دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد که تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز در نشست خبری که در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی که دارند در این راهپیمایی شرکت کردند و حضور مردم نشان داد که آنها همچنان به نظام اسلامی اعتقاد و اطمینان دارند.
وی در ادامه به سوال خبرنگاران در خصوص شکل‌گیری جبهه متحد اصولگرایان، حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، نقش‌آفرینی جبهه پایداری در فضای سیاسی کشور، کاندیداتوری اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات سال 92 ، جزئیات جلسات مشترک دولت و مجلس و زمان ارسال لایحه بودجه 92 از سوی دولت به مجلس پاسخ داد.
اهم اظهارات دبیرکل جامعه مهندسین به نقل از تسنیم و فارس می آید:
* درباره اینکه آیا جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد یا نه؟، سیاست راهبردی ما در انتخابات تغییر نکرده و تلاش خواهیم کرد تا اصولگرایان به اتحاد برسند، اما این اتحاد صددرصدی نیست. با این حال تلاش خود را خواهیم کرد که به سمت اتحاد نزدیک شویم.
* جبهه متحد در انتخابات گذشته با سازوکارهای مختلفی همچون 6+5 و 8+7 شکل گرفته بود، اینکه آقای عسگراولادی گفته‌اند در انتخابات پیش‌رو جبهه متحد اصولگرایان شکل خواهد گرفت، معنای آن این است که ما تلاش خود را برای وحدت به کار خواهیم بست.
* انتخابات سال 92 سه قطبی است، قطب اول اصلاح‌طلبان، قطب دوم جریان انحرافی و قطب سوم مخصوص جریان اصولگرایی است.
* در انتخابات مجلس نهم رقابت بین جبهه متحد و جبهه پایداری شکل گرفت و در این دوره از انتخابات فعلا ائتلاف 1+2 شکل گرفته است که ما معتقدیم این ائتلاف بخشی از ظرفیت اصولگرایی است، اما همه ظرفیت اصولگرایی نیست.

* نباید اصولگرایی را منحصر به فرد خاصی کرد، اگر این رویه را در پیش بگیریم، اشتباه استراتژیکی مرتکب شدیم. بر این باورم که باید اصولگرایان را دورهم جمع کرد تا از طریق یک فرآیند واحد کاندیدای مورد نظر انتخاب شود. ما تمام تلاش خود را از طریق مذاکره و گفت‌وگو با کاندیداهای احتمالی و احزاب اصولگرا به کار خواهیم بست تا به وحدت برسیم.
* در پاسخ به این سوال که {آیا کاندیداتوری شما در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قطعی شده است؟}: جبهه پیروان متشکل از 15 تشکل سیاسی است که در همه انتخابات حرفی جدی برای گفتن دارد و در این دوره از انتخابات قرار شده تشکل‌های عضو کاندیداهای خود را به جبهه معرفی کنند. تا به حال به 7 اسم رسیده‌ایم که قرار است که این 7 نفر به 3 نفر تقلیل یابند.
* جامعه نمایندگان ادوار مجلس بنده را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود اعلام کرده اما این یک تفاهم متقابل نبوده و اقدامی یک‌طرفه است و همانطور که اعلام کرده بودم بنده قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارم.
*تصورم این است که هاشمی رفسنجانی نمی آید، اما در انتخابات نقش آفرینی می کند چرا که ارتباطی با بخشی از اصلاح طلبان و بخشی از اصولگرایان دارد .
*بنده توصیه می کنم که هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    16 1
    در انتخابلت آینده سه گروه شرکت میکنند. اصلاح طلب, فرصت طلب, جریان انحرافی.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    24 0
    جايگاه شما متناسب نصيحت کردن هاشمي هست؟
  • سید مهدی US ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    5 1
    انشاءالله آقای هاشمی کاندیدا شوند و سروسامانی به اوضاع نابسامان کشور بدهند.