مدیر اپل مصاحبه ای با politico کرده و قبل از جلسه هفته آینده با کنگره در مورد خارج کردن 100 میلیارد دلار به خارج از امریکا، جملات میهن پرستانه زد.

تیم کوک در این مصاحبه تاکید کرد که بیش از 100 میلیون دلار سرمایه گذاری برای توسعه کارخانه اپل در خاک امریکا کرده است و عمیقا دنبال این ماجراست تا ساخت قطعات اپل و اسمبل کردن آنها را در داخل توسعه دهد.
تیم گفت پروژه را به دقت دنبال می کنیم و نه تنها قصد داریم محصول نهایی را در امریکا تولید کنیم، بلکه ساخت قطعات را نیز می خواهیم به مناطقی مانند آریزونا، تگزاس، ایلینوی، فلوریدا و کنتاکی منتقل کنیم تا با اسمبل کردن دستگاهها، محصولی وطنی داشته باشیم. (شاید اینها نام مکانهایی باشد که نمایندگان کنگره در آنجا نسبت به سرمایه نقد اپل سوال مطرح کرده اند!)
کمپانی اپل در طول سالهای مختلف، مکان تولید خود را در امریکا قرار داده و دوباره آنرا به خارج برده و این ورود و خروج کارخانه ای سابقه تاریخی دارد.
اندرو کانینگهام مدیر محصولات اپل در ماه دسامبر سال قبل از تولید آی مک 21 اینچی با مارک Assembled in USA سخن گفت و همان موقع چنین محصولی در امریکا یافت نمی شد! فقط مدل 27 اینچی با Assembled in China در بازار موجود بود.
به صورت رسمی تیم کوک برای اولین بار ساخت اپل داخل خاک امریکا را در مصاحبه با بلومبرگ و ان بی سی در پایان 2012 اعلام کرد.
ساخت اپل داخل خاک امریکا ایده ای جدید نیست. اپل در سال 1984 با هزینه 20 میلیون دلار کارخانه ساخت مک را در فریمونت کالیفرنیا آغاز کرد. کارخانه تمام اتوماتیک بود و هر دقیقه یک کامپیوتر مک تولید می کرد. بدلیل پرداخت عوارض بالا، و سربار زیاد ، سالها فقط دست به تولید مک زد و در سال 1992 درب کارخانه بسته شد.
استیو جابز فقید یک بار دیگر با کارخانه NeXT در اوایل 1990 و ساخت کارخانه 10 میلیون دلاری در فریمونت تلاش دیگری در این زمینه کرد و کامپیوتر های Cube شکل اپل را ساخت که بسیار هم گران بود.این بار هم کارخانه و هم کمپانی هر دو ناموفق شدند.
 
 از همه اینها که بگذریم کنگره نسبت به ذخیره کردن 100 میلیارد دلار پول نقد اپل در بیرون از مرزهای امریکا، حساس شده و تیم کوک هفته آینده برای توضیح در این مورد باید به نمایندگان توضیح دهد.
به همین خاطر شنیدن چنین جملات میهن بازانه ای توسط مدیر اپل دور از انتظار نیست و باید منتظر شد و دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آیا تیم کوک معامله ای خواهد کرد؟ اگر هم کارخانه های خود را به داخل خاک امریکا بیاورد، آیا می تواند از معافیتهای مخصوص مالیاتی برخودار گردد؟
باید منتظر اتفاقات هفته آینده باشیم.
 
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    17 1
    میهن بازانه دیگه چیه؟!! لغت جدید اختراع کردین؟!
    • آرش IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      10 0
      فقط به خاطر فهم این کلمه خبر رو خوندم، واقعا از کجا آوردین این کلمه رو؟