دولتی بودن بانک‌ها موجب عدم افزایش سرمایه بانک‌ها شده و همین مانع دسترسی مصرف‌کننده‌های کوچک به تسهیلات بانکی است.

"محمد طالبی" مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگو با رادیو ایران صدا گفت: کشور ما به لحاظ تامین منابع وابستگی بسیار زیادی به بانک‌ها دارد اما در کشورهای پیشرفته به جز بانک‌ها ابزارها و منابع دیگری هستند که به تامین منابع کشور کمک می‌کنند.
وی افزود: این وابستگی شدید موجب شده که انتظارات و توقعات و در پی آن چالش‌های بانک‌ها نیز بیشتر شود و با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی کشور نیازهای خرد و کلان اقتصاد به بانک‌ها بیشتر شود یعنی هم بنگاه‌های کلان اقتصادی نیاز به منابع و درآمد دارند هم مصرف‌کننده‌ها و مردم.
طالبی ادامه داد: تامین این منابع همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و جامعه است و هر گاه در این مسیر مشکلاتی پیش می‌آید به طور طبیعی نگرانی‌هایی برای عملکرد بنک‌ها نیز به وجود می‌آید.
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: باید پذیرفت که اقتصادی که به این سطح رسیده و تعداد بنگاه‌ها در آن زیاد شده‌اند و غلبه مردم بر اقتصاد بیشتر شده است، نیازمند توسعه تامین منابع آن است که تقویت بانک‌ها و تقویت دیگر منابع تامین مالی را احتیاج دارد.

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    0 0
    شما به مرغداری های وام بانکی می دهید ولی اینها پول را از شما می گیرند و بعد می برند در ملک و زمین و...سرمایه گذاری می کنند. این مرغداری ها تا سهامی عام نباشند و معلوم نباشد که این پولی که میگرند را چه می شود هرچقدر هم به اینها پول بدهید فایده برای صنعت مرغداری ندارد هرچند یه عده خیلی پولدار شده اند از این راه.