۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷

اعضای گروه 20 در مسکو گردهم آمدند تا راهکاری برای جنگ پولها، افزایش رشد اقتصادی و بهبود قوانین مالیاتی بیابند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، آلمان، انگلستان و فرانسه روز شنبه از اعضای گروه 20 خواستند تدابیر موثرتری برای اصلاح سیستم مالی بین‌المللی در جهت بهبود وضعیت مالیاتی شرکتهای چندملیتی در نظر گیرند.
گفتنی است سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گزارشی را در اختیار وزرای دارایی 20 قدرت اقتصادی جهان و حاضر در نشست جی 20 در مسکو با موضوع ضرورت تدوین قوانین مالی موثرتر قرار داد. در این سند آمده است که از هم اکنون تا تابستان آینده باید طرحی برای تقویت نورم‌های بین‌المللی در جهت هماهنگی بیشتر با روند جهانی‌سازی صورت گیرد. در این گزارش آمده است به دلیل نقص موجود در قوانین، شمار زیادی از شرکت‌های چندملیتی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.
ورزای دارایی 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلستان همچنین خواهان آن شدند که قدرت‌های اقتصادی جهان تسلط بیشتری بر این معضل داشته باشند. ولفگانگ شوبل، وزیر دارایی آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در این باره گفت: شرکت‌های چندملیتی باید سهم مالیات خود را به درستی پرداخت کنند. وی خواهان آن شد که اعضای گروه 20 برنامه‌ای بین‌المللی را برای اجرایی کردن قوانین تدوین کنند.
آنجل گریا، دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در این باره می‌گوید: شرکت‌های چند ملیتی به دلیل وضعیت خاص‌شان یا مالیات نمی‌پردازند و یا کم می‌پردازند و این مسئله می‌تواند بر روی شرکت‌های متوسط و کوچک ملی و همچنین طبقۀ متوسط تأثیرات منفی داشته باشد.
اعضای گروه 20 مرکب از آفریقای جنوبی، آلمان، عربستان سعودی، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، انگلستان، روسیه، ترکیه و اتحادیه اروپا) روزهای جمعه و شنبه در مسکو گرد هم آمدند تا راهکاری برای افزایش رشد اقتصادی و همچنین مقابله با جنگ پولها بیابند.
جنگ پولها که با روی کارآمدن دولت شینزو آبه و با بازی ژاپن در کاهش ین آغاز شده، با انتقادات زیادی روبرو شده است. جنگ پول یا جنگ ارزها سیاست کاهش ارزش پولی است که از سوی برخی دولتها با هدف بالا بردن توان رقابتی در عرصۀ بین‌المللی در پیش گرفته شده است. این در حالی است که بسیاری از قدرتهای بزرگ اقتصادی اعم از ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا در سال 2012 شاهد رشد منفی در مقابل اقتصادهای نوظهور اعم از برزیل، روسیه، هند، اندونزی، چین و آفریقای جنوبی بوده‌اند.
مقابله با سیاست "جنگ پولها" از مهمترین محورهای مذاکرۀ قدرتهای اقتصادی جهان در نشست مسکو است. 
3952
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =