جمعی دیگر از سران این کشور دیدار و با آنها در خصوص تحولات سوریه گفت وگو کرد.

کشورهای عضو مجموعه بریکس که برزیل، روسیه ، هند و آفریقای جنوبی جزو آنها هستند پیشتر از رای دادن در شورای امنیت در خصوص دخالت نظامی در لیبی ممانعت کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =