اپل تایید کرده که قصد عرضه آی پد 128 گیگابایتی دارد و این در حالی است که کمپانی های رقیب مانند گوگل به جای عرضه حافظه های فیزیکی بیشتر، دنبال دادن فضا روی محیط کلود به کاربران هستند.

بعد از عرضه سیستم عامل به روز شده آی او اس شش،اپل 64 گیگ به فضای فیزیکی حافظه موجود در آی پدهای کنونی اختصاص می دهد که کاربر با پرداخت 100 دلار اضافی می تواند آی پد جدید خود را دریافت کند.
پس از کسب اطلاعات جدید از روی نسخه به روز شده iOS نسخه 6.1 ، کاربران متوجه این نکته شدند که ظاهرا آی پد 128 گیگی نیز در لیست ابزارها وجود دارد که بلافاصله خبر ان منتشر شد و بعد اپل آنرا تایید کرد.
پردازنده A6، فناوری LTE (روی مدل سیم کارت خور)، بلوتوث چهار و شبکه چهار تلفن همراه از ویژگی های آی پد نسل چهار است.
از روی 5 فوریه فروشگاههای اپل در امریکا آی پد 128 گیگی را عرضه خواهند کرد. بر این اساس در دو رنگ مشگی و سفید و در دو حالت وای فای و وای فای- سیم کارتی عرضه خواهد شد. کاربران برای نسخه وای فای 799 دلار و برای مدلی که سیم کارت موبایل نیز دارد(سیم کارت خور)، باید 929 دلار بپردازند.
منهای این موضوع سایر مشخصات فنی تبلت 9.7 اینچی اپل با صفحه رتینا همان ویژگی های قبلی خواهد بود. مدل 64 گیگی 699 دلار و 829 دلار برای وای فای و با سیم کارت موبایل (سیم کارت خور) است.
فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل خطاب به صاحبان آی پد گفت تمام کارها و فایلها بدون نیاز به دسکتاپ های قدیمی روی آی پد قابل ذخیره است و فضای اضافی نمی خواهد. به گفته شیلر کاربرانی که طراحی سه بعدی می کنند نیاز به فضای اضافی دارند و در غیر این صورت آی پد موجود جواب کاربران کنونی را می دهد.
در مورد توزیع آی پد جدید در اروپا صحبتی نشده است و تاریخ دقیق آن مشخص نشده است اما برخی منابع بهار را زمان ورود آی پد 128 گیگی در سایر نقاط دنیا از جمله اروپا دانسته اند.
در همین حال اسلش گی یر نوشت دوبل شدن فضای آی پد برای کاربرانی که قصد ذخیره مولتی مدیا دارند، مناسب به نظر می رسد هر چند فضای کلود روی سرورهای اپل نیز می تواند بدون در نظر گرفته فضای فیزیکی روی آی پد مد نظر کاربران قرار گیرد اما دادن 64 گیگ دیگر به کاربران چه معنایی دارد؟
کارشناسان معتقدند سیاست گوگل برای دادن فضا روی محیط کلود به دارندگان گوشی های هوشمند مثل نکسوس و تبلت های خود، هم به نفع کاربر بوده و هم به نفع کارخانه سازنده، اما اینک کاربران اپل باید 929 دلار برای یک تبلت با فضای 128 گیگ بدهند.
 
 

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =