معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حمایت از صنعت هنر بازی‌های رایانه‌ای در بخش‌های زیرساختی همچون تولید موتور ایرانی بازی‌های رایانه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرآنلاين و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، علی حکیم جوادی در نشست مشترک با دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای افزود: امروز با شرایطی که وجود دارد برنامه ها با سرعت قبلی پیش نمی رود و برای اینکه بتوانیم در این حوزه های مختلف فعالیت کنیم باید انگیزه هایی وجود داشته باشد. وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بنیاد بازی های رایانه ای یادآور شد: بازی های رایانه ای یکی از موضوعات مهم فرهنگی کشورها شده و در عین حال در بخش اقتصادی نیز این هنر صنعت نقشی مهم را ایفا می کند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: در بخش اقتصاد خیلی از کشورها در بازی های رایانه ای سرمایه گذاری می کنند زیرا بازگشت سرمایه در این حوزه حتی در جهان غرب که با رکود اقتصادی روبرو بوده قابل توجه است.
به گفته حکیم جوادی، در یک کشور به واسطه بازی های رایانه ای بیش از 120 هزار نفر اشتغال وجود دارند و در عین حال 46 میلیون دلار درآمد حاصل از بازی های رایانه ای نشان از سودآوری این صنعت هنر دارد. وی ادامه داد: از منظر فرهنگی، ورود فرهنگ های بیگانه از سوی دیگر کشورها و احاطه فرهنگی به نسل جوان از طریق صنعت بازی های رایانه ای موضوعی است که باید به آن توجه کنیم. رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت آموزش در فناوری های نوین، تاکید کرد که یادگیری از مقاطع کودکی و در دیگر مقاطع تحصیلی اهمیت بسیاری دارد و اخیرا طرحی در این باره در یکی از اجلاس های بین المللی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ارائه شده است. وی ادامه داد: باید بخش خصوصی را تقویت کرد؛ آوردن سرمایه گذاران جدید با تعریف نقشه های اقتصادی جدید از جمله برنامه های پیش روی ما است تا از این طریق شاهد افزایش اطلاعات شبکه ملی اطلاعات باشیم.  به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گیم در کاربردهای نظامی جایگاهی ویژه دارد و بسیاری از رزمایش ها از طریق گیم انجام می شود.
حکیم جوادی گفت: در دنیا امروز این پرسش مطرح است که چقدر از فرهنگ یک کشور در فضای مجازی مورد توجه قرار می گیرد. وی ادامه داد: بازی های رایانه ای بصورت هدفمند از سوی کشورهای مختلف مورد توجه قرار می گیرد و بسیاری از جنگ های آینده دنیا از طریق این بازی ها به کودک و نوجوان القا می شود که این مهم تاثیرات بد فرهنگی را در جامعه دارد و در ابعاد اجتماعی نیز بسیاری از موضوعات خشونت آمیز از بازی های رایانه ای شکل می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی می توانیم با تولید بازی های رایانه ای و تولید موتورهای بازی خلائی که وجود دارد را پرکرده و در حوزه صادرات یکی از کشورهای مطرح در عرصه گیم باشیم. حکیم جوادی ادامه داد: ما به عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادعا نداریم که متولی تولید بازی های رایانه ای باشیم بلکه بیشتر وظیفه ما ایجاد بستر و تسهیلات لازم در حوزه های آی تی است. به گفته وی، در شبکه ملی اطلاعات تمهیدات لازم دیده شده تا با پهنای باند بیشتر، اطلاعات تولیدی در کشور جریان داده شود. رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: مراکزی در استان های مختلف و تهران در حال راه اندازی هستند و این امکان برای بازی ساز وجود دارد خدمات مورد نیاز را از این مراکز تامین کند. حکیم جوادی در ادامه گفت: دربرخی موضوعات پایه ای همچون تولید موتور بازی از تولیدکنندگان باید حمایت شود و تلاش ما بر این است بسترهای لازم برای تولید موتور بازی ایرانی ساخته شود. وی توضیح داد: راه اندازی و ارتقاء ایمیل بومی و ضد بدافزار بومی از دیگر برنامه های ما است و معتقدم بخش خصوصی باید در این زمینه وارد شده و دولت نباید حاکمیت این بخش را در دست داشته باشد. رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: طراحی بازی های مبتنی بر فرهنگ و نبوغ ایرانی نیاز به حمایت دارد و این مهم موجب می شود بازی های ایرانی در داخل و خارج از کشور به جایگاه حقیقی خود برسند.
به گفته وی، این بنیاد به عنوان متولی تولید بازی های رایانه ای در داخل و خارج از کشور جایگاه مناسبی را پیدا کرده است. حکیم جوادی گفت: شبکه ملی اطلاعات به دنبال محتوا بوده و بازی به عنوان یکی از اطلاعات پرمحتوا همیشه مورد توجه گروه های مختلف بوده و امیدوارم با حمایت های دولتی در این بخش، بخش بازی بیش از پیش با رونق مواجه شود.

 

5656

 

5656
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =