توصیه به مجلس و دولت و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، از محورهای سخنان ناطقان مجلس خبرگان رهبری بود.

به گزارش خبرآنلاین، دومین روز سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم کار خود را آغاز کرد. در این اجلاس نخست نطق های پیش از دستور چند تن از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در دستور کار قرار گرفت که هر یک بر اساس آیین نامه به مدت 15 دقیقه پیرامون اهم مسائل جاری کشور به ایراد سخن پرداختند.
آنچنان که مهر نوشته است آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان از مجلس شورای اسلامی و دولت خواست بیش از پیش به فکر معیشت مردم و مهارگرانی و گران فروشی باشند و افزود: مسؤلان در این راستا، توجه جدی مبذول دارند و به مردم همیشه در صحنه، خدمت رسانی بیشتری نمایند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نیز در سخنان خود مطالبی را پیرامون انتخابات آینده ریاست جمهوری که در سال آتی برگزار خواهد شد، بیان کرد و برای تنویر افکار عمومی برخی نکاتی پیرامون حضور جریان های حاضر در عرصه انتخابات و پرهیز از طرح شعارهای تفرقه برانگیز عنوان کرد. در تمام دوران گذشته پس از انقلاب اسلامی و برگزاری بیش از 30 انتخابات، شاهد جضور جدی مردم در صحنه بوده ایم. لذا بیان برخی نکات که بوی فتنه و توطئه بدهد، محکوم است.
آیت الله نعیم آبادی همچنین، برخی تندروی ها از سوی برخی جریانات سیاسی را به شدت محکوم کرد و افزود: نباید گذاشت عده ای با این گونه روش های غلط، نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند.
آیت الله محسن حیدری آل کثیر، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به مسأله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، از تمام صاحب نظران و خبرگان ملت خواست تا با آگاهی بخشی، حفظ و ترویج فرهنگ وحدت و اتحاد، بستر مناسبی را برگزاری این انتخابات و حضور آگاهانه و حداکثری را برای همگان فراهم آورند و در مقابل فتنه های احتمالی آینده که ممکن است از سوی نظام سلطه و اپوزیسیون و تجدید نظر طلبان داخلی طراحی شود، قیام نمایند.
وی همچنین از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و جریان های سیاسی خواست، کاری نکنند تا بر وحدت و انسجام ملت خدشه وارد شود. او همچنین بر پرهیز از اسراف و ریخت و پاش های زاید در دوران تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری تأکید کرد.
وی در پایان، طرح انتخابات پارلمانی که از سوی یکی از مراجع تقلید و همچنین در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه مورد بحث قرار گرفت را موضوعی قابل پیگیری و طرح در مجامع علمی دانست.
/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =