رضا عطاران بازیگر فیلم سینمایی «دهلیز» در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت علاقه‌مند است با مسعود کیمیایی همکاری و برای او بازی کند.

الهام نداف: نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «دهلیز» چهارشنبه غروب با حضور بهروز شعیبی کارگردان، محمود رضوی تهیه‌کننده، رضا عطاران، هانیه توسلی و محمدرضا شیرخانلو بازیگران، علی اصغری فیلمنامه‌نویس، مهدی جعفری فیلمبردار و با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

این فیلم داستان پدری (عطاران) است که به جرم قتل پنچ سال در زندان بوده و اکنون در آستانه قصاص است. همسر او (توسلی) او می‌کوشد از خانواده مقتول رضایت بگیرد و...
 

در ابتدای این نشست که مورد استقبال اهالی رسانه قرار گرفت، شعیبی کارگردان «دهلیز» درباره چگونگی شکل گیری این فیلم گفت: «شروع «دهلیز» از طرحی بود که دو ماه طول کشید تا پروانه ساخت آن را بگیریم. پس از آن فروردین‌ماه این طرح را با اصغری مطرح کردم و پس از پایان نگارش فیلمنامه 15 آذر فیلمبرداری را شروع کردیم. بسیار خوشحالم پس از گذشت دو ماه از فیلمبرداری نسخه کاملی آماده نمایش شد. ما 40 جلسه فیلمبرداری کردیم که این براساس برآورد فیلمنامه بود. تدوین و ساخت موسیقی همزمان با فیلمبرداری فیلم بود که بهزاد عبدی در اکراین موسیقی فیلم را ساختند.»


او در در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا رضا عطاران را برای بازی در نقش پدر انتخاب کرده توضیح داد: «ما تمام تلاش خود را کردیم که فیلمی بدون ادا و ادعا بسازیم، اما در مورد حضور آقای عطاران باید بگویم که وی کارگردان و بازیگری پیشکسوت است. من قطعاً خیلی علاقه داشتم که ایشان در فیلم حضور داشته باشند. بگذاریم از خود او بپرسیم که چرا قبول کرده در این فیلم بازی کند.»


شعیبی ادامه داد: «در خصوص بازی عطاران نگرانی خیلی کمی داشتم چرا که سیر تعالی بازی را در کارهای ایشان دیده بودم. اگر قرار بود آقای عطاران ریسک حضور در نقش جدی را بپذیرند قبلاً این کار را با فیلم کاهانی به عنوان «اسب حیوان نجیبی است» را انجام داده بود. «دهلیز» کاری کاملاً جدی بود. من با بچه‌هایی کار کردم که با شناخت خوب از سینما و تئا‌تر می‌آمدند. سعی کردم به ترکیب خوبی برسم که اتفاق خوب و درستی بیفتد و آدم‌ها باورشان بشود. حتی محمدرضا از شنیدن اینکه قرار است که عطاران نقش پدرش را بازی کند ذوق کرد.»


این کارگردان همچنین درباره حضور هانیه توسلی عنوان کرد: «از سال 80 که به عنوان دستیار کارگردان در فیلم «شب‌های روشن» همکاری داشتم با خانم توسلی آشنا شدم و ایشان از کاندیداهای اصلی من برای ایفای این نقش بودند. البته در ابتدا خانم توسلی درگیر فیلمنامه دیگری بودند، اما خوشبختانه فیلمشان زود‌تر تمام شد و توانست در «دهلیز» حضور یابد.»
 

شعیبی در خصوص انتخاب نقش بازیگر کودک گفت: «ما برای انتخاب نقش امیرعلی 70 تا 80 کاندید داشتیم از یک شب تا صبح با یک بازیگر دیگر کار را فیلمبرداری کردیم اما پس از آن تغییری انجام شد و محمدرضا شیرخانلو با اولین پلان میخ خود را در بازی کوبید، چرا که بسیار خوب و درست بازی می‌کرد.»


در ادامه این جلسه رضا عطاران یکی از بازیگران «دهلیز» درباره دلیل بازی در این فیلم توضیح داد: «نقش را دوست داشتم فیلمنامه را نیز خیلی پسندیدم. در ضمن بازیگران دوست دارند نقش‌های متفاوت بازی کنند بنابراین با توجه به جذابیت فیلمنامه و اطمینان و‌شناختی که از آقای شعیبی داشتم این نقش را پذیرفتم و بازی کردم. اینکه برخی از دوستان می‌گویند حضور من در این فیلم نوعی ریسک بوده باید بگویم ریسک بخشی از بازیگری است.»


