۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

دکتر بهرام امیراحمدیان در مطلب تازه خود در خبرآنلاین با عنوان «رئیس جمهور آینده ایران چه کسی باید باشد؟» به توصیف وضعیت اقتصادی کشور و ویژگی‌های رئیس جمهور آینده پرداخته است.

این استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:
«رئیس جمهور آینده ایران چه کسی خواهد بود؟ این پرسشی است که بسیاری از سیاستمداران و دولتمردان از خود می پرسند و به پرسشی اساسی در حلقه های سیاسی و در برنامه آرایش سیاسی آینده مطرح می شود. اما برای مردم مهمترین مساله، اقتصاد است. گرانی است و تورم. کاهش قدرت خرید و خالی ماندن سبد هزینه زندگی. مردمی که قدرت خریدشان در طی همین سال 1391 به بیش از نصف کاهش یافته است. پس اندازشان کمتر از نصف شده است. راستی چه کسی زیان ناشی از کاهش ارزش پول دارندگان پس اندازهای سپرده را به آنها باز می گرداند؟»
عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش آورده است: «... برای کسی که با پس انداز اندکی می توانست یک اتومبیل پراید را خریداری و با آن شغلی برای خود یا فرزند دانشگاه دیده اش در مسافرکشی دست و پا کند، چه باید کرد که اکنون نمی تواند به این آرزوی کوچک خود جامه عمل بپوشاند. مردم طبقه متوسط که هر روز به میادین میوه و تره بار می روند با تمام وجود گرانی را حس می کنند و هنگامی که با سبد های کم بنیه برمی گردند، ماشینهایی را می بینند که برخی آن چنان پربها هستند که می توانند با ارزش خود چندین شغل را ایجاد کنند... این نوع رفتار فخرفروشانه ثروتمندان به طبقه متوسط در دهه آغازین تاسیس جمهوری اسلامی ایران ضد ارزش بود که اکنون به ارزش تبدیل شده و مردم عادی را رنج می دهد. مردم انتظار دارند که رئیس جمهور این فاصله طبقاتی را کمتر کند و گران فروشی و اجحاف کنندگان اقتصادی را نظارت و مهار کند. برای مردم چه تفاوت دارد که چه کسی رئیس جمهور شود.»
برای مطالعه متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    ای بابا... دلت خوشه ها
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    آقای دکتر اینقدر حرص و جوش نخور . درست میشه ان شا ا...
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    مشایی قهرمان.
  • مسلم A1 ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    0 0
    کاش کسانی که مسئولیت دارند مثل شما فکر کنند..... کاش
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    رييس جمهور اينده بايد پولدار باشد چون فقط پولدارها اقتصاد بلدند