مدیر بازاریابی اپل آندروید را در آستانه معرفی گلکسی اس 4 ترساند.

در سخنانی غیرعادی فیل شیلر ساعاتی قبل از معرفی گلکسی اس 4 سامسونگ در نیویورک، به آندروید تاخت و با دست آویز قرار دادن گزارش امنیتی منتشره از سوی F-Secure جملاتی را علیه سیستم عامل گوگل گفت.
ساعت 7 شب ، در سالن رادیو سیتی نیویورک یکی از گوشی های منحصربفرد و البته شبیه آیفون (و شاید هم خیلی خوش استیل) توسط سامسونگ عرضه می شود و رقیب اصلی یعنی اپل سعی کرده به انحای مختلف این شوی فنی را تحت الشعاع قرار دهد.
در گزارش 34 صفحه ای اف- سکیور با بررسی بازار موبایل، اتهامات زیادی علیه سیستم عامل آندروید مطرح شده است{لینک}
در مصاحبه فیل شیلر با وال استریت که مانند ترکیدن بمب اتم روی سر آندروید تعبیه شده، از امنیت در آندروید گرفته تا تکه تکه شدن این سیستم عامل مطرح شده است. وی با اشاره به نصب آخرین سیستم عامل آندروید یعنی جلی بین روی فقط 15.5 درصد از ابزارها، گفت این سیستم عامل همان سیستم قدیمی است که فقط تکه تکه شده و بدلیل نداشتن قابلیتهای جدید در نسخه های جدید کاربران رغبتی به آپدیت کردن آن نشان نمی دهند.
بر اساس آمار منتشره توسط موسسه Chitika بیش از 61 درصد از ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل موبایل اپل، یعنی آی.او.اس، بیش از 61 درصد از کاربران اپل نسخه 6 این سیستم عامل را روی دستگاه خود نصب کرده و آپدیت کرده اند. شیلر در انتقادی فنی همچنین گفت برای sign in کردن در دستگاه جدید مبتنی بر آندروید باید 9 بار این کار انجام شود و مانند آیفون سیستم یکپارچه داخل شدن و تایید نرم افزاری و سخت افزاری ندارد و اندروید باید مرحله به مرحله سخت افزارش تایید شود. به همین دلیل آندروید سیستمی باز محسوب می شود که این از لحاظ امنیتی نقطه ضعف محسوب می شود.
شیلر افزود طبق بررسی های انجام شده توسط ChangWave سه چهارم از کاربران آیفون گفته اند از دستگاه خود رضایت کامل دارند و این در حالی است که نیمی از کاربران آندرویدی رضایت کامل خود را اعلام کرده اند. سیستم عامل روی آیفون کاربر پسند تر بوده و برای کار با اپ ها مهارت خاصی نمی خواهد. فیل شیلر همچنین با افتخار گفت اسکرین روی آیفون 5 که 4 اینچی است، بهترین کیفیت را دارد و البته این در حالی است که آندروید هم روی اسکرین 2.8 اینچی است و هم روی 5.5 اینچی!
وی در مورد سایز آیفون 5 گفت اپل سعی کرده با جاسازی باطری بزرگتر، به کاربر اجازه کار با اینترنت و ... را در زمان بیشتری بدهد و زمانی که کاربر آیفون بیش از 8 ساعت روی اینترنت بوده و کارهای خود را انجام می دهد، بسیاری از گوشی ها نصف این زمان را نیز برای کاربران خود تعبیه نکرده اند.
از همه این حرفها که بگذریم چرا واقعا فردی در حد فیل شیلر بعنوان مدیر بازاریابی اپل چنین چیزهایی را می گوید؟ شاید دلیل اش ترس از فروش سامسونگ و نیز معرفی گلکسی اس 4 باشد که امشب صورت می گیرد.
منبع: زد دی نت
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    47 43
    اپل خیلی وقته که یه سامسوتک باخته - هر موقع گالکسی اس 3 رو از جیبم در میارم واقعا احساس غرور میکنم چه برسه به گالکسی اس 4