عطاران درباره بازی در نقش جدی و تجربه حضور در فیلم‌های کمدی اظهار داشت: «من در سکانس اول به اصطلاح میخ خود را کوبیدم تا مخاطب متوجه شود که قرار نیست در این فیلم به عطاران بخندد و از تغییر فضای کمدی به جدی باید بگویم این تغییر برای جو جامعه است. شاید یک روز فیلم اکشن بازی کنم، شاید در فیلم آقای کیمیایی بازی کنم.»


شهیدی فر از این فرصت استفاده کرد و از عطاران در خصوص بازی در فیلم «چه خوب که برگشتی» پرسید. وی در این باره گفت: «البته مسئولیت آن فیلم بر عهده من نیست، اما فقط می‌توانم بگویم یکی از آرزو‌هایم این بود که با آقای مهرجویی کار کنم. آقای مهرجویی خلق و خوی ویژه‌ای دارد و پس از آشنا شدن با ایشان آدم مجبور می‌شود یاد بگیرد راحت‌تر زندگی کند.»


وی درباره اینکه امسال نیز سیمرغ جشنواره فیلم فجر را کسب می‌کند یا خیر، گفت: «نمی‌دانم شاید چون سال پیش الکی دادند امسال هم الکی سیمرغ به من برسد.»


اما هانیه توسلی دیگر بازیگر فیلم «دهلیز» درباره حضور در این فیلم گفت: «خیلی خوشحالم که در «دهلیز» بازی کردم و با وجود اینکه آقای شعیبی اولین فیلم‌ بلندشان را کارگردانی می‌کردند اما بسیار بر این فیلم تسلط داشتند و کارگردان بسیار با اخلاقی هستند. کارهای متنوع را دوست دارم و علاقه مندم کار طنز را هم تجربه کنم.»


وی در خصوص پذیرفتن نقشی بالا‌تر از سن واقعی‌اش عنوان کرد: «من از لحاظ سنی 33 سال دارم بنابراین می‌توانستم در واقعیت صاحب یک پسر 7 ساله باشم. من نقش را دوست داشتم اگر باز هم پیش بیاید حتی نقشی داغون‌تر از شیوا هم باشد باز هم قبول می‌کنم و این شخصیت‌پردازی و فیلمنامه بستگی دارد.»


در ادامه این جلسه رضوی تهیه‌کننده فیلم در مورد بودجه ساخت «دهلیز» گفت: «دو ماه طول کشید تا پروانه ساخت این فیلم را بگیریم. این فیلم کاری کم‌ هزینه یا متوسط هزینه است، اما کار سختی است که آن را به انجام رساندیم.»


او در پاسخ به این سئوال که چطور شد که بعد از تهیه فیلمی مثل «درباره الی» این فیلم را تهیه کردید، گفت: «هر دو کار مخاطب‌پسند بود و سعی کردم حرفم را کامل در فیلم بزنم. دو سه سال قبل موج پرداخت به موضوع قصه ایجاد شده بود. این فیلم سیاه‌نمایی ندارد و همه چیز در آن سفید است. شاید فیلم بعدی که تهیه کنم مانند «درباره الی» باشد شاید هم نه. این‌ها به تنوع موضوعات سینمایی مربوط می‌شود.»


محمدرضا شیرخانلو بازیگر نقش کودک گفت: «هفت سال دارم. قبلاً در فیلم‌هایی چون «چک برگشتی»، «دیوار» و «سفر زمان» ‌ بازی کرده بودم.»


شهیدی‌فر از شیرخانلو درباره دستمزدش پرسید و او سکوت کرد. عطاران در پاسخ به سؤال شهیدی‌فر گفت: «بهش بگو خودت چقدر می‌گیری» که این حرف خنده حضار را به همراه داشت. 


 بازیگر خردسال نیز در جواب شهیدی فر گفت: «برای همه کار‌هایم 4 میلیون تومان گرفته‌ام.»

 

عکس: بهرنگ دزفولی‌زاده

 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    67 5
    خیلی دوست داشتم دهلیز رو رابطه پدر و پسر خیلی روم تاثیر گذاشت عاشق امیر علی شدم
  • بدون نام US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    66 5
    دهلیز هم فیلم خوبیه
  • سمناني LU ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    33 2
    رضا عطاران يه دونه اي به مولا
  • علي IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    11 4
    سينماي طنز ايران فقط رضا عطاران و موسيقي ايران هم محسن چاوشي.