قانون منع استفاده از کنسول های گیم در چین برداشته می شود.

این قانون از سال 2000 میلادی در چین اجرا شده اما اینک حکومت قصد برداشتن آنرا دارد. به نوشته چاینا دیلی فرایند مرور مجدد بر قانون مذکور توسط 7 وزارتخانه ای که این قانون را به تصویب رسانده بودند، آغاز شده است.
گفتنی است از آنجایی که 7 وزارتخانه درگیر این موضوع در سال 2000 این قانون را تصویب کرده اند، اینک برای برداشتن اش باید تمام وزاری این 7 وزارتخانه متفق القول شوند.
با رفع محدودیتها، بازار برای کنسولهای گیم مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو گشوده خواهد شد. یکی از مقامات وزارت فرهنگ به چاینا دیلی  گفت پس از انجام برخی تحقیقات و نظر سنجی ها به این نتیجه رسیدیم که باید در قانون مذکور تجدید نظر کنیم و برای مرور مجدد قانون با وزارتخانه های مربوطه در حال مباحثه هستیم.
این منبع همچنین افزوده ممکن است برای انجام چنین کاری با برخی مشکلات سیاسی مواجه شویم که به همین دلیل می خواهیم توافقات ابتدا بین وزارتخانه ها انجام شده و بعد رسما آنرا اجرا کنیم. هدف قانون محافظت از تاثیرات سوء بازی ها روی نسل جوان بوده است.
قانون منع استفاده سالهاست اجرا شده و زمزمه لغو منع استفاده پس از آن مطرح شده که سازندگان بین المللی کنسول های گیم با مقامات چینی وارد مذاکره تجاری شده تا راه برای ورود شرکتهای بین المللی هموار گردد.
کمپانی سونی سال گذسته اعلام کرد گواهینامه کیفیت برای کنسول PS3 گرفته اما اشاره ای به ارسال کنسول خود به چین نکرده بود. همچنین اکتبر سال گذشته کمپانی مایکروسافت نسخه ویندوز کنسول کینکت را عرضه کرده بود.
بازار سیاه کنسول های گیم در چین سالهاست به حیات مخفی خود ادامه می دهد و محدودیتها همچنین باعث شده تا بازار گیم روی کامپیوتر و پی سی و نیز موبایل در سالهای اخیر رشد زیادی پیدا کند.
کمپانی های گیم خارجی علاقه زیادی به بازار چین نشان می دهند و گزارشها نشان از بازار 9.7 میلیارد دلار گیم در چین در سال گذشته حکایت دارد و پیش بینی شده بازار گیم در چین در سال 2017 به 21 میلیارد دلار برسد و به همین خاطر اشتهای سازندگان گیم با کرابران چینی تشدید می شود.
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    6 0
    پس این همه کنسول چینی که توباز ار ریخته رو فقط تولید میکنن صادر کنن؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      2 0
      فتوشاپه