ایسنا نوشت:

 علیرضا زاکانی در نشست «جریان شناسی انتخابات سال 92» که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: ما امروز بعد از 34 سال نیازمند بازنگری هستیم و این 34 سال تجربه گرانبهایی برای ما فراهم کرده است و نیازمند جنبش پویای اصلاح‌گری اسلامی هستیم که این جنش باید مطالبه جدی نیروهای جوان قرار گیرد از این باب که توجه به اندیشه‌های امام و فرامین رهبری اصل قرار گیرد و اگر این اتفاق افتاد جلوی بسیاری از اتفاقاتی که برای انقلاب می‌خواهد بی افتد، گرفته می‌شود.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         نقشه راهی که تا به امروز تجربه کردیم، نقشه راه متفاوتی است که یک نقشه، راهی است که 16 سال در کشور تجربه شده و نقشه دیگر راهی است که امسال، سال هشتم تجربه آن است و بنای این دو مسیر با هم متفاوت هستند.
·         در دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی اشکال در رویکرد و مبانی و دستورالعمل‌ها داشتند، البته در عملکرد و رفتارها نیز اشکالاتی مشاهده می‌شد.البته باید توجه داشت که همه دولت‌ها کارهای مناسب و خوب داشتند و نباید این موارد را نادیده گرفت. در این دوره نیز اشکالات جدی وجود دارد اما اشکالات مبنایی و اساسی مانند دوره 16 ساله نیست بلکه اشکالات از جنس اشکالات رفتاری و عملی این حوزه است و این اشکالات ارتباطی به نسخه اصلی این گفتمان (اصولگرایی) ندارد که این گفتمان، گفتمان اساسی انقلاب اسلامی است.
·         از سال 84 مسیر تغییر کرد و امروز مسیر، مسیری است که پیشرفت اسلامی باید مدنظر قرار گیرد و حال ممکن است عده‌ای نخواهند و یا نتوانند؛ بنابراین اگر کسی امروز خسته شده و جهت گذشته را دنبال نمی‌کند، ارتباطی به نسخه اصلی ما ندارد و نسخه اصلی ما درست است که با آن سیر تکامل انقلاب اسلامی را مهیا می‌کند.
·         خط تلاش دشمن این است که در جوامع مسلمین تفرقه و شکاف قومی و مذهبی را راه‌اندازی کند و علاوه بر این در خصوص ایران نیز ضدانقلاب را با هم یکپارچه کند و این کار را کرده است و بعد هم تلاش جدی دشمن این است ما را در حوزه‌ای به نام اقتصاد تحت فشار قرار دهد تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرد و فشار را به عامل رویگردانی مردم تبدیل کند و مردم را در مقابل نظام و رهبری قرار دهد.  شیوه دیگر دشمن این است که مسوولان با هم دعوا کنند؛ زیرا در این دعوا مشکل مردم حل نمی‌شود بلکه مشکل برای جامعه ایجاد می‌شود و دقت دارد تا قبل از انتخابات فتنه‌ای را راه‌اندازی کند و عناصر خطاکار و مجرم سال 88 نیز دارند مجدد خود را بازسازی می‌کنند و برخی تحلیل‌های غلط نیز برای آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که از انقلاب مطالبه داشته باشند.
·         کسی که بر «انتخابات آزاد» تأکید می‌کند نفی بُعد جمهوریت نظام را در این سلسله مراتب اتفاق افتاده تا به امروز، انجام می‌دهد و برخی از آن‌ها کسانی هستند که با رأی مردم در نظام اسلامی، مسوولیت پیدا کردند و الان کلید واژه‌ای که توسط ضدانقلاب گفته شده را بیان می‌کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    43 1
    هشت سال پیش هم بازنگری کردید ودولتی را سر کار اوردید که بیشترین تقابل با مسئولان عالي کشور و مجلس داشت وکارنامه اقتصادی که تبدیل پراید هشت میلیونی به هیجده میلیون گوشه ای از عملکرد ان میباشد
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    44 1
    آقای زاکانی 8 سال مملکت دربست در اختیارتان بود. تورم لحظه به لحظه گشته. شما دم از اصولگرایی میزنید.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    25 1
    آقای زاکانی اصلا ما یه دولتی می خوایم که اشکال در مبانی، رویکرد ،دستورالعمل،عملکرد و رفتار داشته باشه اما اقتصاد مملکت رو برگردونه به حالت قبلیش. حالا هی شما واژه های خوشگل به کار ببر