محمدرضا طالقانی و علیرضا دبیر مهمان برنامه «زاویه» بودند و به بررسی وقایع اخیر ورزش اول کشور پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در حالی که خبر حذف کشتی از رشته های ورزشی المپیک 2020 در هفته اخیر جامعه ورزشی کشور را کاملا تحت تاثیر خودش قرار داده بود، برنامه زاویه هم با دور شدن از فضای فوتبال و دعوت از دو پیشکسوت کشتی اتفاقات اخیر این رشته محبوب را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. در ابتدا برنامه محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که وضعیت فعلی کشتی ایران را چگونه ارزیابی می کند، گفت: «اجازه می خواهم که پاسخ این سوال را به آقای دبیر محول کنم چرا که ممکن است همچون سوال هایی که در طول هفته گذشته از من پرسیده شده این را هم از روی احساسات جواب دهم.»
علیرصا دبیر قهرمان سابق کشتی کشور هم هم در واکنش به آن گفت: «اگر بخواهم از جنبه مدیریتی پاسخ دهم باید بگویم که آقای وزیر باید هر چه زودتر نسبت به مسائل اخیر تصمیم گیری کند. این فدراسیون 15 ماه بدون رئیس بوده که به هیچ عنوان خوب نیست. تبعات این مسئله را در همین رفت و آمد های آقای بنا و یا مشکلات زیادی که آقای خادم با آن دست و پنجه نرم می کند می بینیم. اما اگر از نظر فنی بررسی کنم در حال حاضر باید به جوان ها میدان دهیم. من در مسابقات جهانی 1998 آمریکا در حالی که فقط 20 سال داشتم خودم را نشان دادم. اولویت اول کشتی کشور مسابقات المپیک است، بعد از آن مسابقات جهان و بعد از آن هم مسابقات آسیایی به همین خاطر به نفع کشتی است که در مسابقات جهانی جوانگرایی کنیم. کسی در خاطرش نمی ماند که در مسابقات جهانی چه نتایجی را گرفتیم اما 3 طلا ارزشمندی که محمد بنا به ارمغان آورد برای همیشه در تاریخ می ماند. البته آقای خادم از بزرگان کشتی ایران است و حتما برنامه خاص خودش را دارد.»
طالقانی هم در ادامه گفت: «برای من هم جای سوال دارد که چرا نفرات اصلی را برای مسابقات جهانی انتخاب کردیم. به نظر من انتخاب جوان ترها برای این مسابقات در آینده به کشتی کشور کمک می کرد.»
در ادامه میهمانان برنامه از خاطرات سال های گذشته خود از این رشته گفتند و محمدرضا طالقانی درباره اولین روزهای آشنایی اش با علیرضا دبیر گفت: «زمانی که برای اولین بار علیرضا را دیدم تنها 35 کیلو وزن داشت اما به او گفتم که مطمئن باش در مسابقات جهانی پیش رو قهرمان می شوی. من در سال 78 به 3 نفر سکه هدیه دادم که هر سه آنها قهرمان جهان شدند، یکی آز آنها علیرضا دبیر بود.»
در پایان برنامه هم بحث تصمیم IOC مبنی برحذف کشتی از المپیک 2020 مطرح شد که طالقانی در واکنش به آن گفت: «همواره در مقابل تصمیمات گذشته IOC که بر علیه ورزش کشتی بوده کوتاه آمدیم که در نهایت چنین تصمیم را گرفتند. از حالا نباید بگذاریم که شرایط بدتر از این شود و باید جلوی این اتفاق تلخ را بگیریم.»
علیرضا دبیر هم ادامه داد: «باید با لابی های خود از عملی شدن این تصمیم جلوگیری کنیم. دیدیم که کشوری مثل کره برای مقابله به حذف رشته تکواندو شرکت سامسونگ را اسپانسر کل المپیک کرد. تا به حال دوستان این مسئله را جدی نگرفتند اما از این به بعد باید با تمام وجود اقدامات خود را آغاز کنم.»
 252 41
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    10 8
    همان که گفتم. کشتی بدون سلطان محمد بنا هیچ جذابیتی برای ما ندارد. اول بنا را برگردانید و بعد فکری راجع به نگهداشتن کشتی در المپیک کنید.
    • محسن IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
      13 0
      ضمن تشکر وقدرانی از جناب آقای بنا که به حق چهره ماندگار کشتی ایران خواهد بود ولی در هیچ زمینه ای نباید اتکا به یک شخص داشت و در باره کسی اغراق کرد. در مورد حذف کشتی از المپیک ، کشورهای صاحب نام منطقه باید از تمام امکانات و نفوذ خود استفاده کنند ضمن اینکه کشتی یکی از فدیمی ترین رشته های المپیک و حتی تاریخ بشر است پس خواهد ماند چون اعتبار المپیک است
  • مارال FR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    8 4
    آدم دوست داشتنی
    • میثم IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
      1 1
      کی..!؟؟! من..!؟