۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰

انتخابات سال آینده، اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری را هم تحت تاثیر قرار داد.

محمود عزیزی:کمتر از 3 ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،اعضای مجلس خبرگان از دغدغه های خود سخن گفتند و همچون همه محافل سیاسی از تلاش فتنه و انحراف برای تاثیر گذاری بر این انتخابات ابراز نگرانی کردند.
دوره جدید مجلس خبرگان در اسفند 91 در روزهای قبل از آغازش یک مساله روز داشت. کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان؛ امری که دو روز طول کشید تا محسن هاشمی رفسنجانی از قول پدرش تاکید کند که هاشمی رفسنجانی به ریاست خبرگان فکر نمی کند. اینجا را ببینید.

 در دیگر سو  ابراهیم انصاریان  رئیس دفتر آیت الله مهدوی کنی هم در گفت وگویی، تاکید کرد که «کاندیداتوری آیت​الله مهدوی​کنی برای ریاست مجلس خبرگان در جلسه روز انتخابات مشخص خواهد شد.» اینجا را ببینید.شاید هاشمی رفسنجانی از معدود چهره های سیاسی است که حضور و عدم حضورش همیشه حاشیه ساز است.فرقی نمی کند انتخابات ریاست جمهوری باشد یا خبرگان رهبری. اینجا را ببینید.
وقتی دو سال قبل او پس از مدتها از ریاست خبرگان کنار رفت و جایش را در صندلی بزرگ قرمز رنگ مجلس قدیم به آیت الله مهدی کنی داد، خیلی ها پیش بینی می کردند او قهر می کند اما هاشمی ماند و خیلی راحت به صندلی صحن رفت که سالها در قامت رئیس جمهور در دیدار مجلسیان روی آن می نشست و مهمان آنان می شد.
امسال هم انتخابات خبرگان برگزار شد و آیت الله مهدوی کنی دوباره رئیس شد و تنها تغییر در نواب رئیس بود که جای آیت الله هاشمی شاهرودی و یزدی تغییر کرد.  اینجا را ببینید.  درباره نتایج انتخابات خبرگان اینجا را ببینید.

نطق آغازین آیت الله مهدوی کنی هم بخش مهمش به انتخابات ریاست جمهوری باز می گشت و آیت الله  گفت که «کاندیداتوری حق هر کسی نیست.» و «کسانی باید نامزد شوند که تیم و برنامه دارند.»

آیت الله مهدوی کنی همچنین از کم لطفی برخی به مجلس خبرگان سخن گفت و  با اشاره به غائله 14 اسفند از نصیحتش به بنی صدر یاد کرد و افزود:«به بنی صدر گفتم تو آخوندزاده‌ای و باید بدانی که شاخه‌های شجره طیبه روحانیت را نمی‌توان برید.» مشروح اظهارات رئیس مجلس خبرگان را اینجا ببینید.

 سخنانی که در مراسم پایانی این اجلاس هم بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و مجلس خبرگان رهبری ضمن توصیه مسئولان به عدم اختلاف و تفرقه در کشور به کاندیدای انتخابات آتی توصیه کرد که در صورت صلاحیت و رای‌آوری نامزد انتخابات شوند. اینجا را ببینید.

اگر در نیمه نخست امسال اعضای خبرگان عمده تمرکزشان را بر مسائل اقتصادی گذاشتند، این بار انتخابات بود که در بیشتر نطق های میان دستور اعضا به زبان آمد. آن طور که  آیت الله محسن حیدری آل کثیر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به مسأله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، از تمام صاحب نظران خواست در مقابل فتنه های احتمالی آینده که ممکن است از سوی نظام سلطه و اپوزیسیون و تجدید نظر طلبان داخلی طراحی شود، قیام نمایند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نیز براساس اخبار ارسال شده به رسانه ها از سوی مجلس خبرگان مطالبی را پیرامون انتخابات آینده ریاست جمهوری و حضور جریان های حاضر در عرصه انتخابات بیان کرد.اینجا را ببینید.
 شب قبل از این سخنان هم اعضای خبرگان به دیدار آیت الله مهدوی کنی رفتند. از آیت الله شنیدند که اعضای مجلس خبرگان برای حب دنیا و اهداف مالی دور یکدیگر جمع نشده اند  و هر یک به زبانی گفتند که ورود افراد مرتبط با جریان فتنه و انحراف را در عرضه انتخابات آتی ریاست«خطرناک» است.

 مجموع اظهارات اعضای خبرگان در دیدار با آیت الله مهدوی کنی را اینجا ببینید.
خبرگان ملت در بیانیه پایانی سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبرى تاکید کردند:«انتظار از مسئولان و کاندیداهاى انتخابات، عمل به قانون و رعایت اخلاق است.» ایـنـجـا 
/27212
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =