کارگران مهاجر سالیانه میلیاردها دلار ارز وارد کشورشان می‌کنند که نقش مهمی برای اقتصادهای ضعیف دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لاتریبون، کارگران مهاجر در سال 2011 نزدیک به 372 میلیارد دلار روانۀ کشورهایشان کردند. در این آمار که از سوی بانک جهانی منتشر شده، آمده است: این مبالغ در بسیاری از مواقع برای کشورها بسیار مهم و تعیین کننده بوده است. انتقال سرمایۀ کارگران مهاجر به کشورهایشان و تخمین آن کار دشواری است. با این حال بانک جهانی به تازگی در گزارشی به طور تقریبی آن را تخمین زده است. در این گزارش آمده است که انتقال سرمایه کارگران مهاجران به کشورهایشان در طول 3 دهۀ اخیر سه برابر شده است. این رقم در سال 2011 به 372 میلیارد دلار رسیده و از مجموع کمک‌های اختصاص یافته برای توسعۀ این کشورها از سوی کشورهای توسعه یافته نیز فراتر رفته است.
طبق آمار سال 2009 سازمان ملل، 215 میلیون نفر معادل 3% از جمعیت کره زمین در خارج کشورشان زندگی می‌کرده‌اند.
در مقیاس جهانی، بخش مهمی از سرمایه‌های منتقل شده به سوی اقتصادهای نوظهور بوده است. هند( 64 میلیارد دلار)، چین(62 میلیارد دلار)، مکزیک(24 میلیارد دلار) در این رده‌بندی سه جایگاه اول را از آنِ خود کرده‌اند. برای کشورهایی که اقتصاد آنها در رتبۀ پائینی قرار دارد، این مبالغ می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی آنها داشته باشد.
در این میان، انتقال پول از سوی مهاجران 31% از تولید ناخالص داخلی تاجیکستان، 29% لزوتو و 23% ساموآ را تشکیل داده است. در مورد فرانسه این وضعیت جالب است، چرا که تراز موجود تقریباً در وضعیت متعادلی قرار دارد. کارگران مهاجر در فرانسه تقریباً 20 میلیارد یورو به کشورهای خود ارسال کرده‌اند؛ در حالیکه در همین مدت فرانسوی‌های ساکن خارج 20 میلیارد یورو به فرانسه وارد کرده‌ا‌ند. 
3152
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =