۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز جمعه فرمان کاهش هزینه های سال جاری دولت را صادر کرد.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از شبکه یورونیوز، اوباما پس از دیدار بی نتیجه با رهبران دو حزب دمکرات و جمهوریخواه، ناگزیر از امضای این قانون (دستورالعمل)، بن بست به وجود آمده را متوجه سیاست های جمهوریخواهان کنگره دانست.

او گفت: « هیچکدام از این کارها لزومی نداشت. اتفاق افتاد برای اینکه جمهوریخواهان در کنگره چنین انتخابی کردند. آنها حاضر نشدند در آخر تکان بخورند و اجازه دادند تا تنها راه گریز برای کمک به کاهش کسری بودجه، اینگونه به کاسته شدن از هزینه ها ختم شود.»

کاهش هزینه ها یعنی کاهش بودجه بعضی از ادارات، بیکاری بیشتر و ارائه خدمات پایین تر دولتی. که بدون شک فشار اصلی آن بر دوش اقشار فقیر و کم بضاعت آمریکا خواهد بود.

اما یک شهروند در این مورد می گوید: « واقعا مضحک است که رییس جمهوری و کنگره نمی توانند روی این موضوع توافق کنند مسئله ای است که همیشه درگیر آن هستیم و واقعا این برای مردم عادلانه نیست.»

اما نظر یک شهروند دیگر: « آیا این مسئله چندین دفعه در طول مبارزه انتخاباتی تکرا نشده بود؟ من احساس می کنم که هیچ کاری انجام نداده ایم. نمی دانم ولی به نظرم که مضحک است.»

این کاهش بودجه 85 میلیارد دلاری عمدتا در بخش دفاعی نظامی است و تاثیرات مستقیمی هم بر بخشهایی نظیر آموزش و تحقیقات و بهداشت و سلامت می گذارد. بیکاری قابل توجهی را پدید می آورد و به کاهش رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا می انجامد که تاثیراتی جهانی خواهد گذاشت.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =