نویسنده معتقد است «کلت 45» درباره خانواده‌ای است که سیاست حفره‌ای مرگ‌بار در زندگی‌شان باز می‌کند اما داستانی سیاسی نیست بلکه یک تراژدی است.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «کلت 45» نوشته حسام‌الدین مطهری‌ از سوی نشر آرما منتشر شد؛ داستانی تراژیک از سرگذشتِ مردمِ ایران در دهه پنجاه و شصتِ هجریِ شمسی. شاید داستانِ یک قبضه کُلتِ 45 که به دستِ آدم‌هایِ مختلف افتاد و کارهایِ متفاوت کرد.

آنطور که نویسنده می گوید: «در این رمان خواهید دید که چه‌طور سیاست زندگی‌ای شاد را از هم می‌پاشاند و آدم‌ها را رنگ به رنگ می‌کند. آدم‌هایی که یک روز در وطنِ ما زیسته‌اند و حالا بخشی از تاریخِ ما شده‌اند. آدم‌هایی در دوردست که چندان هم دور نیستند. انگار روحِ آن‌ها در زمانه ماست و در آیندگان هم حلول خواهد کرد. و دوباره ماجراهایِ تراژیکِ دیگری در وطن رقم خواهد زد. تاریخِ ایرانِ ما پر است از تراژدی. فقط کمی هوشمندی می‌خواهد تا کسی بیاید و این تراژدی‌هایِ حاضر و آماده را به شیوه‌ای هنرمندانه تصویر کند. جهانِ داستانِ «کلت 45» منتظر است خوانندگان با نگاه‌هایِ متفاوت و سلایقِ گوناگون پا به آن بگذارند، به جایِ آدم‌هایِ داستان قرار بگیرند، تجربه شخصیت‌ها را بی‌هزینه گزاف مالِ خود کنند و اگر توانستند، از روانیِ داستان لذت ببرند. اگر کسی را راضی می‌کند، باید گفت «کلت 45» درباره خانواده‌ای است که سیاست حفره‌ای مرگ‌بار در زندگی‌شان باز می‌کند. در این صورت فکر می‌کنید با رمانی سیاسی روبه‌رو هستید؟ نه. نویسنده فقط به تراژدی فکر کرده است و بس.»


این رمان در سی و شش فصل و در پانصد و شصت صفحه منتشر شده است.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =