سرپرست وزارت بهداشت رسما اعلام کرد برنامه پزشک خانواده فعلا در تهران اجرا نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ وزارت بهداشت در دوره مدیریت مرضیه وحید دستجردی، وزیر برکنار شده بهداشت، برنامه ثبت نام از مردم را برای انتخاب پزشک خانواده حتی در تهران شروع کرد. این ثبت نام در برخی مناطق تهران هم انجام شد و البته مشکلات مختلفی هم داشت. اما پس از برکناری خانم وزیر، محمدحسن طریقت منفرد از تغییراتی در نسخه 02 برنامه پزشک خانواده خبر داد.

او اکنون گفته است که پزشک خانواده در تهران اجرا نمی شود. البته پیش از این شنیده شده بود که ثبت نام مردم برای پزشک خانواده در تهران متوقف و یا حداقل کند شده است. اما طریقت منفرد اکنون توقف رسمی آن را اعلام کرده.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت از او دراین باره چنین نقل کرده است: "برنامه پزشک خانواده باید ابتدا در شهرهای کوچک اجرا شود تا نتایج آن به دست بیاید و سپس در تهران که شهر بزرگی است، اجرا شود."

سرپرست وزارت بهداشت در روز معارفه خود درباره پزشک خانواده گفته بود: "ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده حتما از برنامه های مهم من است و من با این برنامه بزرگ شده ام. 35 سال پیش آنجایی که این طرح موفقیت داشت من پزشک خانواده بودم و بدون پزشک خانواده نمی‌شود در وزارت بهداشت کاری کرد."

البته پزشک خانواده که قرار بود رایگان باشد، اکنون پولی شده است، به گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت، پزشک خانواده پولی شد چون دولت تامین بودجه نکرد. حسن تامینی لیچانی دراین باره به خبرآنلاین گفت: "به خاطر عدم حمایت دولت که بودجه آن را تامین نکرد. این طرح در مرحه اول که مراجعه بیماران به پزشک عمومی است هزینه زیادی نیاز دارد اما دولت نتوانسته آن را تامین کند برای همین در نسخه جدید قرار است که 10 درصد فرانشیز گرفته شود."

 

انتخابات نظام پزشکی بحث روز وزارت بهداشت نیست

سرپرست وزارت بهداشت همچنین گفته که اولویت وزارت بهداشت پزشک خانواده است، نه چیز دیگر: انتخابات نظام پزشکی بحث روز وزارت بهداشت نیست.

طریقت منفرد گفت: انتخابات نظام پزشکی برگزار شد و تصمیم‌گیری در مورد مراحل بعدی این انتخابات برعهده نهادهای مسئول و ذیربط است. اجرای موفق برنامه پزشک خانواده، هرچه فعال کردن مراکز بهداشتی و درمانی دولتی به لحاظ کمی و کیفی و به تبع آن برخورداری بهتر مردم از خدمات بهداشتی و درمانی، بودجه بخش سلامت و تعیین تعرفه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌ها و دغدغه‌های اصلی این وزارتخانه است.

 

بیماران سرطانی یارانه می گیرند

طریقت ‌منفرد در حاشیه آیین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور، عنوان کرد: بیمارستان‌های دولتی با وجود تحریم‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند ولی همه تلاش‌ها به کار بسته شده تا بیمارستان‌ها کار خود را به درستی انجام دهند و مشکلی برای بیماران ایجاد نشود.

او گفت: بیماران سرطانی نیز متناسب با نیاز خود برای درمان، یارانه دریافت می‌کنند تا مشکل مربوط به آن‌ها رفع شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    بودجه پیشنهادی پزشک خانواده در لایحه بو دجه سال 92، دو هزار میلیارد تومان است (البته با کلی افزایش که صورت گرفته) حالا اگه ارزش پول رو هم تو این چند سال ثابت فرض کنیم، باز هم این رو مقایسه کنید با پرونده اختلاس بزرگ